Alla inlägg den 15 september 2014

Av Patrik - 15 september 2014 21:57

Tjuvar tar släpet
de är skräpet
tyst och näpet
tittar ut häpet
ringer till snuten
verkar vara på akuten
känner mig sluten
springer öppnar truten
lommar hem och sova
hämta barna vill jag lova
handla mat och stova
laga mat och prova
Spela boll och skjuta
får ena kuta
bara inte en ruta
då får vi sluta
sol och lycka
utan en krycka
måste jag tycka
killar att glass i sig trycka
kväll med tecknat
tröjor har fläckat
barna har säckat
till säng de däckat


Min tanke att samhället rämnar, tjuvar som
inte bryr sig om andras egendom och de tar för sig blir ledsen för deras respektlöshet. Jag kan förstå att det är inte lätt att leva utan att det tar till stölder för att klara sig. Men att förstöra för andra och orsaka problem för samhället kostar mycket. Godernatt.




Av Patrik - 15 september 2014 15:07

Ja jag plockade bort det jag skrev i natt men känslan var rätt det var tjuvar som hade tagit en släpvagn och var på Österås parkering. Ringde sos alarm och fick numret till polisen men det var ner släckt och när polisen behövs var finna de. Då får man själv göra en insats och ta springa efter dem en röd Volvo v70 och en mörk sedan av något annorlunda märke kunde inte se det. Skicka vidare och se till att dessa inte får möjlighet att stjäla. I Sollefteå och Långsele trakten . Polisen måste se till att svara.

Av Patrik - 15 september 2014 12:28

Känner mig glad och lycklig, det är jag annars men när de små busungarna kommer blir man extra glad. Livet är fantastiskt och att solen lyser gör det inte sämre.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards