Alla inlägg den 11 september 2014

Av Patrik - 11 september 2014 23:47

Måste säga att det är intressant och tycker att ganska jämt emellan dem men vidhåller Reinfeldt otroligt duktig talare som ger en trygg känsla. Men Annie lööf utspel när löfven vifta bort pärmen gav mersmak till Alliansen. Ödmjukhet och sanning är inte alltid lätt men vi har alltid chans att förändra om vi vill men frågorna om jobben så får jag en mardröms lik känsla som det var på slutet 80-90 talet och det gav inget jobb jag gick själv datakurs för att klara mig så borde det inte vara det är bara ett andningshål tillfälligt och det är förfelad politik de unga kommer inte få jobb på utbildningar som inte ger något. Vi kan alltid klaga på alliansen men här i Sollefteå så har alltid socialdemokratin vunnit så då är det socialdemokratin som styr i kommunen.
Men det är inte lätt att skapa jobb för något parti men som lärlings jobb och högre lön i vården kan vara mer eftertraktad . Vård behövs det alltid folk känns som det är för lite jämt och det tror jag alla håller med. Men på söndag är det val då får vi se men jämt lär det bli.

Av Patrik - 11 september 2014 22:31

mycket med livet
allt inte för givet
känns lite rivet
men det står skrivet
Besked om denna fot
gives en del not
eventuellt operation tur ingen kot
annars inget hot
hjälpte polare hålla bräda
behöver inte skräda
datorn är fel måste städa
där jag häda
tur hjälp finns
vänner kan och minns
även om lite tid de hinns
som en bäck de rinns
känns som lyckad tid
bara man är blid
som att vara ute och rid
allt positivt känns vid
Allt har lätta
kan nu glätta
kan nu sätta
behöver ingen hätta
kvällen och lycka
behöver inte trycka
ej Heller rycka
vad vi tycka

Ibland så bara händer det, vad menar jag med det. Jo allt positivt bara kommer och nog har man haft förkänsla men det bara sker. Alla orosmoment släpper och man hittar ett lugn och vänner till hjälp när man minst anar det. Datorn har krånglat och andra saker oroat sen kommer det bara, livet är underbart. Jag tror att det blir ringar på vatten där man går och då löser det mesta. Godernatt.



Av Patrik - 11 september 2014 21:51

Inget att skriva hem en krampaktigt match mycket kamp men för ineffektivt men det var inte oväntat tack vare försäsongen resultat hoppas lite bättre under säsongen. Men det ser tufft ut. Kom igen Modo.

Av Patrik - 11 september 2014 17:44

Förut har jag sagt lätt match med facit från förra säsongen så var det jämna antagligen nu också nu med mode försäsong kan det sluta hur som helst men modigt som man är seger som gäller.

Av Patrik - 11 september 2014 13:40

Är väl inget geni där i bland så känner jag för att kasta ut den genom fönstret som det skulle hjälpa. Men tjurighet är att jag aldrig ger upp, tur ni inte hör hur jag svär som en borstspindel även om jag inte svär ofta men ibland kommer det fraser som får en att tappa hakan. Men tänker det här fixar tiden finns alltid. Men tålamodet måste man ha som ett schack parti där man kan sitta i 5 h och filosoferar över drag och hitta ett avgörande. Likadant med dator är man enträgen så fixar man det till slut hoppas
jag. Förbannade manicker det går runt all the time.

Av Patrik - 11 september 2014 12:02

Ute i Långsele och Österåsen man hoppas att de åker fast det är bedrövligt, de förstör för andra och har ingen empati och känslor. De borde vara inlåsta de slangar bränsle och förstör bilar och stjäl saker, till vilken nytta för att tjäna några korvören. De borde känna skuld över vad de gör men deras livsstil gör att de har gått över alla gränser och normen för vad som är rätt finns inte utan skada omgivningen där andra råkar illa ut och orsaka problem så folk ska bli rädda känns fruktansvärt. Vi måste väl ha frihet att röra oss utan att titta bakom nacken och fundera om vi är säker. Sanningen är att de borde träda fram och ge sig själv till polisen det vore ärligt och då kanske man kan tro på någon vision om samhället. Men det kommer aldrig att hända.

Av Patrik - 11 september 2014 00:01

Dagen med vila
låg och fila
klev upp sila
kaffe och smila
titta lite på tum
Inne i vardagsrum
ändå inget hum
känner mig ljum
dagen går ta ett mål
även om jag vill skrål
Hämtar min skål
pasta och köttfärssås tål
ladda min gitarr
tills det knarr
borde ta något barr
Känns som en narr
Tittar på sport
ishockey så kort
luleå o skellefteå som fort
men modo min sort
hämtar en dator
Är som en orator
behövs ingen sonator
ej heller en donator
ladda en del saker
Skulle haft kaker
hela gäng flaker
känner det knaker
kvällen den är
som den bör här
känner att jag svär
undra om jag lär


Tanken går till datorer, varför vill man gömma sig bakom dem otroligt svårt att förstå. Men det verkar vara livsstilen den här mänskliga kontakten ska vara ute på cyber space känns lite overkligt. Känns som bara lekar patetiskt. Önskar ibland den här verklighets förankringen det verkar vara otroligt svårt men det är spelets regler. Försöker hänga med man lär sig mycket om litet eller? Godernatt. Lite sen sorry.










Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards