Alla inlägg under augusti 2014

Av Patrik - 13 augusti 2014 17:39

Vissa dagar väntar och väntar tills man gör det andra dagar låter man att det få va. En dag som sådan har man gjort en del och det känns skönt men tanken att gå reta på saker som inte är gjort rent onödigt tjafs till Slut så blir det gjort desto bättre görs fler saker samtidigt . Sen kunde jag inte låta bli att göra pizza med kantareller på, skinka och lök och tomatsås. Känner mig hungrig.

Av Patrik - 13 augusti 2014 11:23

Pojkarna mina är det full fart med,de är ute och cyklar och hitta djur för att lägga i en hink.

I den åldern brydde man sig inte man gjorde saker för att det var spännande. Vet inte om jag skrivit detta men när jag var mindre lekte jag med lejon,tigrar ,giraffer och elefanter ute iskogen hade mitt eget Zoo och jag tror ibland i undermedvetna att man skapar sig bra lekplatser där man trivs som barn och kan få bästa möjliga ro. Vi har alla säkert haft personligheter

eller något annat i vår värld där vi som barn har skapat en tredje person som vän. Den vi kunde prata med som förstod vad vi sa. Minns själv hur verkligt det var när man var barn och hört även det berättas.Men vi gör likadant när vi blir äldre och när vi har jobbigt mentalt men då måste vi ha verktygen för att kunna hitta bra platser där vi trivs men det är något vi kan träna på men som barn är allt givet det verkar finnas där som inbyggt. Men som jag har skrivit tidigare är det fult att vara dålig eller sjuk för i allmänhet blir folk rädd och vill inte höra. De slår ifrån sig och det tycker jag är facinerande vad har de som gör att de blir skrämd och inte vill lyssna. Finns det något bakomliggande på alla människor mer eller mindre absolut finns det ,men att gräva i det kan vara svårt. Men som barn verkar saker inbyggt fantasin flödar men saker och ting är inte utvecklade och de lär sig hela tiden precis som vi vuxna. Vi blir aldrig fulllärda det känns skönt.

Av Patrik - 13 augusti 2014 00:01

Det var sista minuten hugs.

Av Patrik - 13 augusti 2014 00:00

Dagen med lite vila
får en att fila
Livets tankar att kila
till min lilla mila
Liam lite som en deg
ganska tyst och teg
jag gjorde mitt kneg
baconsås med pasta
Melvin tog o lasta
här ingen fasta
resten vi kasta
tittar på burken
pojken min lite purken
jag kallas även turken
lite saft och sista slurken
saga vi läst
barna lite däst
schack träning som bäst
intensivt känns helt fäst
fortsättning följer
mina drag jag dröjer
känns som jag nöjer
kvällen slut förtöjer


Idag riktig lunkar dag och vila. Tankar mina mot någontig positivt för de ger kraft och energi. Godernatt.








Av Patrik - 12 augusti 2014 17:35

Solen lyser med härlig blåst och Melvin cyklat medans Liam kurera sig nu blir det scooby doo och lite annat

Av Patrik - 11 augusti 2014 21:31

Barna till förskola
jag satt och gnola
tillbaka i tanke och spola
skilmässa och sola
till arbete jag slet
vem fasen vet
mitt i allt förtret
tro jag ändå gnet
pojken min feber och sjuk
blev alldeles mjuk
kändes som murare utan bruk
borde dra snabbare än Lucky luuk
telefonen en signal
diskussion i marginal
vad är mitt tal
invärtes i mig så hal
regering och politik
inte särskilt akustik
nyheter och journalistik
skapar mig egen flik
kvällen mitt barn i forum
känner mig allt stum
när de sover i sitt rum
Kvällen rätt så ljum

Sjukdomar och barn är en del av livet men vi föräldrar deras trygghet och värme som de kan luta sig mot. Godernatt.







Av Patrik - 11 augusti 2014 17:46

Ja saker kan hända sig vare man vill eller inte, men ändå försöka ta det lugnt och inse att det går inte göra vad som helst utan sanningen finns alltid bakom hörnet. Sanningen går inte att rucka på även om vi vill. Jag tänker många ggr hur en skilsmässa kan påverka så mycket och har man barn då är bundenhet fram tills barna är minst 18 år ibland längre. Men det går många ggr att lura sanningen för mig känns det som utopi och man kan ju alltid idiorförklara den ene föräldern och ha ett vinning syfte tyvärr har jag varit med om det och samarbete är ju en fantasi inom lagens mått och hur ska samarbete fungera om den ene föräldern flytta, jag har ställt mig den frågan många ggr och delad vårdnad är skrattretande för det är ingen sanning. Där barna bor skapas en egen sanningen om de inte bor i samma komun. Men vissa fall fungerar skilsmässa om bägge föräldrarna jobbar för samma saker och att de är enade.
Ibland så har min snällhet gett ett pris i total dumhet där att vara snäll bestraffas med ren utvisning. Man förstår varför föräldrar krossar den andre parten för att få egen vinning i både barn och ekonomi. Kommer alltid förbanna regeringar och komuner deras blindhet och självgodhet där de sitter på sina poster. De vet inte vad de talar om skilsmässa är en tragedi för både barn och förälder det är inte alltid den goda sidan som segra. Utan man kan ha förutfattade meningar om sanningen men den är inte ens nära . Regeringen och komunpolitiker borde vara mer kompetenta men ibland tror jag att de söker sitt eget jag och försköna sin egen värld tills.motsats har bevisat. Sen kan man själv göra misstag och försöka rätta till.

Av Patrik - 10 augusti 2014 20:16

morgonen i chock

sov till halvåtta in klock

barn i min säng i flock

lika trötta som i nock

åt till lunch korvomelett

sen till bergen i spett

hitta gula kantareller brett

känns oerhört fett

handla i väg till mat butiken

köpa hamburgare ingen besviken

barna hem och cykla i diken

steka köttet och höra skriken

eftermiddag lite fotboll

såg lite smått, ingen koll

bara några skitiga troll

in dusch ,tvätt med roll

klippa små naglar

känns som det haglar

i ögonen några vaglar

men utan att jag raglar

kvällsmacka att äta

saga ida i flaggstång i fläta

barnas öron blev räta

när emil där träta

de lägger sig ner

vill gärna höra mer

kvällen slut jag ser

imorgon får vi se vad det ger



Dagen har varit givande, men tanken till valet när jag hörde sommartalet,hägglund kanske sin bästa stund.

men oavsett parti vi röstar för så är det viktigt att deltaga och ge sin röst även om blankt då har vi tagit ställning.

För att utrycka vad vi tror på det är viktigaste, partierna är ingeting om de inte vore för rösterna vi lägger i lådorna.

De behöver oss och vi dem för framtiden.










Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards