Alla inlägg under oktober 2014

Av Patrik - 31 oktober 2014 22:28

Sitter på bänk
där jag tänk
barna mina skänk
glädje och lycka stänk
längtar till lek
där jag vek
brottas och pek
Stil romersk och grek
scobby doo timmar
där jag rimmar
barna de limmar
mot mig trimmar
godis och mys
där de pys
Och jag rys
av glädje lys
kvällen sin natt
barna en skatt
trött och matt
säng de gatt
de sin framtid
skall emot skrid
finner sin frid
jag går vid
gammal jag blir
själen den svir
hittar mitt revir
tittar ut från pir

barna ser inga hinder, rätt fram de frågar utan betänkligheter och nyfikenhet på livet. Skapar sin egen värld som de kan göra, kan själv världen. Godernatt.

Av Patrik - 30 oktober 2014 22:25

Morgon lite piggare
barna ena diggare
snabba som spiggare
knappst några liggare
tänker att gneta
knappast att leta
jobbar hårt och streta
älskar att meta
mot dagis i krut
hjärnan rätt slut
mössa handskar kut
hemåt mat på lut
korv och stuvade
makaroner de skruvade
hungriga och rusade
mot bordet furade
minsten idag den snabba
han också babbla
pappa han rabbla
brottas och gnabba
teve och ben tio
han räknar till nio
sitter där i trio
inga möbler från Mio
lägga och natta
jag försökte patta
lite shack att fatta
kvällsmackor att tratta
sent och trött
sängen väl mött
inte direkt stött
Vill inte se rött

Ibland flyter dagen på och tanken får stå i väntan tills något händer. Godernatt










Av Patrik - 30 oktober 2014 21:39

Helt iskall i straffläggningen, fintade bort målvakten och lyfte med backhand uppe i taket. Där Viktor Olofsson satt första straffen. Men Skröder och William imponerade i första kedjan. Kanske på gång matchen slutade 3-3 och Modo vann 2poäng. Verkar spela bättre borta. Snyggt spelat Modo.

Av Patrik - 30 oktober 2014 18:39

Oviss match modos ras i tredje perioden när Skellefteå trampade på, men Skellefteå är bra fast de bytt ut halva laget. Men borta mot Örebro känns som bättre förutsättningar får hoppas på bättre försvar i denna match . Modo alltid modoit.

Av Patrik - 29 oktober 2014 21:58

morgon och prat
vill inte tjat
knappt något klat
bättre på spat
Små vill leka
dagis de meka
robotar de reka
jobb och gneka
tankar mina stå
gå vidare till gå
vad händer då
stilltje i blå
hämtar två trollen
snabb som bollen
inte direkt kollen
pappa som rollen
laga mat fort
inte direkt stort
surra som knort
knappt något gjort
titta på teven
barnprogram och Steven
magiska diamanter leven
i kläder de dreven
sova och vila
vackert med mila
sitta där och fila
utan att stila

lura eller skämta gör att trovärdighet faller,
som att vargen kommer men ändå inte,när det verkligen händer då står man där allena utan någon chans. Godernatt.















Av Patrik - 29 oktober 2014 21:00

Ibland inser jag att ha lurat en gång för mycket så trovärdighet kan försvinna men jag brukar säga när jag skämtar ,men inser snabbt att det kan vara svårt att tro på mig. Men lite grand är jag så och spela dum har varit en grej redan i skolåldern. Man försökte vara klassens pajas men sen läste jag upp betygen när jag var motiverad men har använt stilen med framgång och när folk tror att man är dum så kan jag slå till när folk minst anar det. Måste vara ett ofog som fortsatt när man blir äldre. Men det kan göra mig arg också för att jag spelar så då tror folk det värsta. Men jag får väl skylla mig själv men på något sätt har aldrig velat bevisa saker jo när jag var liten och började spela schack och fotboll . Då ville jag ha bekräftelse men nu struntar jag i det, för man vet vad man kan eller inte. Men dumhet bedrar visheten.

Av Patrik - 28 oktober 2014 23:44

Barna vaknade till
till nattdagis vill
lite kaffe spill
när jag trill
lego bil görs
det även hörs
till stan körs
handlas och förs
lite spring i bena
ingen direkt fena
de små tjena
byxorna upp i grena
hem och äta
prata och släta
regn och väta
Stövlar de täta
far iväg åstad
Sollefteå på rad
mot jobb glad
inget direkt vad
hämta små gossar
röstar inte sossar
de bara mossar
kanske jag lossar
pojkarna ganska Slut
Liam sin trut
ideer på lut
melvin tankfull tut
varvar ner rätt
känns bra mätt
sängen så slätt
landar fjäder lätt


dagen mot sitt slut, ett lugn och harmoni kan bli symfoni. Godernatt








Av Patrik - 28 oktober 2014 17:34

I kväll spelar Modo hockey mot Skellefteå,
vi får se om det blir en seger nu. hoppas i alla fall.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards