Alla inlägg under november 2014

Av Patrik - 30 november 2014 20:33

Morgon har sin tjusning
Barna sin rusning
tänkande och aha
kaffe doft av susning

allt kan va repris
livet är ett pris
mot aqua arena
små kutar som flis

Rutchkana att fara
Är som en mara
ser glädjen och smil
bara att vara

mot hem färd
busarna de är värd
all kärlek och värme
där behövs ingen flärd

middag och spela
Bamse var det hela
honung och stark
tillsammans vi dela

Kväll och brotta
få vara med måtta
lite teve att mysa
innan de sova knotta

Barns ögon kan verkligen stråla av lycka
och det krävs inte mycket bara att va med
tillsammans och leka att finnas till hands.
Godernatt












Av Patrik - 30 november 2014 14:49

Härligt ta ett bad med barnen de älskar bara det , vara tillsammans och njuta. Ren avkoppling.

Av Patrik - 29 november 2014 22:16

Att kliva upp
är en kupp
Kaffe ett måste
kisa under lupp

De små tidigt
alltid så smidigt
frukost godis och ostkrokar
rätt så ensidigt

baka lite bullar
försöker göra rullar
Smör kanel och socker
direkt inga kullar

Jäsa och handlar
formar att omvandlar
fort hem och dona
glömde köpa mandlar

barna och spel
tillsammans är hel
prata och berätta
är inte fel

kvällen den trötte
vishet jag nötte
film och eget mys
sedan sängen mötte


Saker kan bli fel lämnade godis skålen och
ostkrokar på vardagsrummet och därmed
ingen frukost för barna för de var mätt av sötsaker. Pigga och alerta socker rus .
Godernatt












Av Patrik - 29 november 2014 21:36

Vi människor har en förmåga att se vissa delar i livet och glömma andra delar. Det är som man bakar bullar så passande, glömmer en viktig ingrediens som jäst. Då är hela baket stöpet. Vi är inrutade har ett mönster och sticker någon ifrån den linjen. Då klandra man den personen och försöker
ta bort det som är felande dessutom så accepteras vissa saker inte utan man hittar anledningar nästan som att man försöker befria sig själv från någonting . Uttrycket som man ser sig själv, så ser man andra. Men vad förväntar man sig av andra men så är ju inte livet. Vi är uppväxt i olika miljöer och sett olika saker i livet . Vi har olika yrken där krävs kompetenser på olika områden och ser saker på annorlunda sett. Det är nästan son vissa är elit man bedömmer på det yttre fast det borde vara det inre. Höjer de till skyarna man ser egentligen ingeting.
Sen kan det yttre bidra till vissa fördelar och så är det. Men alla drar sin stack även om det sker på olika sätt och vi är människor komplicerade individer där alla drar åt olika håll och försöker hitta ett samförstånd med varandra me öppenhet och ärlighet är ju a och o. Har man inte öppenhet utan ser allt negativt och det blir problem. Ärlighet har varit min grej under platser jag har varit i livet och det har jag uppfostras i att inte ljuga men perfekt är man inte så det har väl hänt någongång i livet. Men jag har insett bättre att köra med öppna kort och inte spä på.känns bra. Då känner min själ en frihet och då behöver jag aldrig oroa mig för saker. Rädslan är hemsk den skapar bara oreda och lösa boliner.

Av Patrik - 29 november 2014 20:04

Får göra mål var framspelare föregående mål. Länge se jag såg Modo så vass.

Av Patrik - 29 november 2014 19:58

Skjuter från offensiv zon , målvakten tvingas förflyttas via pass av kempe . Thorp
Slagskott rätt upp i nätet. Härligt verkar vara
Thorps kväll men Modo har lätt för luleå.

Av Patrik - 29 november 2014 17:13

Ikväll får vi se om Brashear är en tillgång för laget . Men Modo brukar ha lätt för luleå mrn som de har spelat så är det inte säkert.
Även om det var lite uppryckning senast.

Av Patrik - 29 november 2014 14:44

Man inser att det går om man vill men prövningen är som den är. Man tänker en hel del, men att baka bullar har inte varit min gebit de bruka bli stenhårda och bästa att använda dem till är cementbruk där gör de bäst plats. Vilket fall som helst blev de bra men det skulle vart lussebullar, men safran som var den blev inte gul och dp tänker vad har jag gjort för fel nu. Men när de inte blev gul då gjorde kanelbullar i stälket så det går att laborera. De blev okej så pröva och testa så går det i alka fall. Men naturligtvis sista plåten brände jag pust det är över.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards