Alla inlägg under november 2014

Av Patrik - 9 november 2014 20:08

Nya regeringen verkat ha tappat greppet kanske dubb borde ingå för att hålla greppet .Valfläsket verkar kommit av sig men klaga på borgarna och inte själv hålla sin del. Där 35000 står ingenmansland och bidragen dras in. Ja mycket märkligt, mycket jobb lovas innan valet ,inget stämmer. MR L verkar drömma sig fram in i framtiden .
I had a dream.......awsome dream people in the park must have some work, education to believe in the future . Vakna upp ur dvalan.

Av Patrik - 9 november 2014 18:02

Spelade lag match borta mot Östersund ,
Första matchen med Öviks gänget. Men det gick inte så bra likadant var i fjol mot Östersund men då hade jag seger men tappade det. Men nu var det jämnt men tog fel beslut och kalvade till det och förlorade.
Men första verka vara svår innan man kommer igång, iför sig tränar jag inte lika hårt men måste spela mycket bättre än så här. Bara bita i hop och komma igen. Förlorade stort med hela 6,5-1,5. Det var bara första bords spelaren i vårat lag som imponerade och fixade remi . Men det blir bara bättre.

Av Patrik - 8 november 2014 21:18

Som sagt skriver låtar för att jag älskar att sjunga och spela gitarr men viktigast att ha kul i det man gör. Här kommer en låt som jag gjorde för bra tag sen. Titeln är ovanstående rubrik.
1 .
Bm A
Walk through the storm
G D
feel in the air
Bm A
Its clean like as clear
G D
my way are there
Bm G D
to do what i want

vers
G D
The answer give help
F C
if we take a step
G D
for guidance
F C
to heal our soul
G D
with our God

2 .
Bm A
My children its a gift
G D
from the heaven
Bm A
give me peace
G D
real love from my heart
Bm G D
feel me full filled

3.
Bm A
Vacation give some time
G D
the thoughts came and go
Bm A
Whats next behind the wall
G D
couldnt do the stupid call
Bm G D
to get it out from all

4.
Bm A
The way its small
G D
Walking and fall
Bm A
someone catch me
G D
saying Im free
Bm G D
to make believe


Livet är för kort att inte ha roligt vi gömmer oss bakom fasader och det skapar bara oro.
Allt behöver inte vara perfekt utan det perfekta är inom oss i hjärtat.

Av Patrik - 8 november 2014 20:09

Berlin murens fall
tjugofem år sen knall
tjugotusen östtyskar svall
där de gick och trall
nu där ballonger står
firandet imorgon får
ej förglömma det som igår
enighet läker tidens alla sår
politik och diplomati
gives knappt sympati
folket alla slag ett kompani
blir till glädje och eufori
tillsammans bildar fred
där vi står på led
stor front så bred
tackar med vacker sked
men mången misär
stor skara så skär
men bildar och lär
frivilliga organisationer sfär
runtom i världen slita
människor där de anlita
blir en del att plita
regeringar att invita
samförstånd och lycka
beslut med hand de trycka
även om livets olycka
kan få en att rycka


Berlin murens fall seger för Östtyskland och Västtyskland där de gemensamt kunde
möta varandra efter så lång tid och umgås på lika villkor utan en gränsdragning, folkets
seger över politiken. Godernatt .









Av Patrik - 7 november 2014 23:06

Dagen med frenesi
och lite energi
undra om allergi
för lite selleri
ladda för läsa
ord att väsa
hem och jäsa
shack min näsa
tävla i Östersund
revansch min grund
tanken där en stund
sömn med johnblund
bil och skak
bultar som knak
skruva vänster bak
utan ett brak
äta lite käk
där jag bräk
inom mig läk
ej något mjäk
kväll och njut
film på lut
sova till slut
hört den förut

Önskar ett lugn, ett stillestånd där inget händer utan att få va. Men naturligtvis så händer saker men allt kan förändras till något positivt eller hur. Godernatt.












Av Patrik - 6 november 2014 21:40

Trött som sten
tvätta bli ren
ringa kanske sen
ordet bara men
ner till verkstan
vänta jag kan
fel tum fan
hem och span
däck på nät
kaffe jag slät
inom mig trät
banna och lät
Vänta tre arbetsdagar
shack mig behagar
äta måste magar
inget jag klagar
latte flera liter
Inga andra sviter
bara våra riter
imorgon jag fliter
dubbelpass och gnet
träna och slet
känner mig fet
Wienerbröd och klet
Kväll batman börja
Vilken enda smörja
teven bara sörja
bättre att röja
Kväll och käll
Känns så säll
som jag dräll
lite kvällsfika häll


Man kan tänka fel ibland och gå händelserna i förväg och inse att tanken
inte är med. Men nya chanser ges och då blir det rätt till slut. Godernatt.






Av Patrik - 6 november 2014 18:03

Magnus, Brasse och Eva , Fem myror fler än
fyra elefanter. Det är bland bästa barnprogram som gjorts väldigt pedagogiskt och roligt samtidigt. Fastnade alltid vid Brasse fönster där han ställde upp djur och man skulle gissa vilka som hör ihop och orden fel fel fel. Brasse hade alltid sina idéer vad som var rätt. Men idag tror jagx allt blev fel fel fel . For ner till verkstan och skulle byta till vinterdäck det var 14 tums däck och jag skulle ha 15 tums däck, tänkte inte på det för jag trodde att sommardäcken hade 14 tum. Men stod där nere ett tag . Men fasiken gick jag ut och kollade tummen och det visade sig att det var 15 tum. Bara fara tillbaka och beställa däck får köra försiktigt nu tills däcken kommer. Fel och åter fel. Det här att tro att det rätt kan skapa förvirring och ställa till mer ofog än vad det borde gjort. Kolla alltid först innan man gör något borde vara naturligt men ibland har jag bråttom och då springer jag iväg först och lyckas att fela. Sånt som händer bara att se framåt och lära sig av misstagen.

Av Patrik - 5 november 2014 23:00

Morgon och frukost
macka och prästost
kaffe och rost
är min kost
jäklas med bil
vinterdäck och stil
stumt som kil
många många mil
kallt och vinter
fryser och slinter
gör mina finter
önskar några hinter
träna några drag
schack som lag
får ta nya tag
kan inte klaga
käka och mätt
allt så lätt
fast inga rätt
livet så slätt
titta på sport
rätt så kort
PSG som fort
laget är stort
slö och trött
känns väl mött
sängen jag stött
kroppen den nött


Ibland så tror man att det flyter på sen havererar det och då fundera man, vad håller jag på med? är det värt att fortsätta
eller ska jag bara sluta. Sen går man in och tar nya tag och ser möjligheterna. Godernatt.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards