Alla inlägg den 7 september 2014

Av Patrik - 7 september 2014 21:41

Livet har en mening
Själen sin rening
inte en försening
är i mig enig
lite känns i hjärtat
allt i mig har smärtat
försöker allt till rättat
även om saker berättat
man går steg framåt
även några tillbakåt
sen kommer all förlåt
där jag i mig gråt
Karlar får inte ha tårar
för att vara hård sårar
det giver mig kalla kårar
det yttre bara för dårar
känslor är min grej
behövs ingen sprej
ledsen ger styrka i mej
även om många säger nej
viktig att visa
ord är som en flisa
kroppsligt känslor prisa
går inte att förvisa
Vi lätt att gömma
bakom fasader glömma
bättre att berömma
än att dömma
Vi tittar på ytliga ting
säger bara tinge ling
vad säger bling
inget direkt fling
Kärlek är svår
beroende på hur man mår
varefter vi får
där vi står

Vi tänker nog alla på olika saker omkring oss som berör och på delar av vårt liv vi lever i och ibland så funderar vi är det riktigt eller är det en fas i livet. Ska det vara så här? Men många ggr så sparkar vi det under mattan utan ens att tänka på det. Men plötsligt en dag vaknar vi upp och inser sanningen och vad vi lever i och blir rädd invärtes och frågor kommer upp och rör om grytan. Då kan allt släppa och då gör man någonting oväntat som kan förstöra eller ge en finger visning om livet framöver. Lite om tankar och känslor. Godernatt.











Av Patrik - 7 september 2014 20:54

Det syns vem som är duktig retoriker Reinfeldt har bättre svar på det mesta och Löfven har svårt att svara. Lite svagt och hjälplös. Skolan har de haft liknande svar och jobbet tycker jag Reinfeldt har bättre svar och jobbet tycker jag Löfven har sämre förklaringar och rasister finns det gott om Löfven du Miss bedömmer situationen. Det inte bara rädsla vi måste vara öppen sinniga att rasismen har ökat sverige vi har en dold rasism. Ungdomsfrågan är mycket svårare än vad vi tror och det känns som utbildningar inte kommer att ge något, bättre med lärlings utbildningar.

Av Patrik - 7 september 2014 16:25

Börjar 20.00 på ettan ursäkta felskrivningen.
Får vi väl se vad de lovar.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards