Alla inlägg den 21 augusti 2014

Av Patrik - 21 augusti 2014 22:00

Till arbete i fart

tror jag tappade min start

önska det var klart

trött men vart

Tung i kropp och själ

eftermiddag  kom väl

kände mig som en säl

likt min egen träl

på väg i färd

hem till mig värd

till affärn hitta något närd

tusan känner mig lärd

men inte alls tärd

laga något fort

gick som smort

till fotboll bort

SGIF kändes kort

men alla pass

var rätt så kass

tjong fotboll i stora lass

men friläge behövde klass

till seger i div tre

behövs inte bre

det kommer att ske

då får alla le

hem till lya

torka skona på rya

slänger på teve och tya

behöver allt titta och vya

Nästan sena kväll

hitta mitt käll

för rim och säll

utan att hitta gnäll



Ibland blir jag stek trött, känns som tam. Hade en sån eftermiddag ville att allt skulle ta slut på dagen.

Man går som på nåder och jag såg bara hem. Tröttheten kan bara slå till. Men det vi alla att såna dagar har vi och det positiva i det här efter fotbollsmatchen kändes som ny energi. Vänner vad vore man utan dem ingeting de är ens stöd och förståelse jag bara tackar och bugar.






Av Patrik - 21 augusti 2014 21:21

Matchen slutade 0-1. Men SGIF hade chansen och få minst med oavgjort och förlängning på grund av ett friläge som missade kapitalt. Men första halvlek var inte bra för många missade pass och hade svårt att hålla i bollen. Andra halvlek blev lite bättre och SGIF skapade chanser men fick inte i bollen mål. Domaren gjorde en bra match. Men som hel match knappt godkänd. Men glädjande var publiken hela 950 betalande plus ungdomar gratis så var det över 1000 åskådare, Fantastiskt .SGIF lär väl gå upp till division 2 vi får väl önska dem lycka till de har gjort en kanon säsong.

Av Patrik - 21 augusti 2014 17:02

Härlig känsla nu kan man bara njuta av ledigheten fotboll i kväll hoppas Sollefteå slår ut Assyriska, bara tanken att de kan få möta ett allsvenskt lag i gruppspel i svenska cupen vore roligt vilken utmaning i så fall.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards