Alla inlägg under september 2014

Av Patrik - 30 september 2014 23:15

Morgon med förkylning
barna upp med ylning
jag fick en rysning
knappast någon lysning
Mjölk och smörgås
de leker och mås
fotboll tillsammans slås
affären måste gås
Handla se glad ut
öppnar min trut
hittar allt till slut
wienerbröd och salut
Middag och bullen
kompis ser bilen rullen
uppför österås kullen
saga till de små trullen
pippi på picknick
de på äventyr gick
tjuren den fick
Barna trötten blick
jag sitter rätt slapp
I soffa med en app
där jag tävlar i kapp
ord som blir trapp
sent men ej trött
morgon snart mött
får i mig något blött
kaffe och något sött


Känns hyfsat lite hosta och förkylning i dessa höst tider, men det är som det ska va.
Godernatt.




Av Patrik - 30 september 2014 22:32

Vilken skräll på gång Paris sg utan Zlatan leder med 3-2 det trodde jag aldrig men de kanske slappnar av utan Zlatan som har hälsenan skadad. Hoppas de skräller och knäcker Barcelonas Messi.

Av Patrik - 30 september 2014 08:32

Underbart väder och kaffe,
höstdag när den är som bäst.

Av Patrik - 29 september 2014 23:56

Kvällen innan prata smörj
gjorde mig till åtlöj
dagen efter host och köj
jobbet sen, var god dröj
pinnar på i fart
tvättmaskiner i start
städar så men vart
hämtar barn så rart
Cyklar och ryggsäck
De små så käck
pratar så de läck
känner mig väck
De kör radiobilar
mat jag filar
de gärna stilar
Jag inom mig smilar
Teve och mysterier
scobby doo serier
Inga delerier
mjölk och mejerier
varm choklad och macka
får charmtrollen att tacka
innan de säng knacka
trött ögonen de flacka
jag 70 tal show se
minnena får mig le
Abba grupp alla be
utstyrsel som fe
kvällens glädje i moll
inom mig lugn som troll
spelar ingen roll
vid datorn jag scroll

De små liven gör en glad och de finns alltid i ens hjärta även de stora förstås. Godernatt










Av Patrik - 28 september 2014 22:57

Hela dagen vid arbete
slet av svett i mitt anlete
lika glad utan att rete
skönt att sitta och mete
Tänker på mitt liv
inte direkt intensiv
vill ha lite riv
få ta och skriv
Lite spel på låda
strängar få råda
Laktulos som kåda
jag sitter och skåda
på stjärnor på himlen
de svävar och vimlen
jag bara fimlen
lite te jag pimplen
lyssnar på lite rock
när jag diska och plock
innan jag går nock
den slår två in klock
tänker på mina små
de är faktiskt två
imorgon dem få rå
kramar dem så
nä nu är det kväll
känner mig säll
jag bara dräll
ingen enda skräll

Ibland kan man känna sig ensam och det kan vara bra för egna tankar,men ibland saknas något sällskap. Men det kommer med tiden. Godernatt.




Av Patrik - 28 september 2014 11:55

Vila under dagen sedan kommer kvällspasset, man har ju olika sätt att hantera sitt jobb. Därför kallar jag det halvlek som dagen går lite fortare än vanligt. Alla jobb kan vara stressrelaterade på olika sätt men inom vården så är det större tryck och belastning på  personal. Men i regel rycker man på axlarna om någon tycker det är slitsamt och i ärlighetens namn så är det tuffare i dag än när jag började för 20 år sen. Det var mer personal då , i dag så är det indragningar på många ställen och många sliter ont och får gå tidigare för att kroppen är slut. Jag har förvånats många ggr inom vården borde det vara obligatoriskt träning en gång i veckan, så kallad friskluftsvård. Men det är svårt på många arbetsplatser att genomföra det och i grunden så borde det vara givet. Men som personal så har vi lätt att skylla på något, typ hinner inte, orkar inte,är trött , behöver vila och har ont i kroppen. Men det är därför vi behöver träna och att orka arbeta till 63-65 år.

Det räcker i regel bara att gå snabb takt cirkus 20-30min, men att ta sig tid för det tror jag det vanligaste problemet. Lat heten inom oss gör att vi drar oss för att gå ut och gå eller bara att röra kroppen på något sätt som simma ,hugga ved eller något annat.

Av Patrik - 27 september 2014 23:48

Politik med strul
löfven önskar God jul
känns ganska kul
satir är riktig ful
service och röra
lika gott att göra
annars de förstöra
telefonerna de ej höra
vänner är goda
röret det loda
behövs nog kaustik soda
Hydrauliken som en groda
allt är snart klar
besiktas och få svar
livet är det vi har
det ges och tar
mot mitt jobb
Malmö FF dagens lobb
mål Forsbergs dobb
de andra lagen får nobb
kvällen lite sen mat
spagetti och köttfärssås på fat
Känner mig trött och lat
tar mitt eget oblat

känner mig rätt seg efter en arbetskväll,
men som det ska va. Godernatt.

Av Patrik - 27 september 2014 06:41

Tänkaren är igång och då kommer det mer
ursäkta lite felskrivning angående biltema hoppas ni förstod. Blod tjockare än vatten den har vi hört förut. Det är lätt att vi ta ställning FÖR släkt nära och kära. Oavsett om vi inte alltid vet förutsättningar tex schism av något slag på vilken sida står vi i sammanhanget jo absolut på den vi känner eller är släkt med varför det? Vilken dum fråga på grund av släktskapet och att vi vill tro på vad som sägs av förståeliga skäl. Men ibland kanske man ska bara vara och inte ha förutfattade meningar det är lätt att tro på den nära och ibland ser vi inte för bjälken i ögat.Helheten är viktig att ha och känslan i sammanhanget och man kanske borde allt få vara och låta personerna få göra upp utan att lägga en värdering där. Men så många gånger msn varit med om att släkt och vänner nära och kära går igång på den andra och ni hörde rätt den andra får knappt ett namn. Med skilsmässor som en annan varit med om så inser jag att släktskap kan döda och förringa människor de har själv satt sig på en piedestal och krönt sig själv. Jag låter kanske lite grym när jag säger det men viss sanning i det. Jag säger inte för att vara elak utan att allt är inte så självklart som vi tror och lösningen är aldrig så enkel men. Men som släkt kan man vara stöttande ändå och kanske inte lägga sig i utan att vara lyssnande och finnas där, det är värt mycket mer.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards