Alla inlägg den 21 november 2014

Av Patrik - 21 november 2014 21:59

Påta och skriva
livet mitt liva
Att fortsätta pådriva
håret mig riva
lite kaffe klunka
där jag lunka
städa toa funka
tvättkorg att dunka
laga mat pasta
baconsås att hasta
mot tallrik kasta
ordet ta fasta
gitarr och sång
känns var gång
texter är mång
tas i omgång
spela lite schack
mer kaffe drack
känns som bivack
säger bara kvack
fotboll liga ett
paris ingen reträtt
Zlatan rätt fett
på planen sett
sova rätt sent
rätt så gent
inte mycket ment
rätt så klent

Idag har varit en soft dag, skriva och memorera tankar rätt skönt. Klart lite pyssel
men så är det alltid. Godernatt


















Av Patrik - 21 november 2014 13:38

När man får egen tid, då blir det en helhet.
Allt kommer fram och skapar något nytt.
Precis i denna stund har en låt kommit fram och växt inom en. Lite jag ,där tankar far,önskar väl att när jag var yngre att lekfullheten var mindre och mer gitarr.
Men det är aldrig försent att göra saker
för sin egen skull.

Här kommer låten .

Element


1.
C F
Sätter mig ner
G am G
Soffan jag ser
C F
Fötterna på bordet
G am G
Framtiden sina spår
C F
Jag river mitt hår
G am G
Där rinner en tår

Vers.
C G7 am
Vägen passerar hinder
C G7 am
Kallt och rosa kinder
F Dm G
Tar min halsduk binder
F Dm G
Värmens trådiga lindor
C Em Am
Kärlek är värmens element
C, Em, Am , Dm ,G,C
2.
C F
Tittar mot horisont
G Am G
Mot en ny front
C F
Illusionernas värld
G Am G
skapar en sfär
C F
Jorden är här
G Am G
Även om den tär

3.
C F
Hinder vi möts
G Am G
Kanske det nöts
C F
Omväg vi hitta
G Am G
Till bättre sätt
C F
Lösningar till rätt
G Am G
Krävs lite vett











Av Patrik - 21 november 2014 10:52

går på en stig
mot bergets topp
björk och gran
sprides mellan sidorna
bekläds av mossa och lava
friskt härligt syre
genomsyrrar denna skog
andas in njuta
få in dofterna
av kåda och fuktighet
som sava utmed träden
som exploderar av lukter
som skapar frihetskänsla
spritter inom kroppen
vill dansa med livet
som ger kraft och ork
skapar en ny energi
av en massa
som rör sig uråldrigt
som den har stått still
fast ändå lever
träden viskar
sin eufori och bladar
sin färgranna skala
häpnaden över dess nyanser
dansar över marken
försiktigt de rör
tillsammans skapar band
av en gemensamhet
där en enighet råder
där alla är lika


Jag älskar höst för mig är den levande,
mörkret smyger sig fram. Här får ni min kärleksförklaring till årstiden.


Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards