Alla inlägg den 19 oktober 2014

Av Patrik - 19 oktober 2014 21:17

Klev upp god dag
barna leker ett tag
tänker ett slag
orättvisa hävs med stag
politiker de gömma
huvudet de tömma
knappast att berömma
familje politik att drömma
rätt till sina små
lögner får en att gå
titta bredvid och stå
betala för att inte få
Vara pappa ett skämt
regeringen borde man stämt
när de lögner klämt
ensamma gives ett flämt
klappar sitt bröst
för att få sin röst
inget mig gives tröst
kaos de har förlöst
familjen i kärna
de vill de gärna
ensamstående de inte värna
bättre grund till färna
framtid ingen tro
känns ostadigt som bro
sakta framåt få ro
livet ensamt får gno
Ledsen och förbanna
min värld den stanna
förutom kaffe kanna
den enda sanna


Blir ledsen när allt går fel,
barna borde vara utgångspunkt till
bägge föräldrar. Men inser att pengar då vaknar människor och då satsar man fullt ut. Personlig lämplighet finns inte utan svassa med sin bak och tycka att livet är till min fördel. Jag förbannar mig själv för att vara för snäll skull gått på nock direkt. Samarbete finns inte utan den ene måste vika sig för att anpassa situationen. Lagarna försämrar möjligheten och skapar otydliga regler där barn är involverade. Låter elak och jag är arg. Godernatt.





Av Patrik - 19 oktober 2014 16:45

Föräldrar ska samarbeta men jag blir förvånad hur livet kan bli efter en skilsmässa. Men inser att pengar styr och vad ska man säga, jag blir ledsen i själen. Men om jag har varit snäll och skrivit på ett papper där barna är stående, fast jag inte behövde göra det. Men faktum inser jag att hade de varit stående hos mig då hade det inte tjafsas om pengar helt givet att man delar enligt lag från den 3mars i år. Men spelet hos familjesamarbetet visar vad dom sägs är inte mycket värt och allt ska skrivas ner på papper för det är de som gäller och inte en massa påstående om saker som delvis inte är sant. Tyvärr är det en resa som föregående skilsmässa jag hade för 17-18 år sen och smutskastningar var desamma dessa lögner som kom och de var inte sann. Men det är tråkigt, priset är att man förlorar sina barn . Barna vet inte vad som är sant man kan alltid dupera sina barn och vrida en lögn till sanning. Jag är inte en perfekt förälder men försöker göra det bästa av situationen men när den ene kan strypa allt och den andre se på vad som händer och är
låst i armar och ben. Jag tycker att samhället borde stoppa dessa spel och splitta allt. Det är lätt för den ene parten att lämna allt och då ska den andre föräldern få betala allt hur går det i hop när man inte få vara förälder och ska spendera utan att få tillbaks. För pengar är till stor del av konflikterna och den ene parten får betala priset. Jag hatar politiker som gömmer sig i en borg av oförstående och inte tar itu problemen utan gömmer sig i glamour. Alla föräldrar vill vara föräldrar sen finns det undantag. Men jag vill vara förälder då ska man inte straffas för att vara snäll och försöka att samarbeta som vuxna individer och ta ett ansvar. Det sista utväg man vill gå är rättegång och därför är våra lagar i sverige dåliga alldeles för tok lätt att lämna problem och gå vidare till nästa och utsätta den andre för problem. Lagarna i Sverige alldeles för otydliga och går till kvinnans fördel om hon sätter tvärn emot då är det svårt för den andre finns inte empati och förståelse att barna behöver bägge föräldrarna . Till slut får man barna emot sig och man blir den klassiska pappan som är skitstöveln . Det är inte barnas fel utan de vuxna som inte kan samarbeta det är en skam för regeringar och politiker som inte kommit längre i familje politiken. Kärnfamiljen finns inte längre här byts partner som trosor och kalsonger. Politiker vakna upp!!! Skapa möjligheter för bägge föräldrarna Och en rättvis behandling.

Av Patrik - 19 oktober 2014 00:05

Matrix gillar dess olika världar som skapar en ologisk relevans men ändå en verklighet vad som är möjligt en härlig fantasy film. Vi är oftast rädd för det okända för vi vet inta vad vi får utan det skapar en osäkerhet. För någonstans är vi alla sökare och försöker hitta våra egen grej och det onaturliga drar folk för det skapar frågetecken, ju mer vi gräver desto mer vill vi veta. Det är som att se en hemsk film som man får mardrömmar av men ändå sitter kvar fast klistrade för att få veta slutet av filmen. Det onaturliga vill vi ha svaret på. Jag personligen som gått i kyrkan försöker slå saker ifrån mig och övertala att det är inte sant som tex det okända. Men innerst inne finns det saker bra och dåliga ting men frågan hur vi hanterar det. Vad som driver människan mot det okända , rädslan över att det ska hända något , ha svaret på frågor i livet eller framtiden. Personligen tror jag att driver man saker till sin spets så får man det på grund av tron till det är det bra eeller dåligt?Det får vi fråga oss själva det kan vara bra men också riskabelt att leka med något som man inte hanterar men viktigast vad vi tror på själv, klart att det finns relevans i det man är uppväxt och det går inte att slå ifrån men sen hur mycket det påverkar i vårat det vet vi bara själv. Men älskar dessa fantasy filmer det goda som segra över det onda och sagan om ringen absolut den bland bästa film jag sett för det är så overkligt som att drömma i något som inte finns. Precis som barn när jag var ute i skogen lekte jag med tigrar, lejon, elefanter och giraffer och berättade fullt allvarligt hemma när jag var cirkus mellan 5-7 år. Precis som flykt för ett barn och hantera konflikter och så var min värld djuren som var min trygghet zon. Jag tror att vi som barn hittar ett eget sett att hantera saker när vi blir vuxna då kam man inte fly längre utan måste hantera situationen på olika sätt annars blir det problem. Intressant ämne finns många olika vinklar på det.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards