Alla inlägg den 27 september 2014

Av Patrik - 27 september 2014 23:48

Politik med strul
löfven önskar God jul
känns ganska kul
satir är riktig ful
service och röra
lika gott att göra
annars de förstöra
telefonerna de ej höra
vänner är goda
röret det loda
behövs nog kaustik soda
Hydrauliken som en groda
allt är snart klar
besiktas och få svar
livet är det vi har
det ges och tar
mot mitt jobb
Malmö FF dagens lobb
mål Forsbergs dobb
de andra lagen får nobb
kvällen lite sen mat
spagetti och köttfärssås på fat
Känner mig trött och lat
tar mitt eget oblat

känner mig rätt seg efter en arbetskväll,
men som det ska va. Godernatt.

Av Patrik - 27 september 2014 06:41

Tänkaren är igång och då kommer det mer
ursäkta lite felskrivning angående biltema hoppas ni förstod. Blod tjockare än vatten den har vi hört förut. Det är lätt att vi ta ställning FÖR släkt nära och kära. Oavsett om vi inte alltid vet förutsättningar tex schism av något slag på vilken sida står vi i sammanhanget jo absolut på den vi känner eller är släkt med varför det? Vilken dum fråga på grund av släktskapet och att vi vill tro på vad som sägs av förståeliga skäl. Men ibland kanske man ska bara vara och inte ha förutfattade meningar det är lätt att tro på den nära och ibland ser vi inte för bjälken i ögat.Helheten är viktig att ha och känslan i sammanhanget och man kanske borde allt få vara och låta personerna få göra upp utan att lägga en värdering där. Men så många gånger msn varit med om att släkt och vänner nära och kära går igång på den andra och ni hörde rätt den andra får knappt ett namn. Med skilsmässor som en annan varit med om så inser jag att släktskap kan döda och förringa människor de har själv satt sig på en piedestal och krönt sig själv. Jag låter kanske lite grym när jag säger det men viss sanning i det. Jag säger inte för att vara elak utan att allt är inte så självklart som vi tror och lösningen är aldrig så enkel men. Men som släkt kan man vara stöttande ändå och kanske inte lägga sig i utan att vara lyssnande och finnas där, det är värt mycket mer.

Av Patrik - 27 september 2014 05:28

Ibland retar det mig när man ringer dessa stor kedjor i detta fall Biltema brukar fara dit i emellan åt. För att det är en bra affär det mesta finns. Men som sagt det är 12 mil dit och jag far när jag behöver det. Nu när jag ringde fick jag vänta 40 min varav de slog av när jag ringde dit,det är nonchalant gentemot kunden. Det är tack vare oss de överlever. Men i alla fall svarade en där och fick ge sig till känna att han inte visste vad jag menade. Det var rör till hydraulik i citroeng men han sa du få prata med en som kan det här. Men han hade aldrig hört och sa det är bromsrör det är likadana som hydraliken. Jag i fråga satte det men han stod på sig och tänkte han kanske har rätt. Varav jag far dessa 12 mil ner till Sundsvall och insåg att när jag kommer fram så inser jag att killen svamlade och dessutom får vänta 40 min tills någon svarar sedan även lägger på så man får ringa upp igen . Seda n förklaringen son kom när jag fråga varför de inte svarar, det är mycket folk. Jag har fått lära mig i vården att stanna upp och besvara människor när de vill att någon gör dem ska jag säga du får vänta jag har inte tid. Det låter inte klokt det är ju därför jag är där att lyssna på de gamla finns inget att skylla på och kan jag inte svara då säger jag du får prata med en sköterska som kan det här bättre det är service. Men erkänna att man inte kan är svårt för en del. Men det hedrade den första jag pratar med som inte kunde området. Men det var bort kastade 12 mil. Hoppas de lär sig Biltema och inser att svara i telefonen och va service mindad och ge rätt besked till kunden. Tror det är mer folk än jag som bli irriterad hur det sköts. Tänk gammalt tillbaks så var servicen bättre nu ska det ringas kundservice vart än man vänder sig och handläggningstiden tar längre tid och en del nonchalanta människor över en felskrivning ger avslag och då får man skriva igen och vänta ytterligare lika länge där förståelse och hjälp skulle värdesätta mer än pappers marodörer som är less på sitt jobb och är otrevliga och har noll känsla i frågan. Där måste jag säga att det var bättre förr man fick en helt annan service som saknas i dag. Många borde utbildas och vara trevliga oavsett om kunden har rätt eller inte. Likadant i vården måste man ha tålamod gentemot de boende det är deras hem vi är där på besök som arbetar det går inte att köra över dem utan respekt och tillit är det som gäller.

Av Patrik - 27 september 2014 00:40

Regeringsbildandet vilken parodi, Vänstern skulle bli bromsklossen. Vinster självklart att företag inte vill gå back i vård och skola i privat regi ska man bedriva företag för att det ska gå back. Ja tror verkligen han är ute och cyklar kanske för mycket åt vänstern måste bara se upp med diket då kanske det blir höger riktning.Självklart måste det finnas en del vinster men även jobb tillfällen skapas. Man måste se helheten ,önskar det blev omval värre kan det inte bli.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards