Alla inlägg den 14 oktober 2014

Av Patrik - 14 oktober 2014 22:36

Hej och hå
jag bara må
när de små
leker och stå
lego de omvandlar
hulk och spindlar
höjder som svindlar
jag iväg handlar
barna till natt och dag
far och känner mig i slag
allt på väg i behag
tar nya tag
livet i full gång
kvällen den lång
borde häva med stång
blir inte ens vrång
unga de vill sova
till säng de prova
teve vill jag lova
stjärna mot nova

Ibland är som livet blir lättare som de tunga stenarna lyfts från ryggsäcken och hittar sitt jag. Livet är väl underbart. Godernatt.












Av Patrik - 14 oktober 2014 13:22

Life of Brian en rolig lite surrealistisk komedi. Men när saker händer i livet så ger det mig en övertygelse att vänner blir snävare med åren och det är för att när man var yngre så accepterades vad som helst mer eller mindre. Ju äldre man blir som jag skrev om tidigare om värderingar och toleransen om saker eller hur man hanterar situationer så accepterar man inte vissa saker och oärlighet är bland de värsta jag vet. Uppväxt i kristen miljö men är inte med i kyrkans liv idag och där i hemmet så uppfostrade i att vara ärlig och ha en tydlighet i vad man säger. Svammel eller falska på klistrade leenden oss människor,gör att kroppen vänds ut och in.
Spelar ingen roll om man gör rätt saker i livet . Men charader är kan alla spela det är som reality spel. Vidrigt men så fungerar det i livet . Många gillar att se hur människor krossas eller någon saftig intrig. Jag har också sett sånt här, längre tillbaks i tiden. Men idag tycker jag det är en sorg och se hur människor gör illa varandra och att samhället uppmanar till sånt. Men att se verkliga misären ut i världen. Det är så vanebildande att man slår dövörat till och låtsas som inget händer. Jag menar inte att man behöver tänka på det varje dag utan någon tanke till det ibland. Det är verklig reality och det är svårt att ta emot för det kan vara så fruktansvärt hemskt. Översvämningar , krig, tsunamin ,fattigdom och naturkatastrofer. Det är tur vi bor i Sverige ett samhällssystem som är tryggt i dag vill säga. Men saker och ting kan förändras då står vi på samma plan .

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards