Alla inlägg under oktober 2014

Av Patrik - 8 oktober 2014 22:26

Tog en lur
regn i skur
känner som fur
som en mur
stor en kanna
kaffe och manna
känns som sanna
behöver en panna
Saknar de små
hoppas de må
älska dem så
duschar och gå
tittar på låda
drama om svåda
död som råda
hus att båda
lagar lite käk
önska va kräk
som ett enda mjäk
jag bara kväk
tar en strof
som en katastrof
ingen direkt filosof
bättre med kall hof
film will hunting
se på någonting
snille från ingenting
till saker i allting
tom enda mugg
allt i en tugg
mina ögon gnugg
går på halv kugg

Halv seg i kropp och själ, bara vila för väl.
För att åter komma igen. Det behövs så man orkar. Godernatt.




Av Patrik - 8 oktober 2014 01:16

Iväg till arbete
slet i mitt anlete
inget att rete
allt att lete
tänker om livet
inget för givet
allt är skrivet
jag tar klivet
tar mig hem
lägger på en rem
gitarren jag stäm
och jag dräm
spelar lite shack
blir lite lack
sitter som en bivack
när allt klack
tittar mig framåt
på mitt bråt
hittar min tåt
kanske min låt
kvällen sitt klar
undra bara var
ingen kraft den tar
fast ett enda svar

I dag är hjärnan tom . Godernatt.

Av Patrik - 6 oktober 2014 21:36

Sin seger tog de 88 min när sliper drog på ett lång skott dom studsade innan mål. Lite målvakts tavla av målvakten i Syrianska och det var borta match för GIF Sundsvall men ack så viktig seger nu har de avgörandet i egna händer att nå allsvenskan. 1-2 till Gif Sundsvall vackert.

Av Patrik - 6 oktober 2014 21:06

Barna far lek
jag redo och tek
jobbet och rek
tänker på MEK
Tar en fundering
kanske en validering
utbildning och värdering
80- 90 tals sanering
vi tar steg bakåt
ungdomens arbete tråt
staten betalar dess ståt
hoppas de säga förlåt
hittar rätt sin tåt
jag äter rester
gillar ej manchester
bogsera bil med gester
Ingen tändning tester
Gif Sundsvall försöker hitta
Segermålet att titta
patroner de skritta
mot seger de vifta
Känner mig trött
faktiskt lite utnött
i luften är blött
tanken inom mig skött
kvällen ger sin tid
jag känns vid
hoppas jag är blid
inte på glid


Tankar mot 80 -90 tal, härliga tider mycket bra låtar framför allt. Bryan Adams och Madonna var några av mina favoriter. Godernatt.








Av Patrik - 5 oktober 2014 21:36

Precis som jag förutspådde vi är tillbaka på 80 - 90 talet, vad kommer jo utbildningar som staten betalar vad ger det inget jobb i alla fall validering också 90 tal fantastiskt.
Vi är tillbaka där vi börja var är framtiden och stänga kärnkraftverk och då får vi problem i industrin och även miljöproblem.
Varför inte behålla det och serva det måste billigare längden och för miljön. Ja tack för kaffet vi får vad vi väljer gott folk. Han inger inget förtroende.

Av Patrik - 5 oktober 2014 20:50

Malmö ff de vann
segern de fann
SM guld är sann
festen de hann
de har Forsberg
framför allt Rosenberg
I toppen på ett berg
Himmelsblå de färg
Springer och passar
gör några kassar
plan de svassar
där de tassar
motståndet står still
försöker tänka till
men är vill
Naveln de pill
målvakten Olsen
takten till valsen
boll till halsen
lädret han falsen
Richard och Erik
varandra de skrik
pass och akustik
fansen ljuv musik
Magnus en slitvarg
Inte direkt karg
motståndet behöver sarg
han kan bli arg
hyllningen tar aldrig Slut
det blir en salut
om det inte blir akut
segerns sötma utan prut


Grattis Malmö FF de Himmelsblå ni har allt ni kan få ett SM guld slår mitt hjärta ni får
ett hyllningsnattrim till alla i laget ett stort grattis! Godernatt.




Av Patrik - 5 oktober 2014 20:07

MALMÖ FF Svenska mästare och naturligtvis Rosenberg gör det avgörande målet det är Guld och åter Guld. Gå inte hitta ord hur bra de är ingen sparka tjong fotboll och försöker spela sig igenom i alla lägen ett komplett lag. Grattis de HIMMELSBLÅ ni är laget framför alla andra.

Av Patrik - 5 oktober 2014 15:54

I praktiken klart för SM GULD. Men poäng mot AIK då är det definitivt och då har himmelsblå gjort om samma bedrift som fjolåret men deras säsong är ju inte sSlut än utan då kan de fokusera mot champions league och kanske juniorer får chansen mot slutet av säsongen då kan man vila spelare så de är taggade inför gruppspelet. Himmelsblå är number one i Sverige, slå AIK på deras egna friends Arena SM guld SM guld kan inte bli bättre.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards