Alla inlägg den 19 september 2014

Av Patrik - 19 september 2014 23:06

Vi lite soft
på ett loft
kaffe underbar doft
aromen lättar som stoft
leker med lego kloss
diskussion som bloss
allt bara loss
le lös som toss
börja om igen
regler ändras sen
ja bara säger men
allt slutar med den
Tänker tillbaks på alla år
slickar mina sår
jag vet vart jag står
även vad jag får
Tar oss till by
barna varmkorv ty
önskar morgondag gry
vi äter godis tills vi spy
Sitta se film på leksak
tillsammans vi bejak
där de åker på ett flak
Andy med cowboy hatt vak
kvällen närmar sitt all
känner mig på fall
blir lite kall
mina tankar svall
de små är nöjd
melvin på sin höjd
innan de ströjd
godnatt kram gavs i följd

Ordet lugn borde finnas oftare i ordlistan.
godernatt.











Av Patrik - 19 september 2014 18:53

Tiden den går, ibland lever man om livet det kommer aldrig att hända igen, har sagt så förut men tiden har lärt mig resan att försöka vända på saker till förändring och rädslan att göra det har varit mitt problem. Men tiden är mogen men ibland så stannar jag upp och skakar på huvudet. Fundera hur kunde bli så, jag ångrar inte mina barn de är mitt allt och dem älskar jag.Men man ser saker på ett helt annat sätt när man blir äldre. Det här impulsiva var jag i ungdomen, men visst händer det att jag gör oväntad saker det är lite jag. Men inser att livet är inte lätt men över vinner otroligt mycket och ser möjligheter. Förut fanns rädslan att göra saker som att söka jobb, flytta . Jag har varit en rutin människa på gränsen till tråkig men har insett sen länge att det går att förändra om man vill och det har jag gjort sen många år bakåt i tiden. Men jag älskar livet och det positiva över väger det negativa. Men inser under åren dessa fighter så borde man hålla igen käften men inser i samma stund att vissa saker gör en levande på gränsen till dumdristigt het. Men det har utvecklat mig att ta dessa diskussioner för det har varit en utmaning och jag älskar utmaningar. Men ibland kommer det kalkoner och lite fel sågningar men det bjuder jag på. Utmaningar att stå för sin sak är otroligt viktigt för mig att säga en sak och göra något annat ge mig många frågetecken. Då fundera jag säger vi saker för våra egen skull eller för någon annan. Det jag menar är vi ögontjänare låter allt bero på vilken n människa vi träffar. Jag vet att många är konflikt rädda och förståeligt men det innebär stora problem där man inte tar diskussionen och då får man skylla sig själv! Men så enkelt är det inte alla har rätt till en åsikt oavsett hur den ter sig .Men under åren har jag varit stenhård i konflikter
men insett att ödmjukhet och förståelse har jag backat i mycket nästan på gränsen till för snäll. För jag tog mina fighter på grund av en sak att jag inte konfronterade min situation i hemmet när jag var liten. Men sen när jag klippte bandet då stärktes mitt självförtroende och har insett att man kan besegra berg utan att ljuga. Folk kan inte förstå ens egen identitet och jag kan aldrig förstå andras identiteter utan det vi har växt upp i den erfarenheten kan vi förstå bäst själv utan andras tankar men många gånger vill vi väl och hjälpa och förstå men ibland blir det fel.
Men livserfarenhet har gett mig otroligt mycket och förstått saker i mitt liv och gett mig skjuts framåt. Jag har fantastskt jobb även om jag blir less ibland men hjälpa människor dagligen ,va till hands och förstående är en skön känsla när man kan göra någon glad. Många ser jobbet betungande och det är det på sitt sätt. Men möjligheter finns alltid att förändra sin situation på arbetet om man vill. Även där kan jag låta hård och sagt att jag ska sluta , vi får väl se men jag trivs på arbetsplatsen även om åsikter är olika. Ensam kille bland ett gäng kvinnor borde vara en dans på rosor men ibland borde man hålla igen käften hahaha!!! ,har väl sagt både det ena och andra men de är bra . Men ibland så kanske man ska låta tågen gå. Vi har alla olika erfarenheter och tillsammans är det ett fantastiskt gäng. Vi kompletterar varandras svagheter och styrkor. Men livet har en tjusning som uttrycks i glädje , tex teattisar snart ,finns alltid något att se fram emot.

Av Patrik - 19 september 2014 10:39

Jag är lite från gamla skolan menar naturligtvis inte allt är dåligt när det gäller datorer. Men hur vi ter oss gentemot programvarorna kan orsaka skador i våra framtida förehavanden. När vi söker jobb och vi kanske har gjort saker vi inte egentligen vill men av händelse så skapar det problem. Även att vi kan skada varandra typ genom mobbning och det är vanligt bland ungdomarna. Men det finns mycket positivt , blocket ,betala räknimgar,hitta ord ,eller prata med vänner, auktioner, schack mm. Så det var väl syniskt jag skrev kanske till och med hårt men klart med dator så underlättar mycket. Vissa saker får man backa på men vidhåller också integritet och respekt.

Av Patrik - 19 september 2014 01:08

Lite morgon seg
barna upp steg
i dag jag teg
in i bilen de neg
dagens arbets göra
får mig att föra
i mig en trött röra
känns inte att störa
far tillbaks bland sten
får inte bli sen
ungarna kom och sken
ville bara gen
hemåt lite nätt
laga till rätt
på olika sätt
känns allt slätt
vi åt och prata
om dagens adekvata
ville bara lata
Inom mig hata
mitt sätt kan va elakt
som ett extrakt
lika koncentrerad i dess prakt
borde skickas iväg med frakt
De små saga hör
de mig berör
pippi jag kör
som sig bör
sover rätt skönt
allt är lönt
fortfarande är grönt
där jag satt och rönt
kvällens modo poäng
var en stor däng
där de få häng
gives mig i säng


Dagens trötta stil var tyst förtegen där jag var egen. Ibland har vi dagar att bara vara själv och filosofera i tanken utan höra andras åsikter eller meningar. Godernatt













Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards