Alla inlägg den 8 augusti 2014

Av Patrik - 8 augusti 2014 21:05

i dag ena trötter

i mina fötter

har en del tanke nötter

borde haft stötter

mina små pojkar

ute och jojkar

pappa där och pjoskar

tävlar och loskar

slängde i hop något lätt

mos och köttbullar i rätt

kan göras på olika sätt

vi tog oss efterrätt

godis och chips

hej vad det gick vips

behövdes nog tips

scooby doo vi grips

av fara och färde

om det var av värde

mina barn värmde

till säng de vände

vad är du rädd för

axlar tyngd och mör

fortsätter och kör

tills vi vänder som sig bör



Vi har allt att vinna för våra rädslor och vore inte vi rädd vad skulle livet ge då. En rädsla måste finnas den kan också

övervinnas som tex fobier och när jag var yngre var min rädsla för mörker men övervann på äldre dar. Alla har vi något att vara rädd för men att ta fram det ur garderoben är de den svåraste biten. Godernatt.



Av Patrik - 8 augusti 2014 20:35

I dag känns som man vandrat som en zombie. Den här känslan som att ingeting spelar roll,mottaglighet noll.

Fast när jag har barna såna här dagar som allla föräldrar upplever, det går på rutin men ändå med kärleksfull hand.

Men tempo har det varit idag på jobbet kanske därför lite avslagen. bli att kolla på film men vet inte vad än? på tal om film Coach Carter en före detta basketspelare som gör ett drömlag av ett gäng drönare som förlorar men som i den amerikanska drömmen blir de vinnare, hyfsad film men det finns en replik i filmen som fångar mig vad är du rädd för?

Den repliken gillar jag för vad är du rädd för ? Utanförskap,att inte bli gillad , inte tuff nog, törs inte ta steg framåt, tala inför grupp, retad eller bara rädd inför framtiden. Många frågor och lika många svar och ordet rädd skapar många konflikter inom oss och vi kan bli förbannad på människor som inte känner oss. De gör massor av utsagor men vet inte sammanhangen. Därför ställer man dessa människor utanför sitt område och önskan kanske hade bara varit frågan vad är du rädd för? sedan bara lyssnar i samförstånd utan att uttrycka någonting. Det räcker men vi har förmågan att ge alla svar vi inte har och då blir det fel. Känslan att närvara, att finnas där i själ och hjärta. När jag kommer ihåg finns en annan film den amerikanska drömmen men den är verklighetsförankrad och titeln på den  Remember The Titans den är super bra och handlar om amerikansk fotboll och när svarta och vita inte fick umgås på lika villkor sevärd film. Men vad är du rädd för?

Av Patrik - 8 augusti 2014 16:25

skönt hämtat barna på dagis ,det var blixtar och dunder på morgonen sedan har det varit kanon väder.

käkat middag bara något lätt. Sen får barna och jag godis. Scooby doo time.

framför allt kaffe får ej förglömmas. Barna har hittat en groda som de har lagt i hink det nya terrarium.

Men som alla barn älskar djur det är rogivande.


Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards