Alla inlägg under augusti 2014

Av Patrik - 28 augusti 2014 14:54

Dagen efter de himmelsblå vilken historia vilken bedrift, lilla Sverige har ett ett lag i champions league, det är otroligt stort

och man kan inte förstå. På grund av alla andra ligor där spelare för miljarder som har stjärnor på varenda position i laget. Där Malmö FF går in och visar att med med sin trupp att ingeting är omöjligt. Komma in i fin rummet där de 32 bästa lagen hamnar i champions league. Finns inget motstycke till vilken bravad de har gjort och att man inte behöver super spelarna ,utan att man som ett lag går in gemensamt och har ett starkt kollektivt och läser sönder laget och visade att vänstra flanken hos salsburg var ett problem väl genom förd taktiskt match med 5 backlinjen. Hyllar laget och fansen som stod upp bakom de himmelsblå, laget vore inget utan fansen.Grattis åter grattis.

Av Patrik - 27 augusti 2014 23:15

Bilen den startar

bensin den matar

jag den ratar

även inom mig hatar

Tar hand om ting

även om sig omkring

skulle vilja sving

frihet som ving

tittar i mitt förflutet

allt känns skjutet

inget är gjutet

allt är förlupet

men ärlighet vara

behövs inte försvara

allt kan man klara

behövs inte säga rara

Vi många ggr osäker

men allt läker

behövs inget mjäker

även om det bräker

Tittar oss framåt

att säga förlåt

blir för många ett försåt

låtsas och låt

gör vi alla

en del känns kalla

känslor de svalla

huga för de balla

en ytlig fasad

blir en kaskad

oftast ett blad

inom en grad

indvid som vi är

utveckling vi lär

bara att vara här

säger bara när


Personlighet vi är alla olika och respektera varandras omgivning är fruktansvärt svårt. Ibland skakar vi på huvena och tittar bort och tänker hur gick det där till. Rädslan för att vara annorlunda eller sticka ut skapar oftast omkastningar inom oss och kan bli ett problem. Alla ska uppnå ett svensson liv för alla andra har det och det blir en tävling inbördes och beundran på varandras gjorda ting. Typ exempel bygger en altan så gör alla andra grannar det och behöver det vara så nej men för att det ska se bra utåt och ge en good will och klappa sig för bröstet. Nej tackar vet jag att vara sig själv och inte ha andras åsikter om hur det skulle vara. Sen kan god råd vara en annan sak och att man lyssnar och lär sig något. Godernatt lite sent igen men det kom.










Av Patrik - 27 augusti 2014 22:32

Malmö ff - Salsburg ,Rosenbergs klass mål ser till att de går till champions league. Vilken glädje 14 år sen sist jag gratulerar bugar vilken super match av Malmö ff de har haft lekstuga med Salsburg. Hoppas på topplag i champions league PSG tex lycka till i grupplottningen i morgon.

Av Patrik - 27 augusti 2014 13:45

Högintressant match mot champions league och naturligtvis håller jag hårt på Malmö ff. Har hållt på dem sen Robert Pryts och Jan muller tid . På 70 -talet när de var grym. De ha spelat riktigt bra i Allsvenskan 7 poäng före AIK . Men ikväll gäller det och naturligtvis kan man inte titta för då jobbar man likadant var förra gången hoppas Markus Rosenberg och Emil Forsberg sänker dem på Friends Arena. De behöver bara göra ett mål för att gå vidare men tufft blir det. Får hålla alla tummarna, kom igen Malmö FF.

Av Patrik - 27 augusti 2014 10:19

Startar alltid dagen efter, är less undra bara varför ,hade varit bättre om dem inte startat. Men troligtvis var det luft i bränsle systemet men får tacka min bror och kompisen som hjälpte mig tur att de finns.

Av Patrik - 27 augusti 2014 00:13

Jobb i stället för hälsa
sliter i sorts salsa
varmt ,drick och halsa
känns ute och valsa
rådom rena skräcken
bilen den släcken
känns som den läcken
Helt ena väcken
Bror min snäll
inte ett gnäll
hem till mitt käll
känner mig säll
kompis drar min bil
byter lite fil
vägarbete i full stil
Blir en del mil
Fly ena förbena
känner i min sena
säger bara tjena
se vilken fena
lite schack matt
hittar inte min ratt
hur är det fatt
rena rama natt


Bilen och rådom verkar vara lite spoky för den stannar nästan på samma ställe man kan ju undra. Så det är nästan en stilla bön innan man lämnar platsen men det hjälper inte och lika förbenad blir jag när den står där, tänker vilken jävla idiot jag är. Men så är livet ibland det går en emot och tänker när kommer vändningen in your dream.Godernatt





Av Patrik - 26 augusti 2014 17:49

Denna bil är en gåta det går inte räkna milen blir fel, tankmätaren blir fel.

OPEL borde stå varningskylt på när den köpes. Less och till jul flyger den.

Soppa torsk går aldrig lista ut när det händer rena mardrömmen. Tanken att få banka in taket och gå lös på den när det är dags ,vore en skön känsla invärtes. Men bilar är bilar och allt kan hända vare sig man vill eller inte. Det är en förbannelse.

Men nu är det bara att se framåt och se glad ut. Njuta och ta dagen som den kommer.

Av Patrik - 25 augusti 2014 23:36

Inte lätt somnat
känns lite avdomnat
titta på annat
känns om det stannat
tar mig en kopp te
försöker att le
säger ett tu tre
på fjärde det ske
drömmen känns tom
vaknar med bom
kisar och glom
känner mig som
trött ,kaffe svart
vaknar med fart
mat ätas snart
inom en kvart
på väg mot jobb
önska sitta på kobb
sko med dobb
göra en lobb
känsla och empati
med arbetet uti
ger en energi
till ett schack parti
gitarr och sång
var en gång
inte så lång
låter ena blindgång
tänker mig trött
Känns lite slött
tandborste och blött
till min säng mött

Ibland ger saker av sig självt, kanske inte behöver argumentera eller tycka alla gånger. Utan allt har sin gång i livet och hittar sitt rätt jag. Godernatt.


Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards