Alla inlägg den 9 september 2014

Av Patrik - 9 september 2014 23:38

Att sova så gott
var min lott
sent ute vilken kompott
jobbet ringde for som skott
halvt vaken onsdag
Nej det var tisdag
Vilket ena slag
inget enda klag
Min tanke hälso tid
provtagningar kändes vid
kropp och hjärta frid
behövde inte lid
for hem och intog
köttbullar och log
kroppen den slog
har ej fått nog
for till en polare
lite java coolare
ingen direkt molare
ej heller gnolare
for hem se på ruta
där i min skuta
behöver inte kuta
bara att tuta
tänker på kvälls tur
just en fin skur
snart jag lur
bara vet inte hur

försova sig händer men man önskar sig komma i tid. Dagen blir upp och ner vänd man vet knappt på vilket ben man ska stå.
Men hoppas något gott kommer utav det.
Godernatt.














Av Patrik - 9 september 2014 16:38

Ibland tror vi att vi är friskare än vi är och ignorerar tanken att gå på en hälsoundersökning , jag har klarat mig i alla tider varför skulle det bli en förändring. Men olyckan kan vara framme när man minst anar det att ha för högt blodtryck , kolesterolhalten och blodsocker. Men jag är tacksam över mitt jobb vägnars att de bryr oss om våra anställda och får gå på hälsoundersökning. Det kallas livskvalitét och visar att vi bryr oss om er. Önskar att alla arbetsplatser skulle göra så för sina anställda. Det skulle vara en uppskattning till individen och ge mer glädje. Men jag är lycklig och blev glad på hälsoundersökning och det visar sig ,rör man sig och försöker göra åt sin egen hälsa då är mycket vunnet.
Peace and love. Jag vet men är man äldre så är man.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards