Alla inlägg under augusti 2014

Av Patrik - 7 augusti 2014 15:56

Vad härligt skönt med väder omslag även o. Jag gillar varmt men om det ska bli svamp så måste regnet komma, även för bären är det bra.

Av Patrik - 7 augusti 2014 13:01

såg en tidningsartikel om att han odlade marijuana i södra sverige för eget medecinbruk. Tycker det inte är okej det är därför vi har läkare som ställer diagnoser och medecinerar. Jobbar själv i vården och det skulle vara fruktansvärt om något sådant hände, Amerika kör liknande marijuana apotek bara att de har recept för det så får de köpa marijuana. De är som att legalisera drogen och jag tror att vi är på djupt vatten om vi startar något liknande. För då flödar droger ännu mer och det blir svårt att få stopp på det och hoppas regeringen alldrig faller in något sådant misstag. Vi i sverige borde vara föredömme för vårt land och visa med slagkraft att det är inte okej med droger. Vi har fungerande vård i allmänhet även om det händer missöden. Nej och åter nej mot droger vi ska inte legalisera det utan få bort det från gatan.

Av Patrik - 7 augusti 2014 11:52

De här 2 dagarna har varit själv på dagis ska hämta dem 14.00 det har gått lysande.
I dag har jag unnat mig ett tränings pass och det var skönt få bort frustrationer, härligt vara ute i skogen få livskraft, ork och energi.

Av Patrik - 7 augusti 2014 10:43

Inte sällan en gång, tänker jag är jag helt dum i huvudet och det grundar i ansvars frågor. Vi har förmågan att skydda oss själva att säga det är inte mitt problem det är ditt ansvar. Min hjärna börjar rulla i dessa situationer och det skapas massvis med frågor. Hur är det möjligt att slå ifrån sitt eget ansvar och lägga över det på den andre när vi borde samarbeta istället åt bägge hållen. För att hitta bra gemensamma lösningar. Det är aldrig den enes ansvar för då har man inte rätt att ha ansvar utan då är man ansvarslös och blir egoistisk och ens egna gärningar gäller först och främst och allt annat lägges åt sidan även viktiga saker i ens liv och då är frågan inte att vara samarbetsvillig utan försvårarandet av samförstånd. När de borde vara viktigast av allt antingen har något tappats under resans väg eller så har de skett makabra ändringar i ens liv att saker skjuts från och frågan min kommer nog aldrig besvaras och tanken kommer åter är jag dum i huvudet.

Av Patrik - 6 augusti 2014 22:10

Lycka till Malmö ff
klarar sin biff
med lite diff
Gruppspel med riff
saga om Emil i Lönneberga
kan knappast bärga
Det blir som att färga
En barnbok som aldrig ärga
Vad är det för mat
utan att vara lat
lasagne på ett ungsfat
Knappast så flat
Hitta till ett bad
och få ett vad
inte på en rad
blir så glad
tanken på diskussion
bli en association
inte ens en motion
bättre med lotion

Den här blev lite bakvänd men dagen har varit delvis bra , soligt och varmt .barna har njutit med avslutande sagostund. Men jag har tappat det mesta idag och undra varför bara en sån dag allt händer och det tar aldrig Slut snart så, hoppas turen vänder någon gång i livet .godernatt.


Av Patrik - 6 augusti 2014 20:59

Klarar biffen roligt behövs ett svenskt lag Grattis Malmö ff!!!!!!!!!

Av Patrik - 6 augusti 2014 20:20

Vidare i detta nu har gjort 2-0 mot sparta Prag . Rosenberg ×2 35min, 55 min skönt att det blev islossning för Rosenberg

Av Patrik - 6 augusti 2014 19:26

Hört uttrycket förut, man kan inte blanda dem men tydligen så kan vi det, även om inte jag förstår logiken. Vi hör det vi vill höra och andra sidan kan vi tolka om sanningen även om diskussionen har gett en sanning. Begripligt eller hur glasklart , nej knappast förstår varför de finns en tredje part i vissa situationer för då kan inte sanning förvanskas . Jag trodde i min enfald att barna går först men tydligen inte. Jag inser att livet har sina baksidor men ändå försöker jag göra något positivt av det och se framåt och hoppas livet ska förändra sig till glädje och lycka. Jag älskar livet och ibland har jag funderat hur är det möjligt?
Men allt är möjligt och jag tror att livserfarenheten ger en bild att vi människor kan över vinna berg om vi vill. Så känner jag och ger aldrig upp. Jag har lärt mig under åren att ta skit kan jag om det är befogat. Men om jag vet att i vissa saker när det gäller barna och ta skit är inte befogat.
För jag har gjort allt jag kunnat i vissa sammanhang och när det öses skit då kan jag släppa saker och hoppas att situationen får en annan lösning som är bra. Men flexibilitet eller flexbert som jag kallar det. För flexibilitet är ju som det ska va, flexbert är den andres visa som vi dansar för och ska rätta efter deras snöre. Nej godnattsaga ger bättre vibbar för barna mina.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards