Alla inlägg den 18 augusti 2014

Av Patrik - 18 augusti 2014 23:14

Har varit trött
somnade sött
vaknade till gött
känns lite nött
Satt med kaffe kopp
utan något dopp
blåbär vilket hopp
finns inget stopp
gick ut med plockare
kändes som en rockare
de blå ett gäng flockare
trött drog ett par stockare
Käkade spagetti och korv
kändes som ett tjorv
smakade likt torv
bättre ha skorv
illa nog, att rensa
tur ingen influensa
bättre att länsa
utan att glänsa
Kvällens ena stund
givit mig en grund
känns rätt sund
borde fråga John blund


Kvällens tanke som väcker en del frågor
och ordet sex skapar rubriker. Har upptäckt det genom åren men varför är det tabu. Man får inte prata om det för många väcker det obehag men det borde vara tvärtom. En del tycker inte man ska prata om det för det är intimt och man ska upptäcka det själv. Själv är jag uppfostrad i rätt frispråkig hem och där frågor togs upp utan att vara stötande så det känns bra. Men idag borde saker tas upp med ungdomarna och tala öppet i dessa frågor, utan att behöva skämmas. Vi har ett ansvar som föräldrar och blommor och bin är inget fel. Vi har alla den drivkraften inom oss. Själv har jag varit i förnekelse när jag sett kvinna även när jag varit i förhållande. Det är klart att vi killar eller karlar ser en kvinna som har det lilla extra lyfter ögonen och tittar annars ljuger vi. För den skull så älskar vi den kvinna vi lever med men ibland finns aha upplevelser.
Men turligt nog så är jag ensam och behöver inte konfrontera dessa diskussioner än men man vet aldrig i framtiden.

Av Patrik - 18 augusti 2014 17:29

Skönt och tagit en strapats ute i skogen en kort sväng, plockat blåbär känns skönt även om det regnade men vad gör det blåbärs paj alltid gott.

Av Patrik - 18 augusti 2014 11:21

Det känns otroligt skönt att få sova ut, det händer sällan men behövligt vaknade kl.10
00 låg och drog mig till 10.45 behövligt att få bara va. Härligt lite kaffe sen är man igång.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards