Alla inlägg den 12 september 2014

Av Patrik - 12 september 2014 21:59

min vana trogen en mugg

kaffe utan socker med tugg

fixar min lugg

ut och kör utan hugg

på väg att lämna en röst

typiskt fjärde år på höst

allt känns bra och löst

kanske ingen tröst

for i väg till bror

kopp svart  in tror

trevlig stund innan jag for

till där jag bor

snabbt till kneget

där jag tog steget

tankar in i mitt eget

allt känns förleget

ladda för retur

utan någon skur

undra om någon tur

men vart och hur

gillar att tänka

utan att länka

där jag kan bänka

130/100 i sänka

kvällen med månsken

mugg  te och jag leen

känner mig som en sten

i soffan hänger mitt ben

teve med något äventyr

någon action in jag styr

hoppas jag inte flyr

klart som korvspad inte skyr

kvällens sena timmen

jag går och rimmen

behövs inte limmen

inte ett enda stimmen


Röstning vart fjärde år, där beslut ska tas och regering ideer ska införas tills nästa gång. I år har skolfrågan,jobb för ungdomar och miljöpolitiken genom syras och naturligtvis de senaste om spelskandalen Åkesson för SD att spelat för 500 000 . Är det rimligt nej knappast hoppas väljar barometern rasar för SD nu. Då kanske vi kan sova gott och slippa rasismen parti SD. Godernatt.








Av Patrik - 12 september 2014 14:38

I dag så har jag röstat känns skönt nu är det gjort men ser är viktigt att rösta, det är lätt som ungdomar och säga att det här innefattar inte mig men det är just det gör. För din framtid står på spel och vad du röstar vet bara du. Men under årens lopp så har man förstått att ungdomar inte vet vad de ska rösta på uran tar något populistisk parti som står för annorlunda men vet man inte kan man rösta blankt. Det är röst också som är viktig. Så gott folk rösta även om det är jobbigt.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards