Alla inlägg den 7 augusti 2014

Av Patrik - 7 augusti 2014 22:05

Har varit med i kyrkan förut och det genomsyrar en del av mina tankar. Men idag är jag inte där, men uppväxten är en del av vad jag gör det till och tyvärr har det varit en hel del besvikelse när det gäller människor i kyrkans värld och då dömmer inte jag dem utan de få ta ansvar för sina handlingar. Men i grund och botten är alla människor lika oavsett från vilken trappa vi kommer ifrån. Tyvärr har jag sett mycket negativa saker men också en del positiva händelser. Men jag tror idag om människor ska nås måste man arbeta utanför kyrkans dörrar. För det är en form av självbejakelser innanför kyrkans väggar man predikar och har samlingar, bibelstudium och konvent. Jag tror att kyrkan är en förlegad tid då det byggdes upp massor av pingstförsamlingar runt om i Sverige på den gamla goda tiden. Förr var det en samlingsplats då folk vallfärdade dit men idag är det folktomt. Tältmöten är många gånger för de som är troende och svårt att locka folk som inte har den bakgrunden. Kom ihåg lapplandsveckan när jag var mindre visst var det intressant då träffade ungdomar i ens ålder men många av dem kom från kristna hem. Jag klandrar inte människor utan jag tror att nya koncept måste hittas. Men jag ska ta några positiva händelser.Bla så var det ungdomsläger och har varit med på några under ungdomens tid,när vi for till fjällen och det var skit kul min kompis som inte heller är troende sa det var ett bra ställe för föräldrarna behövde aldrig oroa sig för att det skulle hända något. Jag brukar säga att min kyrka är ute i skogen och det är klart att tanken finns ibland som att lära sig cykla har man blivit uppväxt i den miljön så finns det där vare sig man vill eller inte. Men som sagt livet är fantastiskt även om det går upp och ner. Klart att jag lyssnar på kristen musik också men jag är allätare i all musik en del skulle tappa hakan på den bakgrund jag har, vad jag lyssnar på.Nu lyssnar jag Richie Sambora undiscover soul tycker den är grymt bra. Livet är vad man gör det till och en kyrka behöver inte vara platsen det kan vara ute i skogen eller något annat ställe.

Av Patrik - 7 augusti 2014 19:27

Lämnade barna på gamla fritidsgård
i goda händer och bra vård
far hem och tittar på min bård
känns ej allt för hård
tanken för mig mot skogen
tar mina stavar, de är mig trogen
känner inte mig så mogen
lekfull och tittade på logen
Slängde mig i dusch
Här är ingen rush
kände mig trött usch
skriva något med tusch
Hämta barnen och handla
köper godis behöver förhandla
önskar att jag svamla
innan jag börjar famla
Maten uppvärms i låda
Micro strålar får råda
går inte att skåda
ej Heller någon svåda
kvällens ljus lite blixtar
utan att någon trixar
jag mig kaffe fixar
lite glass jag mixar
Astrid lilla barnbok
bara enda hopkok
av historier o tok
behövs ingen kapten krok
Kvällning till sist
utan någon tidsfrist
använde min list
de små till sängen vist

Ibland får man låta tågen gå även om irritation och upptar saker. Livet har sin mening även om vi inte förstår varför och till sist så finns en lösning som vi inte väntat oss. Skriver lite tidigare ikväll även om det inte är natt. Godernatt.






Av Patrik - 7 augusti 2014 15:56

Vad härligt skönt med väder omslag även o. Jag gillar varmt men om det ska bli svamp så måste regnet komma, även för bären är det bra.

Av Patrik - 7 augusti 2014 13:01

såg en tidningsartikel om att han odlade marijuana i södra sverige för eget medecinbruk. Tycker det inte är okej det är därför vi har läkare som ställer diagnoser och medecinerar. Jobbar själv i vården och det skulle vara fruktansvärt om något sådant hände, Amerika kör liknande marijuana apotek bara att de har recept för det så får de köpa marijuana. De är som att legalisera drogen och jag tror att vi är på djupt vatten om vi startar något liknande. För då flödar droger ännu mer och det blir svårt att få stopp på det och hoppas regeringen alldrig faller in något sådant misstag. Vi i sverige borde vara föredömme för vårt land och visa med slagkraft att det är inte okej med droger. Vi har fungerande vård i allmänhet även om det händer missöden. Nej och åter nej mot droger vi ska inte legalisera det utan få bort det från gatan.

Av Patrik - 7 augusti 2014 11:52

De här 2 dagarna har varit själv på dagis ska hämta dem 14.00 det har gått lysande.
I dag har jag unnat mig ett tränings pass och det var skönt få bort frustrationer, härligt vara ute i skogen få livskraft, ork och energi.

Av Patrik - 7 augusti 2014 10:43

Inte sällan en gång, tänker jag är jag helt dum i huvudet och det grundar i ansvars frågor. Vi har förmågan att skydda oss själva att säga det är inte mitt problem det är ditt ansvar. Min hjärna börjar rulla i dessa situationer och det skapas massvis med frågor. Hur är det möjligt att slå ifrån sitt eget ansvar och lägga över det på den andre när vi borde samarbeta istället åt bägge hållen. För att hitta bra gemensamma lösningar. Det är aldrig den enes ansvar för då har man inte rätt att ha ansvar utan då är man ansvarslös och blir egoistisk och ens egna gärningar gäller först och främst och allt annat lägges åt sidan även viktiga saker i ens liv och då är frågan inte att vara samarbetsvillig utan försvårarandet av samförstånd. När de borde vara viktigast av allt antingen har något tappats under resans väg eller så har de skett makabra ändringar i ens liv att saker skjuts från och frågan min kommer nog aldrig besvaras och tanken kommer åter är jag dum i huvudet.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards