Alla inlägg under oktober 2014

Av Patrik - 12 oktober 2014 20:57

Sverige helt överlägsen första 15 min med målchanser. Kan bli en stor seger.

Av Patrik - 12 oktober 2014 20:47

Från Malmö FF som debuterar i landslaget ska bli riktigt spännande att följa och Malmö FF är nyblivna Svenska mästare i Allsvenskan härligt. Med hans form kan det bli mål i debuten kom igen Emil Forsberg.

Av Patrik - 12 oktober 2014 20:19

Kyrkan hade dessa ungdoms samlingar där ungdomar träffades sjöng och hade bibel teori eller lära. Även läger ordnades eller någon dagstur någonstans . Men det var en bra plats för ungdomar som en kompis sa till mig föräldrarna behövde aldrig vara bekymrad när vi var i tonåren. Men vi kunde fiska eller vara ute och grilla tillsammans. Det var uppbyggligt och inte alls fel. Minns när vi skulle åka till fjällen och de lite äldre ungdomar var med och vi stannade i Vilhelmina för att äta och jag beställde en blodig köttbit i stället för medium well done. För att vara cool bland tjejer och de större grabbarna väldigt nördigt . Men det var typiskt jag då ,skulle väl hävda mig. Men sedan hade vi trevligt i fjällen har för mig att vi bodde i gräddede låter vara osagt men trevligt var det och kul hade vi. Så allt i kyrkan var inte dåligt det fanns bra saker. Men när man var i ungdomsåren skulle allt vara roligt, ren lekstuga.

Av Patrik - 12 oktober 2014 19:28

På friends Arena ren munsbit för Sverige allt annat än vinst accepteras inte även om fotbollen utvecklas bland mindre nationer. Den här matchen måste vara så klar som det kan bli seger. Ryssland spelar mot Moldavien fortfarande 0-0. Hoppas på oavgjort.

Av Patrik - 12 oktober 2014 00:49

Pingst församlingar har man äldste bröder invid pastor. Snällt sagt en styrelse som i en förening. Där beslut kunde tas och var förödande bla uteslutningar och det var en del av kyrkan jag inte gillade. Det borde vara en plats för alla människor, sen om de inte passar in i mönstret då verkar det vara ok att utesluta individer om fel begås. Men folk i församlingen kunde tycka öppet om saker men beslutsfattare var äldstebröder och pastor man kunde säga det kom från gud när man hade bett och ett beslut togs. Minns bla det
var en alkoholist och jag kan förstå problemet men rädsla för dessa individer och istället för att prata med personen i fråga kunde beslut tas att inte få vara med mer. kunde även utesluta på märkliga grunder om personen inte samarbetade med äldstebröder tycke. Det var som en elit och skulle se upp till dessa människor. Jag tycker personligen att alla människor är lika i grunden och ingen är för mer än den andre. Men i kyrkans värld kunde det vara precis tvärtom. En del kommer säkert inte gilla det här. Men flertalet gånger upplevde jag att de själv klappade sig själva på bröstet och ödmjukhet fanns inte. De kunde trampa folk på tårna och tycka. Respekten fanns inte. Sen fanns det bra mämniskor också men tyvärr så, var är det man säger en dålig sak behövs 10 positiva saker. Jag har varit med om en del saker och det är människor och misstag kan begås men att erkänna att det gjorts fel som i många andra sammanhang. Be om förlåtelse eller en ursäkt vore på sin plats men där kommer stoltheten in och vi måste släppa på den gäller även i icke kyrkliga sammanhang. Men det här var också en del varför det blev ??? i kyrkliga samman hang. Men som sagt det finns bra människor i kyrkliga sammanhang låter kanske lite hård men en tankeställare för kyrkor och bemötande är A och O. Men jag kommer vara snäll också det kommer.

Av Patrik - 11 oktober 2014 22:51

klev upp i tid
till jobb det lid
tänker lite vid
kläder att svid
halvtid far hemåt
lyssnar till hive
ingen enda jive
ej heller live
gör en high five
steker lite kött
Inte så rött
pasta så utnött
gott och välmött
river mitt hår
tiden den går
kvinnan väntar och står
jag längtar och trår
tar kaffe svart
ingen direkt kvart
rusar men vart
får sån fart
åter en retur
kanske en skur
borde sitta i kur
innan jag blir sur
lite kvälls fotbad
foten som blad
men jag är glad
undra på vad
schweizernöt svälj tugg
chips att hugg
cola i mugg
teve att glugg

Ja många tankar far igenom ens huvud,
som en motorväg det rusar finns inget stopp. Men framtiden finns någonstans. Godernatt.


Av Patrik - 11 oktober 2014 01:22

Jag har som sagt varit uppväxt i kyrkan när jag var mindre och fram till tonåren och ett tag vid 36-38 år cirka. Då när jag satt på ett möte kom det ett upprop om homosexuella vara eller inte vara i Pingstkyrkan ett papper skickades runt när jag snabb läste tänkte jag bara att skriva på. Men en hint fick mig att läsa både 2,3. och 4 ggr. Tänkte att hjälpte inte Jesus en kvinna som hade begått otukt, eller en man som inte kunde gå. Han såg de små människorna som behövde hjälp inte de som klagade och knorrade eller var välbärgade. Han sa till och med den som är fri från synd kan ju kasta stenen. Men åter till papperet tänkte jag har vi kommit tillbaks till 1800 talet, där rädsla för att bli infekterad av en homosexuell, innebär en kas eldning där de ska utrotas eller omvändas. Jag satt länge och väl men tittade upp och skickade papperet utan på skrift. De flesta skrev på och det var skrämmande läser man bibeln så tar Jesus hand om de små individer som ingen ser. Kyrkor får faktiskt förändra sin bild vi är inte kvar i 1800 talet utan vi har faktiskt gått framåt och alla borde vara välkomna i kyrkan. Det är inte för att upphöja sig själv vi sitter på möten utan visa att vi finns där. Men jag har min egen kyrka där jag går i skogen och njuter av den och kommer alltid att göra det. Min bild av kyrkan har förstärkts och det är inte kyrkan utan en ikon som har svårt att förändra sin samhällsbild. Gamla spår sitter kvar från förr. Finns en anledning varför jag inte går i kyrkan och det är jag glad för. Känner inget hat mot dem utan bara en bedrövelse hur de tänker. Det finns många anekdoter jag har där även bra minnen också men okunskap gör att det blir problem och då fundera kyrkan varför de tappar folk uppdatera er kanske ett tips.

Av Patrik - 10 oktober 2014 23:56

Naturligtvis i uppdrag granskning kom det fram om fixade matcher som bli köpta och stora summor satsas i fotbolls Sveriges.
Men inte nog med det så tyckte Olof Lundberg att det har på gått länge så varför bry sig. Mer eller mindre men som fotbollskommentator tappar jag förtroende för sånt utspel varför bry sig och kommentera matcher på tv eller vara expert kommentator. Jag tycket att de som sitter i den positionen ska väl ta avstånd från spelskandalen och säga att det är fel och sen uttrycka att uppdrag granskning har gjort den uppoffringar varför ska vi bry oss. Skäms på er kommentatorer och Olof Lundberg vilken mes du är. Sverige skriver inte på Europarådets konvention om matcher som fixas. Visa eran ståndpunkt vad väntar ni på, man börjar fundera om Sverige inte törs stå på sig eller om det är andra saker i görningen. Skärp er ta tag i det här Gabriel Wikström !!

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards