Alla inlägg den 5 september 2014

Av Patrik - 5 september 2014 21:38

Inser att jag många ggr klagat Vårdcentralen och nu fick jag se den andra sidan där de tog itu med problemet ej vanligt tänkte mig Alvedon eller du har snart gjort ditt och du är 46 år och behöver inte behandlas. Men älskar att träna och röra mig även om det inte är hela tiden jämt på grund av de små härliga liven. Men det mottagande den sköterska gav mig var respekt och omtanke. Jag är otroligt tacksam och ödmjuk för det. Men såg att på provtagningen var det överbelastat och de har fullt upp skulle behövas mer personal för att det ska gå runt. Jag förstår att folk blir förbannad men de är säkert överbelastade många ggr och framför allt det är bara människor. Men inser att jag ska komma in med en annan inställning till vårdcentralen och försöka bara va. Men som sagt tackar och åter tackar fantastiskt gjort. Sedan brann det iväg till badhuset eller Aqva arenan lite poppigare namn som världen över men badhuset ok. Bara älskar att vara där även jag. Det enda man kan kritisera badhuset är duscharna de skulle haft elefantmunstycken. Om ni förstår säger bara Seinfeld när kramer gick på bakgatan och köpte duschmunstycket skrattade så att jag låg på golvet en av tidernas bästa serie Seinfeld glöm inte det klart värd att se på. Men när man schamponera håret får man inte ur schampot det som klistras sig kvar där skulle badhuset göra en insats men super bra ställe för barna där de kanske vattenbanor och flera bassänger och inhandla lite lätt mat suveränt och ett gym kan inte bli bättre. Men duscharna??
Sedan bar det hemåt och sto städ men hatar det som pesten. Nog beroende på jobb man har i vården där städ vecka ut och in men det behövs. Men hemma skulle jag gärna slippa det men det måste göras.Sedan en cykeltur med barna och sedan se på film med dem. Fullt upp men härligt lite allt eller inget. Men glöm inte Seinfeld lite gott skratt förlänger livet.

Av Patrik - 5 september 2014 20:06

Ledvätska och en knöl
till röntgen på rätt köl
urtömning kanske utan söl
med antibiotika utan gnöl
vidare mot auqva arena
simma vill jag mena
barna kana ich skena
Bada och bli rena
Hem och städa ut
dammtrasa torka ytan akut
Dammsugarn den gör salut
jag spring och kut
snabb middag med rester
här inga fester
bara idiotiska gester
Små busar ena tester
kvällen med stjärnornas krig
tecknad serie och intrig
godis skål de ivrig
med chips de flitig
lite trött och lat
efter dagens spat
ej någon akrobat
kanske ett kaffe fat
piggar upp kvällen
öppnar spjällen
lägga fram fällen
skulle haft hällen

Ja ibland matar dagarna helt plötsligt är
det kväll man funderar vad har jag gjort ,tiden går så fort. Men i alla fall bland det värsta jag vet är att städa men det är måsten. Tvättstugan kan jag stå hela dagen utan bekymmer det är som att ha en egen tid där jag kan lyssna på musik och sjunga. Härligt! godernatt.




Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards