Alla inlägg under september 2014

Av Patrik - 22 september 2014 01:08

lite med hopp
barns springer lopp
jag min kaffe kopp
regn med dropp
de leker med rack
rusar och flack
snart mat tack
de blir lack
Kyckling i lergryta
tiden den går jag tryta
de små de snyta
slipper dock knyta
lite gott med äppelpaj
hugger som en haj
lite vind och svaj
livet lite blaj
Malmö FF ganska lik
derby och inge svik
delad pott vilken etik
jag som en relik
lite teve de titt
där barna sitt
lite ben tio de smiitt
kvällen shack ett snitt
för lite spel
mina ögon skel
lite osäker som gel
träna tills alla mina fel
hittar rätt på alla sätt
tar och skriver lite lätt
alla nattrim som en plätt
allt annat känns slätt
dags att ta sig en lur
när jag hör världens skur
inne som jag är tur
slipper bli lite sur

Hosta och lite förkylning,
det är väl höstens tema överallt.
Regn och rusk vad kan man förvänta sig.
Men hösten är den bästa tid för mig få tända ljus och sitta lite halv mörkt bara njuta av tystnaden. Med en kopp te. Godernatt.












Av Patrik - 21 september 2014 19:21

Derby derby först gör himmelsblå mål
sedan reducerar Helsingborg verkar sluta
1-1 . Men de drar ifrån i tabellen.

Av Patrik - 21 september 2014 18:30

Värnamo reducerade till 1-1 , Sedan utökade GIF Sundsvall 2-1 hoppas det håller. Hammarby har börjat sin match nu. Förlust eller oavgjort vore bra för gif Sundsvall.

Av Patrik - 21 september 2014 18:03

Märks att det derby , lite hårt spel och chanser år bägge håll men Helsingborg den vassaste men målvakten i Malmö ffs målvakt en ben parad.

Av Patrik - 21 september 2014 17:59

Har tagit ledning mot Värnamo Ekelund gjorde mål och de leder med 1-0, får väl hoppas att Hammarby tappar poäng ej troligt.

Av Patrik - 21 september 2014 17:02

Japp snart dags för Skåne derby och Malmö FF kanske gör ett ryck om resultaten står sig. Just nu ligger AIK under mot Halmstad och Elfsborg ligger under mot Mjällby . Får väl hoppas på de himmelsblå i kväll och att resultaten står sig. De gjorde en bra match mot juventus.

Av Patrik - 20 september 2014 21:47

Tog min kaffekopp
blir aldrig ett stopp
vakna upp min kropp
gives mig ett hopp
De små äta
gröt att mäta
de vill träta
älskar att näta
flytta kyl på vägen
ändras i olika lägen
känner mig rätt trägen
palt vi fick ingen sägen
barn leker med katt
grå och svart satt
tycker de är en skatt
jag lyfter min hatt
far hem och klura
när min lilla sura
börjar att tjura
barn teve de lura
käkar och må gott
ej något flott
sedan vi hade gått
fick ej brått
Modo en ny klar
segrar de tar
HV71 inget svar
på några dar
kvällen den är
just nu här
även jag mig lär
för allt jag bär

vi har saker i våran kappsäck vad gör vi?
låtsas som det inte finns eller tar vi ur kappsäcken . Godernatt.















Av Patrik - 20 september 2014 20:43

Lehtevori skjuter från blå och Rittola styr in den 4-1 segern är klar 2 raka nu kan andas vårluft för slutspel.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards