Alla inlägg under november 2014

Av Patrik - 20 november 2014 21:05

Linus Ullmark är matchens gigant rena väggen skönt att skåda. Bådar gott inför nästa match.

Av Patrik - 20 november 2014 20:36

Jag är före min tid , skulle väl inte säga det här . Men kan inte låta bli, det är trots allt en period kvar men Modo vänder troligtvis på den här förlusttrenden de har haft länge nu.
Till en vinnartrend de leder med 2-0 inför tredje. Det är klart säger jag lite dumdristigt men de måste få vinna för att inte halka efter leksand som leder borta mot Luleå med 2-1 . Hoppas på förlust där så Modo går förbi sista platsen inte rolig att ha.

Av Patrik - 20 november 2014 18:02

Ja känns som fritt fall i försvaret och hoppas på stabilt spel där för Modo.
De har faktiskt spelat sämre hemma men hoppas på ändring och förändring i spelet.
Förr eller senare kommer segen.

Av Patrik - 19 november 2014 23:12

Vaknade av telefon
behövs nog megafon
Kaffe arom tron
svart smak ton
tittar på överleva
där de treva
sydamerika de leva
går mot skreva
gitarren i hand
mot närmare land
tiggaren den strand
önskar pengar bland
folket som går
utsträckt hand får
fattigdomens bittra sår
ögonen sorgsna tår
far mot mack
däck lämnade stack
mot jobb knack
vård mitt fack
kvällen lite gröt
ögonen de slöt
till säng stöt
musik jag njöt

hitta sin väg och att vandra, är svårt men när vägen är kantad och dess stigar slingrar sig mot något positivt och vi hittar det mål vi söker då är det framgång. Godernatt.



Av Patrik - 19 november 2014 13:27

Utan för ica så såg jag en tiggare och sett flera gånger, samvetet säger mig att ge och det gör jag men att samhället inte tar itu med dessa individer gör mig beklämd och ger dem trygghet. Det är lätt att säga de har tagit sig hit till Sverige att de måste ha betalat för sig och då måste de klara sig själv men standarden här i landet är dyrare och går inte jämföra utifrån där de kommer.
Men att de får skylla själv är en egoistisk tanke, de vet inte hur det är att leva här och vi som kan och vet allt. Till exempel ligor som utnyttjar systemet och använder tiggeri men det är fåtal individer och de kanske inte
har något val om man är förtryckt och utsatt för våld. För att överleva gör man allt i sin hand. Om komunerna tog sitt ansvar , gav dem sin hjälpande hand. Då skulle inte den här misstänksamheten som folk ha bli ett problem. Men vi människor vet inte deras historia det är lätt att dömma på avstånd och ställa sig på sidan. Då behöver man inte bry sig , för då har vi rätt att klandra men samhället har större ansvar än så och vi kan klaga på andra krigsdrabbade länder och bejaka deras problem men vårt humanitära samhälle kanske vi borde se först och åtgärda. Det är inte deras fel utan vi alla har ett ansvar. Man hånar dessa tiggare och klappar sig själv för bröstet. Tänk om vi hamnar i denna situation och i ett annat land hur vill vi bli bemött inte som skit, utan som en individ med mänskliga rättigheter och en själ som lever och har ett hjärta. Handla inte om att ge överflöd utan att ge det vi kan och orka med. För så länge samhället inte hjälper tiggaren, vem ska hjälpa dem ? Tänk och begrunda , det kan vara vi nästa gång.

Av Patrik - 19 november 2014 11:36

Man kan leva i falsk trygghet och känna att allt är bra, vad är bra ? Man går till jobbet , far hem och kanske pratar lite , gör någon aktivitet , tittar lite på teve. Många ggr så gör man saker för det har man alltid gjort och dessa rutiner blir en tristess . Men om man ser bortanför detta och frågar sig själv är mitt liv bra har det balans och låter det inre tala. Det är så lätt att se det ytliga som roligt . Till slut tar allt slut och man känner en tomhet en saknad av något viktigt. Vad är viktigt för mig och vad säger mitt jag.
I relationer har jag insett i min tid att jag många ggr har gått in i något och försaka
delar av mig själv och även gjort saker som jag velat och skapat en skuld inom mig, där själsmässigt inte känns bra och det är lätt att man ska skydda andra och hjälpa, det skapar också en tillfredsställande inom en.
Man kan säga att man har gjort något som gör en bra. Men i längden så stjälper man sig själv och ger en skuldkänslor i ens liv. Ibland så lever man och det innebär att man går i fotspår och glömmer vad är viktigt för mig, vad vill jag ha för att utveckla mig och ge mig något som är värdefullt. Men vi är människor inga maskiner och känslomässigt är jag duktig , hatar ordet duktig. Men att känna vad andra vill ha som man i vården har jag fått bevisa att jag måste kunna lite mer än vad en kvinna kan och då menar jag inte att jag kan mer utan att kunna bevisa att en man klarar det här också men i industrin var det givet att man klarade det. Där var det motsatta och kvinnan fick det tuffare. Många ggr så har jag insett vissa saker att man ska hålla igen käften och inte uttrycka saker och bara gå vidare men det är inte jag utan åsikter och
Säga vad själen känner och om saker är fel
kan jag stå upp för det och har inga tveksamheter i det. Rädslan finns inte utan
man är för gammal och erfarenhet så det räcker. Men det var en som rådde mig att inte vara så konkret och då tänkte jag i mitt stilla sinne att låta tågen gå. Det gör man i emellan åt. Men att vara tyst kommer aldrig bli utan uttrycks det då kan jag svara när jag vill. Viktigt att inte glömma sig själv utan försakar man delar av sitt liv, då kommer det som brev på posten och då vill man leva ut och saknade kan driva en så långt att man tappar sin identitet. Man har varit med om en hel del under resans gång och det beklämmande hur folk tror och vet saker. Fast det inte vet, men tänker många gånger
att de vet inte vad de talar om det är en okunnighet person åsikt men åsikter har alla rätt till även om den är fel. Men låt ditt innersta alltid finnas, för det är du släpp det aldrig förrän du vet säkert vart du är på väg.
Ditt innersta är din trygghet bara din.

Av Patrik - 18 november 2014 21:23

Iväg som pil
med en bil
hitta sin fil
utan att kil
jobba till max
önskar lite flax
kommer hem strax
öronen med vax
denna otäcka fågelsjuka
virus som sluka
kontakt människor huka
spritdesinfiktionsmedel att bruka
modo kanske vinna
annars de försvinna
listorna ner rinna
grillor tempo skrinna
frankrike och blå gula
landskamp och kula
springa och sula
snart vi hjula
te och kväll
kopp och häll
titta och dräll
känns rätt snäll


Oron nere i Israel och Palestina,
religioner och krig av årtusende strider
om jerusalem stad och erkännande.
Världen kan inte förhindra dessa terrordåd.
Palestina är inte bättre än Israel.
Utan historien är så infekterade och att ta ställningar till något sådant kan inte bli bra.
terror atracker främjar inte heller mänskliga rättigheter där oskyldiga dödas.





Av Patrik - 18 november 2014 20:27

Har väl varit på väg och göra npgot annat än och se på matchen men då kommer vändningen i andra periden i slutminuterna
och hastigt och lustigt från 3-0 till 3-2 på 24 sekunder hugha kanske bli match ändå.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards