Alla inlägg den 9 augusti 2014

Av Patrik - 9 augusti 2014 20:37

barna uppe med tuppen

sömn bli av med på kuppen

får inte upp luppen

känns som hela truppen

ladda för pannkaka

mina tankar rannsaka

knappast så blanka

där jag vanka

på berget vi besteg

titta på skog och teg

gjorde oss  så seg

björnspår blev ej feg

hem till grilla

inte att för spilla

svart det blev så illa

försökte skrapa och pilla

även om det var gott

drog en nitlott

regnbåge vi såg blott

myt till de små, om skatt så flott

pojkarna scooby doo de se

tillsammans vi le

önska att sova till vår fe

kvällsbön att be


Dagen skulle vara lugn och ta igen sig för att slappa men det har varit ganska lugnt även om en del strapatser.

men tankar om livet gå vidare är en del av oss själva det är lätt att stanna kvar och dröja innan stegen tas, för mig

har  snart de två åren givit mig styrka. Gett en glädje i livet och ett lugn. Men alla är vi olika och tur är väl det allt har sin tid.Godernatt











Av Patrik - 9 augusti 2014 16:45

Tur att man inte tävlar i den här branschen då skulle jag ta sista platsen med råge, barna och jag grillade och man är på tre olika ställen samtidigt det går inte. Men glad amatör och mysigt va det lite fläskarre,korv och pomfritt.
kantarellsås till. Men fläskarre var bränd på ena sidan men ok. Hårt grillat barna kommenterar blixtsnabbt tur att det var bara vi annars så måste jag göra något annat men bara mysfaktorn gör att det blir trevligt. Tidigare på dagen gick vi på majberget 3km barna var duktig som orkade det, härligt varmt och skönt . Tiden går fort när något händer .

Av Patrik - 9 augusti 2014 12:37

Morgonen har varit under bar älskar solen.
softat idag efter gårdagen och veckans hektiska tempo och tanken att njuta av tillvaron med barna. Behöver sån här uppladdning och sen är man fit for fight.
Jag tror stressen skördar mer offer än vad vi tror och det är fult att erkänna att vi går in i väggen för då måste vi erkänna att livet har nått sin gräns och att vi inte är starka.
Alla har vi våra gränser och där måste vi stanna upp men det är svårt. Ibland då kommer diskussioner upp och det är lätt att säga de är svaga individer men sanningen att det finns en under liggande historia bakom och vi vet inte allt. Men jag har levt med en som gått in i väggen tre ggr och varit manisk. Livet är inte så enkelt och när saker och ting händer får man ta det därifrån i princip leva i nuet och det går inte planera saker alltid. Men i förhållandet så är man alltid två om det och det aldrig den enes fel när skilsmässa händer utan bägge få ta ansvar. Jag har gjort massvis av fel i förhållandet så det har lärt mig otroligt mycket. Men livet har gått vidare och den ryggsäck man har kommer alltid att bearbetas men har fått perspektiv på livet och de här två åren att vara själv har varit bra men kommunikation är a och o i alla sammanhang. Går inte tumma på.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards