Alla inlägg den 13 oktober 2014

Av Patrik - 13 oktober 2014 23:01

Dagen rätt god
har faktiskt mod
folk som lod
hittar min nod
tar kaffe latte
där jag satte
penna jag ratte
lappen lite matte
iväg och köpa
mat att gröpa
hämta barna och löpa
lite fika att stöpa
de små leka
inne och reka
inte direkt veka
mat att steka
prata och berätta
vad de uträtta
deras hjärta lätta
deras munnar mätta
scobby doo de ser
tillsammans vi ler
livet inom mig ger
framtid om mer
De är så trött
Sängen väl mött
godnatt kram sött
tvätta och blött
Islands skräll vinn
Holland de försvinn
tiden den rinn
hämta tvätt jag hinn


Dagen bara öser på och ny dag i morgon,
nya äventyr. Godernatt.












Av Patrik - 13 oktober 2014 21:35

Bevisligen är det svårt att spela fotboll i Island, det får många lag erfara. Lagerbäck och company gör livet surt för Holland och leder med 2-0 . Det blir tufft för Van Pershy
och vinna där . De kunde vända 0-1 underläge mot Kazakstan till seger med
2-1 . Men Island är svår att spela mot den här matchen tror jag inte Holland vänder. Roligt med skräll.

Av Patrik - 13 oktober 2014 19:28

barna de värmer ens själ vilken glädje .
Scobby dobby doo och allt annat som händer. Den totala tystnaden skapar ett liv som finns i dessa väggar, från ensamhet där tystnaden är total kan vara bra men trist. Där rörelsen dansar ut i varje vrå och skapar diskussioner och lek underbart.

Av Patrik - 13 oktober 2014 01:41

En del når botten och det rätt snabbt inte ens ursäkter skulle rädda situationen. Värdegrunder i ens liv fundera man om det finns hos vissa. Jag fundera om den empatiska sidan avtar hos människor och varför för de tror att de är bättre än andra. De har tappat den sociala kompetensen och värde sätter sitt ego. Ibland kanske de valt fel ställe och det skulle behövas en utrensning för när man inte ser längre än näsan räcker då borde finnas varningskyltar
och jag har varit med så pass mycket i livet så känslomässigt känner man bara av saker och kan nästan göra resumé av situationen. Det låter patetiskt men det är som höra en knapp nål falla och då vet man. En del borde inte ens prata för då avslöjar de sig och ibland undrar jag varför en del älskar kaos och intriger. Antagligen så har de inte ett bättre liv utan måste leva andras liv. Troligtvis skulle de kolla sina egna känslor och vidröra sin egen själ så skulle de bryta ihop för att gräva ur sitt inre är en resa som är jobbigare än en boxnings match som är tolv ronder. Där de bli slagna gul och blå. Den mentala biten och själsliga delen är betydligt jobbigare att beta av för där blir man nockad. Den resningen är mycket mer i sitt slag, för där måste man åter uppbygga
sig från grunden och släppa alla gamla värderingar som man haft. En del tror att de står sig för att de har bra och behöver inte hjälp men så fel kan bli det är precis vad de skulle behöva. Jag har ett exempel det var en skilsmässa och där den ene sa vi måste gå i parterapi eller form av terapi på grund av en otrohetsaffär. Varav den andre säger jag är inte sjuk. Men själen blir aldrig frisk om man gå vidare till nästa för det händer igen. Men det handlar inte om att vara sjuk utan grund rädslan är att leta i sitt inre och hitta tillbaks till tråden där grunden. För vi påverkats av vår uppväxt men många ggr försöker vi bort se ifrån det utan går vidare som inget hänt, många ggr pratar man med vänner och ibland håller man ihop på grund av barnen, där man inte vill göra illa dem . Men det är precis vad man gör dessa förhoppningar är illusioner och skadar våra barn. Eller så lever man i yttre fasad där skalet visar saker men en tomhet inuti som man aldrig kan fylla men det här yttre blir en grej och då offrar man sitt liv för det och skapar tillfälliga njutningar som blir en tristess och sen försvinner auran eller själen sin glans. Tomhet måste vara förödande. Men livet behöver inte vara så. Men det kostar mer än det smakar och den uppoffringar är total. Ett liv är värt allt och den respekten gentemot varandra måste vi ha. Vi har lätt att dömma utifrån det vi ser men det vi inte ser ,vet vi inget om och då kan vi inte uttala saker för det har ingen sanning. Men man måste bygga från grunden finns inte hörnstenen , då vet alla vad som händer det rasar samman och då måste vi hitta andra lösningar och den sanningen kan bara du hitta inte någon annan. Men förtroende och tillit det är bara ord i mina öron och jag tror inte på något förrän motsatsen bevisas.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards