Alla inlägg den 16 november 2014

Av Patrik - 16 november 2014 22:35

Att kliva trevande
trött och levande
barna springande vevande
jag kaffe slevande
Carl gustaf gratulera
palestina staten cirkulera
times Israel spekulera
statschef , utrikesdepartementet artikulera
politiskt ett olat
gomer kristdemokrat till sverigedemokrat
skandalen blir klat
parti utan spat
mycket att ta
frågetecken man ha
önskar mig spa
låt mig va
min inre själ
tvätta fönster väl
andningshål som gäl
fältens historia träl
vindkraft och prisras
folket ska tas
höjs eftersom dras
lurad och kras


kungen utspel med samverkan av utrikesdepartementet minns sälarna och det politiska utspel, trodde kungen skulle vara mer neutral och mer som reklam utåt för Sverige. Politiskt ej aktiv men nu togs det initiativ. Frågetecknet kvarstår säger bara godernatt på er.



Av Patrik - 16 november 2014 20:58

Kärlekens lov

Kärlek är svårmod
där allt finns i ord
kärlek berör
framför allt skör
kärlek känns
men den bränns
kärlek är omtanke
där finns ej kanske
kärlek minst två
där vi kan så
kärlek är lycka och gråt
där vi kan tycka med belåt


skrev den här bra länge sen och livet är skört och kärleken ska man va rädd om,
lätt att glömma och inte engagera sig.

Av Patrik - 16 november 2014 14:40

Städa , torka , tvätta fönster , spis och listan kan göras lång och jag hatar verkligen det här men ett måste. Advent, lucia , jul och nyår. Allt kommer på en gång men tror att kyrkan och alla dessa högtider som man
har varit uppväxt i fått en känsla av allt är överdrivet och skapar en mättnad och även om jag tror till viss del och det finns bara där även om jag försökt förbanna allt så är uppväxten ganska starkt bunden och det tror jag de flesta som levt i tron är sån i tradition att det sätter sina spår även om jag hatar vissa delar i kyrkliga sammanhang. Kan värmen finnas där i kyrkan. Men städa in julen är tråkigt men jag är kille och jobbar i vården och städar jämt , så det är väl därför bla det värsta jag vet men att tända ljus och bara va och insupa lugnet gillar jag. Höst och den mörka årstiden är absolut det bästa jag vet men mysfaktorn är bara underbar då.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards