Alla inlägg den 25 november 2014

Av Patrik - 25 november 2014 23:28

Modo en förlust
Brasher de rust
Gamling oj pust
fyrtiotvååring kanadensare just
som buse i försvar
tager vad man har
kajsa varg som spar
knappt spelat ingen star
barna spelat dator
disney och kartor
risk för ovanor
bättre med kanor
gitarr och sång
går i gång
tiden ej lång
låtar rätt mång
film omöjligt uppdrag
gäng som lag
naomi cruise tag
allt händer drag
natt och te
för väl de
ingen direkt fe
ett tu tre
tofflor som glappa
tid till knappa
sova och slappa
vänd vrid lappa


Snön är som försvunnen ,mig gör det inget.
Klart att alla barn längtar och en julafton utan snö är ingen jul. Men tror att tiderna kommer att förändras,varmare klimat gör
att man måste längre norrut för snö .Godernatt










Av Patrik - 25 november 2014 17:56

Hoppas på bra match nere i Gävle, de blev överkörda av Skellefteå. Linus Ullmark kan inte vara kung varje kväll utan

spelarna får träda fram ta fram strisdsmoralen. Försvaret har sett instabilt ut hela säsongen hittills, dribbel och slarv i uppspel

från backposition. Enklast möjligast spel sarg ut från försvar tills bättring syns. Jobba hemåt och kämpa inte se uppgivet,

Modofans tror på er och även jag . Men när säsongen börjar knaggligt, då tappar man självförtroendet och förlorar dueller.

Men vi pratar om Brynäs och inte Skellefteå. De är inte mycket bättre än Modo, de slår vi ikväll och tippar på en hård fight.

Där sudden kan avgöra till och med straffar. Men skönast vore en kross som heter duga, då kanske självförtroendet sätter och klättring i tabellen.


Av Patrik - 25 november 2014 15:45

Emellanåt får man den här känslan vad gör jag här och varför, vilken uppgift fyller jag?Är man en i mängden och bara finns som ett tomt eko. Men den här känslan är inte unik utan den känner alla mer eller mindre. Vad vill jag och hur känns utvecklingen. Det finns olika kategorier av människor en del trivs med bara va och går till jobbet gör sina uppgifter och ifråga sätter nästan aldrig utan är nöjd med tillvaron. Medans motsatsen den som har driv vill gärna poängtera , förändra och skapa möjligheter på arbetsplatsen . Medans många kanske har åsikter men svårt att uttrycka i grupp.
Klarar inte regel av en konfrontation och med det menar jag att en diskussion kan vara konstruktiv och uppbyggande men att ta den på rätt sätt kan vara svårt och inte alltid så givet. Man kan uttrycka på olika sätt tex. Varför gör du alltid så där när du arbetar? eller kan du visa mig hur du arbetar ? Dessa två frågeställningar visar att den första är väldigt negativ medans den andre är bra konstruktiv kritik. Men den här känslan att få lägga av och komma igen eventuellt om man är riktigt less hitta något annat. Säger jag att det är ett måste för annars så fastnar man i mörkret som att inte hitta lysknappen och hitta sin väg. För att fastna och vara i ett ingenmansland är som en labyrint när man inte hittar ut. Men när jag var liten drömde om en labyrint sprang och sprang och hittade inte vägen,minns att jag kallsvettades när jag vaknade.
Jag var i 6 års åldern cirkus och då var det en mardrömsliksituation. I den åldern kunde jag inte hanterade det och blev rädd. Men livet ges möjligheter om man vill och förändring finns bara inom en, det går aldrig att förändra grupper utan förändring finns och den bilden är viktig att ha för många gånger vill man få med alla och i tonåren var det möjligt och när man är äldre så kan man ändra på saker men det tar längre tid
och kanske inte givet men grunden är att respektera alla oavsett hur det tänks även om det är svårt. Kom ihåg känslan att lägga av är allas rätt, tycker själv att det är en skön stil och sen tugga taggtråd och gå vidare.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards