Alla inlägg den 13 augusti 2014

Av Patrik - 13 augusti 2014 21:51

Pojke helt kry
ut på väg att fly
är som ny
jag säger bara ty
käka och in till stan
hem fika ta flarn
cykla hela dan
tant stoppa dem san
Får inte cykla här
De hem och svär
jag sa vad tär
vilken mackapär
Feja och städa
rätta en bräda
göra pizza och skräda
till barnprogram att träda
tar en kvälls munk
Med choklad helt sunk
är i min vardags lunk
tar mig en kaffe klunk
farfar pratade med barnbarn
först till kvarn
liam han svarn
den lille hovarn
sen villa ville kulla
nu blir det andra bulla
pippi från skepp inget att tulla
nu denna saga rulla
jag fotbol se
kan ej le
stänger teve
gitarren ett tu tre

Ibland så gör vi saker hela tiden, det går som på räls och behöver inte stanna upp. Men efterkänslan är så otroligt skön den säger mycket om hur bra vi är och att vi lyckas med uppdraget att ordna saker ting.
Oftast är det ingen som berömmer oss men beröm er själva och säg vad bra jag var i dag ,det har jag förtjänat.Godernatt







Av Patrik - 13 augusti 2014 20:50

Med stora bokstäver låg under med 0-2 mot Örebro läste saga för barna stängde av TV
och spelade gura slå på tv och vad får jag se Malmö ff hat vänt på steken och Rosenberg nickade in 3-2 målet i 86 minuten via frispark starkt Malmö ff jag gav upp vid 0-2 tur att Malmö ff gjorde all heder åt dem.

Av Patrik - 13 augusti 2014 17:39

Vissa dagar väntar och väntar tills man gör det andra dagar låter man att det få va. En dag som sådan har man gjort en del och det känns skönt men tanken att gå reta på saker som inte är gjort rent onödigt tjafs till Slut så blir det gjort desto bättre görs fler saker samtidigt . Sen kunde jag inte låta bli att göra pizza med kantareller på, skinka och lök och tomatsås. Känner mig hungrig.

Av Patrik - 13 augusti 2014 11:23

Pojkarna mina är det full fart med,de är ute och cyklar och hitta djur för att lägga i en hink.

I den åldern brydde man sig inte man gjorde saker för att det var spännande. Vet inte om jag skrivit detta men när jag var mindre lekte jag med lejon,tigrar ,giraffer och elefanter ute iskogen hade mitt eget Zoo och jag tror ibland i undermedvetna att man skapar sig bra lekplatser där man trivs som barn och kan få bästa möjliga ro. Vi har alla säkert haft personligheter

eller något annat i vår värld där vi som barn har skapat en tredje person som vän. Den vi kunde prata med som förstod vad vi sa. Minns själv hur verkligt det var när man var barn och hört även det berättas.Men vi gör likadant när vi blir äldre och när vi har jobbigt mentalt men då måste vi ha verktygen för att kunna hitta bra platser där vi trivs men det är något vi kan träna på men som barn är allt givet det verkar finnas där som inbyggt. Men som jag har skrivit tidigare är det fult att vara dålig eller sjuk för i allmänhet blir folk rädd och vill inte höra. De slår ifrån sig och det tycker jag är facinerande vad har de som gör att de blir skrämd och inte vill lyssna. Finns det något bakomliggande på alla människor mer eller mindre absolut finns det ,men att gräva i det kan vara svårt. Men som barn verkar saker inbyggt fantasin flödar men saker och ting är inte utvecklade och de lär sig hela tiden precis som vi vuxna. Vi blir aldrig fulllärda det känns skönt.

Av Patrik - 13 augusti 2014 00:01

Det var sista minuten hugs.

Av Patrik - 13 augusti 2014 00:00

Dagen med lite vila
får en att fila
Livets tankar att kila
till min lilla mila
Liam lite som en deg
ganska tyst och teg
jag gjorde mitt kneg
baconsås med pasta
Melvin tog o lasta
här ingen fasta
resten vi kasta
tittar på burken
pojken min lite purken
jag kallas även turken
lite saft och sista slurken
saga vi läst
barna lite däst
schack träning som bäst
intensivt känns helt fäst
fortsättning följer
mina drag jag dröjer
känns som jag nöjer
kvällen slut förtöjer


Idag riktig lunkar dag och vila. Tankar mina mot någontig positivt för de ger kraft och energi. Godernatt.








Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards