Alla inlägg den 15 oktober 2014

Av Patrik - 15 oktober 2014 22:57

Dagen med strul
jobb miss va kul
Snart är det jul
på med vinterhjul
barna dagis bli glad
limmar ögon på blad
Sollefteå vår stad
tanken i mig bad
snabbt till arbete
städ bra att gnete
kvällen att lete
önskar sitta och mete
laddar för barna på natt
in i bilen jag satt
känner mig platt
de små min skatt
trött och less
drakar och lochness
rockärm ett ess
kvällen ett mess
lägger sig på säng
somnar som häng
tvätten den släng
ja teve bläng
tills jag inte ork
hänger tvätt på tork
känner mig som kork
flygande som en stork

Ja dagen med en miss, tiden den oviss.
Komma försent till jobbet har alla någon gång gjort,
kan va en stress i sig men bara att bita i hop och komma igen. Godernatt.




Av Patrik - 15 oktober 2014 22:12

Naturligtvis jobbar jag kväll men gläds med Modo och Nylander tillkomst i laget innebar seger när han gör avgörandet till 2-1. Skönt bra tillskott till Modo och fler sköna segrar hoppas vi modoiter.

Av Patrik - 15 oktober 2014 02:07

Morgonen måste vara en mardröm,mödar mig att ta upp från sängen tittar mig i spegeln kisande. Tänker vilken idiot står där och ser fånig ut som en Zombie och är knappt vaken om jag har tid gör jag kaffe. Men det händer sällan, masar på mig kläderna en dag kom jag på mig när jag skulle byta till arbetskläderna att jag hade vänt tröjan fel och då flinade jag och tänkte min disträhet och trötthet , det bara händer. Går ut till bilen och fipplar på med nycklarna. När jag äntligen satt mig och farit i väg. Händer det i bland att jag glömt någonting, även om jag lagt fram det så är det möjligt att glömma. Huvudet har inte vaknat. Men då är det bara att vända. Men när jag kommit iväg en bit så lyssnar jag på musik och sjunger direkt ingen skön sång på morgonen låter som en kråka kraxa. Harklar i strofen. Ju längre till arbetet jag kommer känns det lite bättre men inte riktigt hundra. Det enda jag tänker på är kaffet och känna aromen som ångar upp i näsan. Vakna till nu vakna, men sedan om det blir en diskussion då ska jag inte prata ,det kan bli hur fel som helst . Morgonen är absolut inget forum för prat. För jag har inte riktigt vaknat. Det jag sträcker mig till är god morgon ren artighetsfras sen om jag tycker det är god morgon troligtvis ej möjligt för jag är en natt människa och hatar morgon som katten Gustaf och älskar lasagne. Men det är tur vi är olika och en del älskar morgon..

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards