Alla inlägg den 4 september 2014

Av Patrik - 4 september 2014 23:20

l enkel het på vägen
Jag är lite trägen
men också förlägen
hittar inom mig i alla lägen
De små på plats
leka i all hast
jag åk på ett kast
där jag är fast
hämta gossar lite skakigt
allt går så makligt
vad fasiken så fasligt
världen så farligt
Ryssland ej fred
Ukraina det sved
folket de led
allt rasar som skred
Lööf i debatt
Ungdomar lön ren natt
ändrar sig vilken skatt
brun kol i miljö ren fnatt
Zlatan målade två
rekord han slog då
kan lira fotboll så
publiken jublade som få
Tvättar och går
Även där jag står
river mitt hår
tittar på mina tår
tänker mig säng
Ta upp tvätt och häng
blir någon sväng
innan jag stäng

Inrikes och utrikes politik
Blir ganska tråkig men viktig att förstå.
Det är lätt att gömma sig och säga att det inte drabbar mig , men indirekt i miljö och värkdsekonomi så drabbar det oss tex krig , svält, dåliga skördar , farliga utsläpp som skadar hav ,skog och ozon lagret. Eller skövling av regnskog. Vi har alla ett ansvar. Godernatt.







Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards