Alla inlägg den 24 september 2014

Av Patrik - 24 september 2014 23:59

Dagen som sig bör
inget som stör
kaffe jag rör
lite musik hör
träna inför höst
shack jag löst
pjäser jag föst
kanske någon tröst
tittar mig framåt
där allt förlåt
av gammal plåt
bändes till nytt ståt
klockan den går
vart i världen än vi står
jag river mitt hår
politik mig får
höja miljö och bil skatt
vindkraftverk och fnatt
vi behöver ingen ratt
tror miljöpartiet där de satt
Norrland är minne blott
stadsbo cykel vilken lott
bygden är ej så flott
flytta till staden varenda kott
miljön världen misär
sverige vi lär
globalt sopor tär
vi glider i sär
politik är slående
vi är väl mående
liten och självgående
men kan dock bli stående
kvällens lilla bild
gör mig ej mild
världen är vild
olika klasser så skild

Globalt är miljön en svår fråga även om människor vill förändra och lära att hantera avfall och utsläpp. Pengar har alldeles för stor makt att tjäna och håva in vinster gör att det är komplex fråga. Godernatt.







Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards