Alla inlägg den 2 september 2014

Av Patrik - 2 september 2014 22:59

Har en del körning
har lite i görning
Ordnar en lösning
Natt och dag infösning
Vankar fram och tillbak
Vill till dagis de fått smak
känner mig glad och rak
står högt i tak
Köpa ett gäng lampor
Och ett par skor
iväg jag for
såg ett par kor
Pojkarna lycklig och glad
känner mig stolt i den grad
Sollefteå en bra stad
törs inte slå vad
Lite burdus och ett förlåt
när jag känner ett tråt
Känner mig som plåt
var inte mitt uppsåt
På väg och gnet
där jag slet
Kanske jag går bet
om jag inte vet
Till dagis rätt hett
Vägen jag sett
Känns lite snett
men går in rätt
Glina rätt trött
känner väl stött
men de ser inte rött
men lite blött
Till säng de går
De vill och de får
Knappt de står
Mitt hjärta slår

Jag gillar att dra lite satir i politik, klart att jag gillar alla även socialdemokraterna,
men jag kanske inte gillar deras politik och kurser och utbildningar känns förlegat för ungdomarna och lärlingsyrket kan vara en del av lösning. Många är skol less och alldeles för stora krav ibland på ungdomarna. Men de har vi föräldrar sett till att vara curling förälder skapar en trygghet och bra miljö för barna men ansvars frågor kan bli ett problem att ta för sig i samhället det är lättare att sitta framför dator med skygglappar på och man ser de man vill.
På min tid var det givet att jobba vid 15 års ålder men idag är det svårare men jag tror vill man jobba får man jobb om man är drivande.Godernatt




Av Patrik - 2 september 2014 22:08

Absolut back in 1980-1990 Socialdemokraterna går tillbaks till ursprunget kurser och utbildningar och det gav inte mer jobb bättre måste vara att ha lärlingar som går vid sidan om som får jobb garanti efter lärlingsjobbet. Jag blir förvånad att Löfven kommer med sånt förslag som kommer från företags Sidan man börjar undra om de har Slut på idéer. Ungdomar får inte jobb på kurser utan de har prövat den metoden och kanske lite panik att inte hitta andra lösningar därför kurser och utbildningar. Nja knappast bra lösning.

Av Patrik - 2 september 2014 11:22

Ja ibland blir effekterna motsatta, det är väl tur det. Men viktigast av allt att de inte ska drabba försvarslösa. Men sanningen att jag har gått in med full kraft och det hade fått bära eller brista, rädslan att göra det har varit stor men nu finns ingen tvekan längre om saker och ting krånglar till sig. Men att göra såna här saker oavsett man är i eller vart. Kräver en hel del och vissa tycker det är jobbigt för den personen kanske är i inferno men det är då man ser vilka man har eller inte. Faktiskt tyckte jag det var jobbigt i början men nu ser jag annorlunda på det. För de står alltid kvar oavsett händelser. Positivt då vet vi vad det händer folket flickas omkring en. Men jag förstår att det är jobbigt för vännerna och höra negativa saker man kanske vill ha dem en bit ifrån sig. Det är viktiga att det är på lika villkor man måste ge och ta. Men energi tagare, krävs fantastiskt mycket och det är mycket svårare de människor suger ur all energi som ett läsk papper och jag bruka känna ett vakuum orden går ut och in och huvudet.
Men framför allt ärlighet med vänner löser det mesta.

Av Patrik - 2 september 2014 02:03

Sorry det första jag skrev menar jag. Det andra jag skrev var respektlöst och otroligt fånigt. Det var dåligt, Jag får skriva så här öppet, och att jag sen plocka bort dig blev ju ännu värre för att jag inte sa förlåt jag förstår om du blev förbannad. Men jag menade absolut det första ledsen på det andra. Förlåt med ett stort C.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards