Alla inlägg den 1 augusti 2014

Av Patrik - 1 augusti 2014 22:38

En bra arbetsmiljö är ett stöd
hälso sjö som ger bröd
tillsammans vi har ett flöd
Av gemenskap och glöd
Vi vill allt väl
för vår inre själ
hittar några vägskäl
Går vidare utan gräl
När allt har löst
arbetsplats sin höst
Surströmming till tröst
Knappast någon förlust
Vi hittar olika sätt
Ingeting är lätt
framgång kan ej bli mätt
även om det är nätt
Tiden tar sin ton
Vitt i sin zon
där alla bon
hittar till bron


Vi har alla möjligheter att förändra frågan är om vi vill det kan vi bara fråga oss själva. godernatt







Av Patrik - 1 augusti 2014 20:41

Hur skönt är det bara att vara och titta på film eller höra på musik och jag gör det senare , Pharell Williams vilken skön lirare älskar den glada musiken den tilltalar mig. Gammalt tillbaks lyssnade jag på Break machine , Beat Street och Bryan Adams och andra artister . Fortfarande Bryan Adams en av absolut mina favoriter och naturligtvis lyssnade jag på sex ikonen madonna. För hennes olika uttryck älskar att de avviker lite från mängden. Men har även flera andra artister som jag gillar bla annat takida går het nu när jag tränar. Lustigt att vi har musik för olika ting. Bla när jag lägger mig då blir det Uno svenningson. Spelade för freda förut. Även Bryan Adams MTV unplugged det är den bästa skivan han gjort med sina hits ett bra tips den går också varm.

Av Patrik - 1 augusti 2014 19:59

Nu har jag ändrat hemsidans utseende lite grann inget proffs riktid glad ammatör skit,

men vem bryr sig försöker ialla fall inget dator genie på långa vägar men för att skriva behövs inte såna kunskaper

tur för annars hade det varit riktigt illa och då hade jag inte blogga heller men det är jag.

Av Patrik - 1 augusti 2014 13:34

skönt att vakna 13.15 fått sova efter nattpasset, glömt lite grann hur bra att få jobba under natten. Man är sig själv och behöver inte hamna i en onödig uppretande dikussioner och det här finns på varenda arbetsplats. Slitningen blir mindre och glädjen ökar. Förresten har jag mest arbetat på dagen och blir ibland förvånad hur elakt det kan låta bland kamrater. Men förstår att det är lätt att i grupp prata med varandra och smutskasta. Det är som att dras in i det ,fast vi inte kanske vill. Men skulle alla hålla ihop under ett arbetslag och ha raka diskussioner och öppna upp det på möten. Skulle arbetsplatsen vinna på det. För alla är vi speciella individer  och gör ett bra jobb som lag insats är vi ovärdeliga. Vi behöver varenda hand på arbetsplatsen och går inte det kan vi ha individuella enskilda möten där vi kan prata öppet.

För jag vet att många klarar inte säga egentligen vad vi känner inom oss. På grund av rädslan att bli påhoppad men egentligen skulle det utveckla oss att prata i grupp och diskussioner behöver inte vara elaka. Det kan vara positiva och vad mena jag med det? vi kan ställa om frågan så den låter possitiv. Hur kan DU säg så? (elakt) istället Hur menar du ?(snällt). Jag tror att det är själva frågeställningar och hur vi bemöter varandras respekt som avgör hur vi beeter oss gentemot vår arbetskompis. egentligen måste vi ha grundinställningen att vi alla är inte felfri och det kan vara svårt.

För det finns ibland känslan att jag är störst bäst vackrast vad ni säger har ingen betydelse för jag kan det här och ÖDMJUKHET måste vara A och O. Vi är aldrig bättre än den svagaste länken utan som helhet är vi super bäst ta det inombords för det är sällan vi få berömmelse på vad vi gör, däremot får vi skit när vi gör fel och vad är fel. Fel kläder, stil och fel sätt att prata , kommunicera och fel sätt att arbeta. Under åren har jag sätt olika stilar och bara till ex. så var jag på en arbetsplats där de skulle skala potatis och den ena började då kom de andra in och kommentera skalningen att de skulle skalas i från och inte emot. Varpå den som skalade först sa skala du så går jag gör något annat. Det är en riktig dödare varpå den som skalade ifrån fick fortsätta. Jag stod som ett frågetecken och tänkte i mitt sinne är det sånt vi tjafsar om när världen ser ut som idag. Lägg ner alla små detaljer för alla gör vi olika alla sätt är bra , bara det blir gjort. NEj

en kopp kaffe gott folk så jag blir som  en människa, ta med det positiva och lägg ner negativa i papperskorgen.

Av Patrik - 1 augusti 2014 01:04

Ruskigt dåliga avtal och de är i regel bara förluster för dem jag tycket att deras kontrakt ska vara enligt lag i sverige och då skulle bärköparna inte ta hit dem det skulle bli för dyrt . Vi är så noga med avtal i sverige på arbetsplatser och där finns skyddsombud. Minns själv när bärplockare från Polen tror jag det var. De var på majberget och deras buss gick sönder och det var packboxen . De får bussar som är knappt körbara. Pratade Engelska med dem och de berättade att de fick start hjälp varje gång bussen skulle starta, där fungerade inte bärköparna . Så billigt som möjligt för att håva in vinsten. Tycker regeringen ska gå in med krafttag mot bärköparna och kräva bra löner så de har en chans att överleva. Min egen synpunkt.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards