Alla inlägg den 22 september 2014

Av Patrik - 22 september 2014 22:39

Dagen lite snuva
borde ha en luva
lite mat att stuva
lite gott med druva
barna på lek humör
lite mackor med smör
chockladboll kokos strör
gott med kaffe som sig bör
packar och lämnar de små
lille man frågor som få
mitt hjärta bankar och slå
när jag mina barn rå
far hem och lira
tur fortuna och spira
borde vara ute och fira
livet som svira
kolla till bilen
den gamla mot silen
nästa vecka en annan i filen
försöker hålla min egna stilen
tänker mot moll
livet ger mig koll
älskar sport med boll
jag säger bara loll
sitter och plitar
där jag ritar
har inga nitar
vänner jag litar
kvällen och ny dag
känns lite i behag
allt i sin lag
tar jag nya tag


Tanken om skilmässor , socialt och i samhället ser vi många förändringar för barn och kanske stress och oron ökar . Godernatt








Av Patrik - 22 september 2014 16:38

Är det bästa man har, lämnat de små och känslan att man är otillräcklig. Den känslan är och finns fast man gör ju alltid det bästa man kan. Men skilsmässor är inget man skulle råda sin värsta ovän, det bara söndrar. Även om man är vänner så inser jag att det är spel för gallerierna alla regler överträds och även om leenden kommer fram så är det inte på riktigt. Men livserfarenheten säger mycket men det finns en orsak varför man skiljer sig och sen säga att man är vänner kanske för barnas skull men inte annars. Jag tycker de finns lagar och förordningar hur man bör vara som förälder, utgångspunkt är alltid se till barnas bästa enligt barnkonventionen. Men jag ser och har sett tidigare är det pengar involverat då kan man gå över lik och även hitta på saker för sin vinning skull. Tycker det tragiskt komiskt att det är fair play vad är nästa steg, för fortsättning följer att se till den andre partnern att få så lite auktoritet som möjligt. Minimera risker och var tar tilliten i vägen.

Den som bortblåst. Man är olika personligheter och respektera varandra och varandras situation trodde jag var en del av livet. Känns som en repris som dras upp långsamt och gnagande i märgen och om någon säger känner du någonting. Det känns i hela kroppen de som har varit med om skilmässor får nog uppleva både ena och andra, men för en del kanske allt sätter sig och blir bra. Men pengar är för drivande för många och det märker man allt för ofta. Jagandet om ett svensson liv där allt all incluse ingår, det förstår jag för det är status symbol i samhället. Men samhället bör öppna ögona för skilmässor karlar är i regel kräk när en skilmässa infaller men varför kan aldrig kvinnan vara det.

NÄ det är omöjligt enligt samhället så skyddar man kvinnan till vilket pris som helst och det gör mig förbannad, jag är ingen kvinno hatare men otur två ggr eller vara för snäll. Snarare en dumhet, för jag vill tro på att vara snäll men det har kostat. Någon gång tror jag att jag kommer att hitta rätt kvinna det är väl inget jag betvivlar. Men som jag sagt tidigare så har man gjort en del förändringar men när samhället tar klar ställning till saker så gör det mig ledsen. Men positiva saker har faktiskt hänt mig och det är ja glad för och nattdagis var ett öppnande som hjälpte mig. Jag tror att skilsmässor måste lyftas fram mer i samhället det är alldes för enkel idag och lösa problem verkar inte finnas ,man springer till nästa och lämnar stafett pinnen utan att åtgärda det som har hänt i tidigare relationer stor risk för nästa skilsmässa. för det här ytliga brukar vara svårt att överleva. Men jag menar inte att stanna kvar på vilka premisser som helst och då är det självklart att lämna. Jag är inte rädd för att tycka och tänka men skulle aldrig fördömma en skilsmässa det värsta är när jag har sett när någon skiljer sig att närmaste försöker trycka tillbaks dem tillsammans utan egentligen veta vad det handlar om och de blir förvåningen åt andra hållet. Vad vet de? inget!! utan tror sig veta. Då kan själen min känna en besvikelse på nära och kära. Vi är duktig på att dölja saker invärtes och det kan bli vårt fall senare i livet . Jag är själv duvunge utan har också repor i mitt liv so har orsakat saker. Men har gått på familjerådgivning och lärt mig otroligt mycket som människa och fått verktyg att hantera situationer. Men ibland gör man snedsteg och det får man tillåtelse att göra vi är bara människor. Det finns saker i livet som jag önskar ogjort, men det kan man bara se i stjärnorna i dag. Men nu är framtiden här och nu och jag tror på upprättelse och glädje i mitt liv och alla har vi en chans att förändra om vi vill. Den som söker den finner svaret i oss själva. Men samhället bör i det sociala och pedagogiska ha äldre erfarna  rådgivare och terateupter i skilsmässor de unga är alldelse för lätt att dupera även om de vill väl. För de har ingen erfarenhet i livet och kan följdaktligen kan  aldrig ta rätt beslut utan de skulle behöva gå vid sidan om och kanske kring 35-40 när de har haft erfarenheter i ens liv då kanske det faller in besluten och rätt håll. I regel har de själv kommit från skilmässofamiljer eller andra problem och vill hjälpa andra men även där så behöver de jobba med sig själv och få coachning eller  stöd för vad som hänt i deras liv. Alldelse för lite jobb  i själen på oss människor ingen är perfekt och det kommer aldrig att ske. Men förståelse och stöd utan att klandra den som råkat illa ut för någonstans trivs vi med att slå sönder varann och gotta osss i det varför? jo då kan vi ta ifrån saker som händer i vårat liv. För rädslor att det kan hända oss  de  vill vi inte  veta utan trygghet först och främst. För det är jobbigt och höra det och skapar oro inom oss och nästa fundering kan det hända mig. För samhället är som käglor står det tryggt och rak då funderar vi inte men faller det då faller det rejält och krävs ett pris. Det är priset av oss och hur hanterar vi den konsekvensanalysen ? Det vi bara själva. 

Av Patrik - 22 september 2014 01:08

lite med hopp
barns springer lopp
jag min kaffe kopp
regn med dropp
de leker med rack
rusar och flack
snart mat tack
de blir lack
Kyckling i lergryta
tiden den går jag tryta
de små de snyta
slipper dock knyta
lite gott med äppelpaj
hugger som en haj
lite vind och svaj
livet lite blaj
Malmö FF ganska lik
derby och inge svik
delad pott vilken etik
jag som en relik
lite teve de titt
där barna sitt
lite ben tio de smiitt
kvällen shack ett snitt
för lite spel
mina ögon skel
lite osäker som gel
träna tills alla mina fel
hittar rätt på alla sätt
tar och skriver lite lätt
alla nattrim som en plätt
allt annat känns slätt
dags att ta sig en lur
när jag hör världens skur
inne som jag är tur
slipper bli lite sur

Hosta och lite förkylning,
det är väl höstens tema överallt.
Regn och rusk vad kan man förvänta sig.
Men hösten är den bästa tid för mig få tända ljus och sitta lite halv mörkt bara njuta av tystnaden. Med en kopp te. Godernatt.












Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards