Alla inlägg under augusti 2014

Av Patrik - 24 augusti 2014 22:27

En avslagen dag
borde vara lag
efter ens behag
tar nya tag
tankar in och kör
tänker mig för
världen den berör
ordningsbetyg det stör
lasagne favorit i repris
kantareller i som pris
lagas på spis
försöker vara vis
tänker vilken vecka
en enda murbräcka
inte lång en sträcka
ej enda bläcka
en kväll i stuga
tvättar och truga
en hamburgare huga
är bara att insuga
lathet och dumhet
gör en lite fet
Känns som en smet
inte direkt diskret
kväll och slut
ingen som helst krut
allt utan prut
där i min knut


Ja en riktig slappar dag men det behövs ibland är energin som bortblåst och ta igen sig är aldrig fel. Men nästan som vi ursäktar oss när vi vilar. För det känns ibland som en skam men det har vi våran rätt att ta igen oss.
Vi har olika gränser till vad vi orkar och det är viktigt att höra på sin kropp och stanna av. Godernatt.


Av Patrik - 23 augusti 2014 21:27

morgon tittar ut

regn och salut

jag öppnar min trut

gäspning på lut

kaffe smak härlig arom

ny vunnen atom

borde ha  velodrom

ser allt som kom

ett samtal och jäst fisk

det kan va en risk

men lite slisk

slipper all disk

smaken den ljuv

känns som en tjuv

tar mer och gruv

hem igen stuv

Hittar lite svamp

där jag tramp

ingen enda kamp

känner lite amp

ta guran och vräker

känner mig säker

även om det bräker

samtal in och fläker

mitt hjärta blir ill

tugga fradga i ren vill

sansad och still

och tänker till

kvällen sin charm

känner mig varm

i min barm

hittar mitt karm



Ja ibland kan samtal komma som brev på posten, förstöra det mesta. Man kan bli förbannad och tänka hundra tankar inom ett par sekunder. Det bästa jag lärt mig under åren att släppa taget och gå vidare för det är lätt att stanna i det samtalet och stå kvar även om vi gör något annat. Då kan allt vara roligt ändå, men det är lätt att säga det men att verkligen koppla ifrån krävs en del. Men allt är teknik och hantera känslor som upprör. Sen kan jag återgå till problemet och lösa det för då är man mer realistisk i vad jag säger och klar i tanken. Ilska kan förstöra så mycket att det söndra allt omkring en och då dör en bit av oss. Därför är det bra att släppa taget och gå vidare. Men jag menar inte att släppa problemet. Problem är till för att lösa. Godernatt.













Av Patrik - 23 augusti 2014 20:07

Måste säga att äta filéer är inte lika gott;
Smaken blir inte lika skarp och rommen saknas i filéer. Men nu var det inte filéer utan den jästa strömmingen Oskars super gott. Alla borde prova om man törs. Lukten tror jag skapar mer rädsla i att äta få ta en klädnypa och stänga igen lukt sinnet. Då är det bara att äta.

Av Patrik - 23 augusti 2014 15:18

Härligt dagarna går,  nu på surströmming . Det blir andra gången nu i år troligtvis sista men det är gott.

Jag åt nio stycken en gång för många år sen var inte att rekomendera men det gick ner ändå.

Men tjusningen att äta rutten fisk som är överjäst och helst ska den ligga något år i burken då blir den ännu godare.

Att inte förglömma rommen delikatess. Man förstår varför folk rynkar på näsan finns några roliga klipp på youtube.

Där amerikaner ska öppna upp en burk och äta surströmming jag vred mig av skratt.

Av Patrik - 22 augusti 2014 22:39

Tog det stilla ro

slappade och gro

schack att gno

nöta månne tro

Till hockey att vanka

trevligt sällskap till kajsa att planka

det var inte sri lanka

men det går inte att klanka

matchen rätt seg

De verkade feg

vi satt och teg

spelare bugade och neg

Timrå gjorde mål

kändes lite snål

Modo ökade några hål

men pucken var som tvål

Sista perioden stod

Timrå höjde sitt mod

Modo for som ett lod

till straffar lika som god

Timrå sista strået tog

Jag gick inte och log

for hem fick nog

tackade för skjutsen och drog

Ett rött glas vin

drack och rimmade in

kändes att jag tin

lite glad och ett  flin

veckans titt för idrott

gjorde mig gott

det var min lott

kändes lite flott


Ibland behöver vi de här stunderna att göra något annat bort från vardagen det lilla extra för att förgylla tillvaron.

Vi sliter och gå till arbetet och vardagslunken hemma blir rutin mässig. Men det behövs oftast inte stordåd för att ha trevligt eller göra något , utan viktigast är bara att va sig själv. Godernatt.






Av Patrik - 22 augusti 2014 22:24

En rätt avslagen match som började väldigt tamt knappt någon målchans i första perioden. Men i andra tände det till först gjorde Timrå mål sedan reducerade Modo snabbt sen av bara farten blev det ledning för Modo. Det anmärkningsvärda var att ett lysrör hade träffats så det var splitter på isen. Kvällens snabbaste gubbe gjorde entre på isen och skulle ta bort splittret på isen tog ismaskinen och började sanera isen men vad händer? Ismaskinen fastnar på isen, ni hörde rätt det var komiskt funderade om det skulle ta en period och det var inte långt ifrån. Men sen forsatte perioden och händelse fattigt de

är väl inte i match tempo än kanske en förklaring. Men i tredje tryckte Timrå på och fick en kvittering och Modo fick några powerplay som inte gav något, några farliga målchanser. Det gick till straffar och Timrå drog det längsta strået men som helhet så var det en träningsmatch och det syntes men Timrå vann med 3-2  och det är väl bra för självförtroendet.

Av Patrik - 22 augusti 2014 13:09

Får betecknas som att modo har hemmaplan på Nipvallen troligtvis mest modo supportrar, Modo spelade mot Leksand igår och förlorade med 3-1. Hoppas de tar snabb revansch mot ärkerivalen Timrå en derby match. Kommer säkerligen bli hård drabbning. Men naturligtvis tror jag på modo seger. De har blivit klankade för ihåligt lag men Linus Ullmark är ju kvar och får väl spela ännu bättre i år. Kom igen modo ni förlorar aldrig mot Timrå.

Av Patrik - 21 augusti 2014 22:00

Till arbete i fart

tror jag tappade min start

önska det var klart

trött men vart

Tung i kropp och själ

eftermiddag  kom väl

kände mig som en säl

likt min egen träl

på väg i färd

hem till mig värd

till affärn hitta något närd

tusan känner mig lärd

men inte alls tärd

laga något fort

gick som smort

till fotboll bort

SGIF kändes kort

men alla pass

var rätt så kass

tjong fotboll i stora lass

men friläge behövde klass

till seger i div tre

behövs inte bre

det kommer att ske

då får alla le

hem till lya

torka skona på rya

slänger på teve och tya

behöver allt titta och vya

Nästan sena kväll

hitta mitt käll

för rim och säll

utan att hitta gnäll



Ibland blir jag stek trött, känns som tam. Hade en sån eftermiddag ville att allt skulle ta slut på dagen.

Man går som på nåder och jag såg bara hem. Tröttheten kan bara slå till. Men det vi alla att såna dagar har vi och det positiva i det här efter fotbollsmatchen kändes som ny energi. Vänner vad vore man utan dem ingeting de är ens stöd och förståelse jag bara tackar och bugar.






Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards