Alla inlägg den 6 september 2014

Av Patrik - 6 september 2014 22:11

Biljett att köpa
fans de stöpa
med bengaler att löpa
med tomma läktare att gröpa
Malmö ff ej något fel
fansen något stel
behövs inget kel
känns som bara vel
dagen efter slappa
behövs ej knappa
vill bara rappa
där jag går och klappa
De små ut och cykla
jag går och gyckla
med frisbee hyckla
där jag knycka
Barna tittar på teve
jag bara säger må leve
där jag går och dreve
skivade lite greve
vad blir det för mat
korvstroganoff är lat
lägger upp det på fat
potatis mitt oblat
lite chips och dricka
kanske lite hicka
där de går och nicka
till säng de sticka
saga pippi läsen
i skola hon kräsen
pojkarna inget väsen
trött och snäsen

Ibland en sån här dag att slappa hela kroppen känns trött och för mig att bara vara, inget krav att saker ska göras såna dagar behövs. Godernatt.




Av Patrik - 6 september 2014 18:59

Efter de bengalerna som Malmö ff fans hade tänt så har Uefa funderat att Malmö ff ska spela för tomma läktare, eller ev bötesbelopp. Tycker personligen att supporterna ska straffa dessa som har tänt och se till att de inte borde vara med. Det är alldeles för mesigt i supporter klubbar och är rädslan för dem borde de inte få vara med alls. Utan det borde finnas en klausul för supporter och överträder man det blir man utkastad därifrån. Liknar ju förra året sätt kameror och få tag på dessa individer som förstör börja göra som i England.Vi alla andra ska ju inte behöva lida för att några förstör och blir tveksam till de som har huvud ansvaret för supportrarna och ska va ett föredöme han borde avsättas när de inte ingriper , för de vet vilka som har förstört jag är ett fans av himmelsblå sen Robert Prytz tiden. Men besvikelse över att de förstör för familjer som vill gå. Frågan sen förra året kvarstår, vad gör vi åt problemet man kan inte böta Malmö ff för att individer förstör jag tycker att regeringen och polisen samarbetar med fotbollsklubbar i Sverige och fansen är tvingad att rensa ut förstörande. För ska biljett priserna höjas då tycker jag att folket bojkottar matcher då får vi se hur roligt det blir sen rycker jag att fotbollskanalen har tagit upp den här frågan men rädslan för att stå för en åsikt och kanske rent av själv sluta sända matcher och ställa krav för det är pengar för klubbar. Mesigt och åter mesigt nu måste det hända något ett fans som skriver och håller på Malmö ff.

Av Patrik - 6 september 2014 11:54

Debatt mellan dessa två, förhoppningsvis så kastas det inte skit mellan varandra, utan sReinfeldt och raka svar vore väl en önskedröm men som alltid så blir det en fight och det kommer att komma kaskader från de bägge men enligt iPsos så knappar alliansen in och det blir en jämn fight. Tycker väl som talare är Reinfeldt lite vassare. Men alla dessa Sifo mätningar är egentligen ett skådespel och säger ingenting om utgången. Men på Söndag kl
14.00 på ettan. Då ska löfven svara på alla kurser och utbildningar som ska ge jobb och Reinfeldt 250000 nya jobb som ska bli. Hoppas vi får svar på frågorna men lite utopi på de bägge förslagen. På grund av tidigare historia så har inte kurser och utbildningar gett jobb ? Vad ska Reinfeldt vaska fram 250 000 jobb? Kommer kanske en joker in i leken ett överrasknings moment in man vet aldrig debatt är debatt.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards