Alla inlägg den 22 november 2014

Av Patrik - 22 november 2014 22:10

Vakna och tävla
schack och ävla
smörgåstårta och sävla
lite kaffe drävla
tävling jag vann
till jobb hann
allt var sann
hem och stann
lite musik go
har min ro
knappt jag tro
hitta min bro
trygg och säker
där jag läker
soffan mot vräker
ingen direkt mjäker
gitarr är skön
lirar och drön
lite trall rön
utan något stön
kväll och te
får väl se
min tid le
imorgon att ge


Dagen rätt just och att vinna kan va skönt när saker gå trögt men motivationen ökar och känskan känns bra. Godernatt



Av Patrik - 22 november 2014 02:54

Det finns saker i livet som bara finns det här sökandet. Vad söker vi? jobb, utbildning, platser och alla våra framtidsplaner som ligger bortanför medvetande . Vi försöker uppnå något som kallas status och lycka som sprider runt oss. Jagandet till det yppersta till våran framtid. Men vilsna själar som vi är ibland och frågan som många gånger kommer till oss framför allt när jag var ung. Va vill du göra med ditt liv? Fråga en tonåring sån sak, snällt sagt så jag vet inte. Utan det blev fordonsmekaniker, på grund av dåliga betyg hade bara 3,2 i medel. Egentligen ville jag inte bli mekaniker. Men som många andra så har föräldrar mer inflyrande i såna frågor och man var lite vilsen i den åldern så man behövde vägledning. Men blev jag fordonsmekaniker nej det blev vården. Fast jag hade möjligheter och bli mekaniker , så ibland kan jag tänka vad hade hänt, om det blev faktorn. Men den frågan går inte att besvara. Men som ung är det viktigt att prova på olika saker och det är inte fel. Utan det blir erfarenheter som man tar lärdom av och ger rutin i arbetslivet. Det ställs ibland otroliga krav på unga i dag. Men vi som är äldre
, hade inga problem att få jobb. Utan det fanns och knappt utbildning behövdes. De yngre krävs så mycket mer av idag ,de måste vikariera ett bra tag innan de får fast jobb. Jobben växer inte på träd. Allt är en trygghet med arbete och jobb är bara början på sökandet . Det fortsätter tills vi inte behöver söka längre utan finner en ro där vi är och har uppnått målet eller hittat hem. Men sökandet är positiv också det bygger ett självförtroende och man utvecklas i sökandet. Bevisa för sig själv att jag klarar det och kan gå vidare. Bara skriva cv är en hel värld , har själv skrivit sådan och då måste man framhäva sig och visa vilken positiv person man är , alltså sälja sig själv in i arbetet man är en vara som ska inspekteras först av chefen eller mellan chefer som granskar en. Sedan personalens tur och det är otroligt mycket tuffare i dag. Behövs inte mycket för att bli avpolleterad. Men att vara glad och framåt hjälper oerhört mycket och framför allt ,att tro på sig. Det börjar inom en det kan inte någon hjälpa er med. Utan att se säker ut och vara ödmjuk lite nyfiken på uppgifterna.
Livet är aldrig enkelt och sökandet är svårt.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards