Alla inlägg den 4 oktober 2014

Av Patrik - 4 oktober 2014 23:35

54 politiker hade svarat ja på frågan i Aftonbladet. Det är grymt tycker jag med aktiv dödshjälp. Jobbar i själv i vården och vi måste respektera människan. Men det gör vi inte med aktiv dödshjälp på grund av många faktorer. Bla har många döds ångest, depressiva och dementa . Man fundera hur politiker kan svara ja på aktiv dödshjälp och hur de tänker om det ska underlätta vårdmässigt eller den som är så dålig är det verkligen rätt för den att ta ett sånt beslut .Ska anhöriga ta beslut och förkorta de näras liv. Frågan är ju öppen men är det av ekonomiska skäl alltså en vinning i systemet och vården är tungbelastad och kostar mycket årligen det är så vi ska spara in pengar lite sarkastiskt.
Personligen går vi över gränserna för mänskliga rättigheter. Vem ska avgöra det låter som en bödel eller leka gud. Många kan bli förvirrade och troligtvis inte ge rätt beslut och har man depressiva tankar så känns det makabert att beslut ska tas även hur dåliga de än är , för att avgöra om aktiv dödshjälp bra knappast då kan vi lägga ner vården för då har empatin försvunnit från samhället hur vi ser på de äldre. Det är nog illa idag för de gamla och aktiv dödshjälp är ingen framtid inom vården.

Av Patrik - 4 oktober 2014 21:42

Upp och dona
barna fyrkant kona
försök till moona
mackor små skona
dricka lite svart
termos på kvart
inom mig fart
städa och start
barna rensa rum
får min tum
svabba och skum
säger bara hum
göra lite biff
tar lite riff
där jag sniff
pannan sägs piff
kids de ta fat
vad blir det för mat
känner mig lat
inget direkt hat
modo en förlust
Växjö ingen tröst
önskar lite äppelmust
utsikt mot kust
robocop titta på
borde nog gå
tvättstuga att stå
idag allt jag få
Kvällen den toppar
nä ta och stoppar
lägger mina knoppar
tar mina koppar

Dagen i full speed , städa och tvätta alla känner igen sig. Ett måste fast städa är inte min favorit sysselsättning. Godernatt.


Av Patrik - 4 oktober 2014 18:09

Stor däng hemma i Övik 0-5 lite förnedrande men Växjö är bra God tur nästa match Modo.

Av Patrik - 4 oktober 2014 17:17

Det är över nu för Modo ,Växjö har utökat till 0-3 inget mer att säga. Vid power play hade de chansen att närma sig men som alltid när ett lag är bättre så kommer målet åt andra hållet. Men nya tag tills nästa gång.

Av Patrik - 4 oktober 2014 17:02

Nick Johnson gör sitt andra mål för dagen och utökar ledningen 0-2. Virrigt försvar för orsakade målet. Svårt kommer det att bli och vända på det här och power play kan kanske ge en reducering.

Av Patrik - 4 oktober 2014 16:52

Växjö tar ledning efter att blivit fulltalig.

Av Patrik - 4 oktober 2014 16:47

Hoppas andra blir bättre den första lite sömnig med lite mål chanser.

Av Patrik - 4 oktober 2014 15:56

Svår match fast Modo har hemma plan men givetvis tror vi på 3 poäng , men Växjö är ett topplag men skröder och gänget fixar det här.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards