Alla inlägg den 5 augusti 2014

Av Patrik - 5 augusti 2014 23:45

Natten mörker faller
svala luft sänker sig
tittar ut i tomma intet
allt svartnar inom mig
svart som beck
känner mig helt näck
bar ända inpå bena
allt tydligt som förstenad
Varje sandkorn har sitt liv
vart det än driv
från inget till dyna
till världen att syna
där står jag mitt i
i min fantasi
vaknar ser mig själv
där jag står och kvälv







Av Patrik - 5 augusti 2014 19:59

Inskolning på natt o dag
Att ta helt nya tag
förr fritidsgård med drag
Kan ändå inte klag
Sen ute på med mera
shorts för flera
Värmen får en att krevera
Snart behövs att inhalera
Dopp i playa Långsele del sol
Av svalkande och cool
där finns ingen mol
bara jag som gnol
barna roande skrattande
Även om lite hattande
de blev utmattade
for hem innan de fattade
Trött och grinig
Glass de åt som var isig
De blev rätt flitig
om än lite skitig
kvällning och sussa
behövs ej bussa
självmant de gå och tussa
sagor dem ja bjussa

En dag med många ansikten,
Ibland dagar att va och emellanåt
Fart och tempo. Där trötthet ger en härlig känsla av att leva. Godernatt.



Av Patrik - 5 augusti 2014 14:39

Första inskolning på natt o dag som numera är dag och kväll. Gick väldigt bra och barna trivdes där så det blir inga problem spelade bandy med 2 andra killar.
Sedan hem och packa om ner till playanl,
Långsele och bada. Fantastisk värme trivdes som fisken i vattnet. Cirkus 30° helt magnifikt är bara att älska livet en dag så smäller det till och då är det minus grader.

Av Patrik - 5 augusti 2014 01:06

1.
bm a
Walk through the storm
g d
feel in the air
bm a
its clean like as clear
g d
my way are there
bm g d
to do what I want

vers
G d
the answer give help
F c
If we take a step
g d
for guidance
f c
to heal our soul
G d
with our god

2.
bm a
my children its a gift
g d
from the heaven
bm a
give me peace
g d
real love from my heart
bm g d
feel me full filled

3.
bm a
vacation give some time
g d
the thoughts came and go
bm a
whats next behind the wall
g d
couldn't do the stupid call
bm g d
to get it our from all

4.
bm a
the way its small
g d
walking and fall
bm a
someone catch me
g d
saying I'm free
bm g d
to make believed


Ibland är det stormar i ens liv man står ostadigt och behöver en hjälpande hand.
Från någon vän eller allsmäktig av något slag. Men oavsett så är barnens ens hjärta och slag bildligt talat sett och framtiden. Jag har sagt det förut och älskar verkligen skriva om livet och ge en riktig anknytning om livshändelser. En bjudning på en låt till om livet.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards