Alla inlägg den 17 oktober 2014

Av Patrik - 17 oktober 2014 23:41

Tanken har slagit mig om jag ska avsluta kyrkskatt . Man får ändå betala rejält för att dö, det är lustigt fridén som ska sluta fortsätter i att betala och fortsätter att brev kommer och alla sidor på nätet som Facebook eller andra webbsidor lever. Känns som ärekränkning och att inte Facebook tar bort sånt bekymrar mig, är det någon värdighet att dö nuförtiden . Allt ska synas på nätet, kapitlet måste få avslutas och anhöriga ska inte behöva se sådant på nätet det är nog hemskt som det är även om kompisar visar respekt via nätet det klassiska r.i.p .Så borde konton få avslutas av respekt och förståelse till anhöriga. Det känns som samhället ska få ut så mycket av den döda att de borde skämmas och det avslutas inte där utan man har varit med om anhöriga som bråkat om sakerna eller pengarna i livets slutskede
eller när personen gått bort. I bland tänker jag hur skulle jag vilja ha det och så tänker jag när jag jobbar. Inte vill man ha kaos efter en död. Därav den döde talar. Låt den döde få vila i frid.

Av Patrik - 17 oktober 2014 21:55

Upp klockan sex
barna de spex
leker som tyrannusaurus rex
ute måste ha reflex
känns nöjd och glad
Wordfeud en rad
direkt inga vad
unga de bad
fredagsmys och gotta
allt med måtta
älskar sega råtta
lakrits de spotta
boccia vi spelar
mina ögon skelar
barna seger delar
jag bara felar
middag korv pomfritt
de äter sitt
svart eller vitt
soffmys de blitt
scobby doo och häxa
små lärt sin läxa
godis och chips växa
behövs inte flexa
Kvällen sin charm
brottas uti barm
känner oss varm
snart de larm
mat och sovklocka
går och docka
snabbt de nocka
Jag börjar rocka
teve och thriller
behövs inga briller
känner mig stiller
kaffe och spiller
kvällen den närmar
tröja utan ärmar
sjunger och härmar
ljud så det svärmar


Fredags mys med barna underbart och se scobby doo tipp topp. Godernatt.





Av Patrik - 17 oktober 2014 09:45

Härliga morgon sol

där jag sitter och gnol

med en kaffe kopp

tittar ut från min stol

denna vita morgonfrost

täcker markens post

vackert reflekterande och blänkande

jag sitter där tänkande

på framtidens vackra sonat

ser jag strålarna konar mot marken

ut mot den stora parken

den  smickrande gnistrande kyla

går inte att skyla

filtar och täcken värmer sin kropp

allt når sin topp

vi tar varmt te

värmer inombords och le

sitter med tända ljus

tillsammans i vårt hus

skapar en orkester

av gemenskap och fester

njuta av tidens anda

där vi får landa

mot en ny dröm

när jag vaknar i min sömn


Morgon diktens epos, som vanligt med en kaffekopp god morgon här har morgonen varit ett tag.





Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards