Alla inlägg under augusti 2014

Av Patrik - 31 augusti 2014 19:27

De himmelsblå spelade lite bättre i andra halvlek men förlorade med 2-0 mot Djurgården. Djurgården var mycket bättre i första halvlek och hade mer rörelse i spelet därav vinsten.

Av Patrik - 31 augusti 2014 18:27

Ja de gjorde heroisk insats förra veckan,
Men de har haft chanser. Men som helhet dominerar Djurgården matchen och leder
med 2-0 Snart andra halvlek.

Av Patrik - 31 augusti 2014 17:44

Försöka sova efter natt
behövs nog en hatt
känner mig matt
till affären hand på ratt
Köpa en pizza
tänker på vissa
fult att dizza
ångra mig vill inte missa
dumhet och en tok
vill ha mitt kok
känner mig som lok
ångerfull och nok
ser en knäböjd kvinna
tigger ej för skinna
utan att handla och vinna
sin egen stolthet försvinna
i mitt hjärta det skär
på henne det tär
förbannad och jag svär
samhällets sanna atmosfär
Alla vi människor klagar
vi borde se på våra magar
att vi har allt vi behagar
Vatten vi tvagar
Fientlighet är osäkerhet
vi tror att vi vet
men om vi börjar let
känns som det sket
kärlek och respekt
blir inte defekt
utan ger en effekt
från våran aspekt

Jag blir ledsen och beklämd även nedstämd , önskar att vi inte ger dem en hämd. För hur vill vi har det som flyktingar? Den frågan borde vi alla ställa. Då inser att vi har det bra i Sverige. Men det kan även hända oss. Vi är alla någon form av egoister och det kanske vi borde slå ur hågen. Jag tror på respekt, förståelse och kärlek att visa omsorg om den lilla människan vi är alla lika och vi kommer själv från valoner. Godernatt. Lite tidigare men nattarbete väntar.

Av Patrik - 31 augusti 2014 17:15

Man funderar vad som händer i framtiden,
Jag har tagit avbrott från det mesta. Men livet är härligt ändå jag försöker njuta varenda sekund av tillvaron och tänka positiva tankar. Som idag när jag köpte en pizza såg jag en dam utanför affären som satt knäböjd. Kom från Konsum oavsett vad det är eller som folk säger att de luras och försöker kränga pengar av människor. Tycker jag att det är hjärtskärande och kan inte låta bli att göra en insats. Där tycker jag att regeringen gör för dålig insats och klart att människor utifrån ska hjälp och utbildning om lagar och regler. Men trots det känner jag att vi har ansvar och hjälpa dem och inte förkasta dem även om de gör tokiga saker men det är kommunens och statens ansvar att hjälpa dem så de klarar sig och det är inte deras fel. Vi människor skyller på invandrare och det kan vara förståeligt när det blir handgemäng och våld. Men vi har lätt att säga invandring är fel men tänk själv om vi hamnar i krig och måste fly landet. Hur vill vi bli behandlade då? Naturligtvis vill vi inte bli kallade med negativa tillmälen eller våld utan med respekt och förståelse och kärlek. Det är inte alltid deras val att komma hit det beror i regel på krig och religions tillhörigheter . Peace and love.gammal som man är ett gammalt uttryck .

Av Patrik - 31 augusti 2014 15:20

Få se om det blir en retur efter matchen mot salsburg men det är förlåtlit när de är i champions league kanske blir bara att det spelas av kan va svårt att tända om och djurgården har hyfsad form. Svårt att sia.

Av Patrik - 30 augusti 2014 19:13

Tankar om livet

inget för givet

allt är upprivet

det står ned skrivet

såren haglar själen

likt kravlar och krälen

som den enda sälen

kunde sjunga som trälen

slag sång om frihet

känns som en smet

människor som en get

äter upp allt utan förtret

ansvar och lag

Regering måste ta nya tag

hjälpa de som är svag

inget efter behag

vilket skämt familjerätt

står rätt så slätt

borde grillas på spett

då blir det nog hett

lögnen är makt

bara ren slakt

de ingår nån sorts pakt

jag hatar,giver dess förakt

skuld blir ens svar

de tar allt vad man har

någonstans det skar

väller ut bara var

som en böld

gives ej någon sköld

allt efter en följd

blir man röjd

tron om stat

kan knappt prat

vilket enda gnat

bara ett tjat

försöker se framåt

vision om ett belåt

där gives inget försåt

bara ordet förlåt




Alla har sin egen tidslinje den vet vi bara om och där förslag från vänner och bekanta kan vara förödande för alla parter. Vi vill väl men kan bara utgå från vårt liv. Då kan svaren och frågorna bli fel och kanske bättre att lyssna och finnas där.Sanningar och vems sanning,det är rätt lätt att ta parti för någon som man känner men det är inte alltid rätt. Blir det fel i förhållande så är det inte för intet jag säger utan hört många ggr. Det är mannens fel men hej vakna upp från verklighet det är bägges fel om någonting händer. Man är alltid två om det vare sig vad man vill eller inte och då krävs det ansvar från bägge parter i en skilsmässa och barnen är inte slagverk utan ens framtid och ens kärlek.Godernatt lite tidigare men jobbar natt.

Av Patrik - 30 augusti 2014 18:23

Ilska är inte bra att konstatera ,men tänker tar det aldrig Slut på eländet. Man försöker omformera sig tänka och skapa sig hopp men inser lika snabbt att hopp är lika svårt som det ser ut. Men jag har aldrig givit upp någonting i mitt liv utan min fighter instinkt tar över. Många ser att saker är omöjliga men det är då man kan se att allt är möjligt. Låter väl så där men har man hjärta på rätta stället och respekt i saker då kan jag förhoppningsvis se ljusning men knäckt en gång men inte 2 ggr. Jag kan bli förbannad på människor att använda personer och krossa folk för vinna saker eller förgöra personer. Då är lögnen ett faktum och då måste man fråga sig är det här rätt eller fel. Men jag inser att lilla människan gör allt för pengar och om andra saker involverade. Känslor finns inte utan att materialistiska tar över och känslorna blir kalla och då är lätt att gå över lik då finns ingen empati längre men sanning kommer väl aldrig segra och de som tror sig känna hur det känns inom en. Kommer aldrig att förstå hur känns att förlora något det finns bara där. Men jag tror på upprättelse till slut och måste tror det för annars falerar allt.

Av Patrik - 29 augusti 2014 23:17

Till denna vårdcentral
sagd fel tid, känns som skal
borde vara hal
Irriterad lämnade sal
på väg hem mot topp
tog mig en kaffe kopp
känns som ett lopp
allt har ett stopp
Reser mot arbete bara grus
Vägarna kapad utan krus
stötigt kör som en lus
Mot ett stort hus
kvällen slits itu
av skratt och jehu
säger bara bu
rapport just nu
far hem lira rock
går på nock
fil och müsli ingen kock
lite recept på block
känner mig lite filur
borde slå till och lur
men jag vet inte hur
känns som en mur
Kvällen känns spak
borde dra på hak
istället hemma under tak
någon film på lut och vak

Den här känslan att något händer men kan inte förklara varför och allt känns patetiskt och man slår bort den inre känslan och säger det var inget. Fast den finns där.Oförklarliga går inte att förstå på grund av att vi tänker realistiskt ibland borde vi göra saker i känsla och släppa banden lite.Godernatt

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards