Alla inlägg under januari 2015

Av Patrik - 20 januari 2015 13:53

Man blir barn på nytt, härligt och vad med och spela med de små liven. Själv tyckte jag om sega och spelade zelda och sportspel.
När vi träffades ett helt gäng med tävlingar och hade bara kul. Typ hockeyturneringar bla med schack rent nöje. Man blir aldrig för gammal för spel.

Av Patrik - 19 januari 2015 23:42

Friheten ett tvistat ord
alla borde gå ombord
Martin Luther King berömda tal
svart och vitas hand i hand val
yttrandet blev mord

Skolor och färgade
de blev märglade
olika bussar de for
de gick med slitna skor
Olika klaner härjade

Svarta slaveri rena kampen
sångerna var rampen
bomullsfält som blomstrade
pamparna utnyttja och hamstrade
tjänare , betjänter blev rätt ampen

historiens sanna jag
går tillbaks i dag
politiker försöker hitta vägar
fast förankrade livet plägar
jag hade en dröm krävs nya tag


Friheten av mänskliga rättigheter och yttrande frihet är demokrati
som kräver jobb av FN, Politiker världen över och ett gemene mans ansvar att fullborda. Godernatt











Av Patrik - 19 januari 2015 20:52

Frihet låter väl bra, men väldigt diffus. Frihetjänslan kan vara bara vara med barna,att få gå ut gå, leka, spela spel , dator , träna, arbeta,fiska eller bara va. Det finns uttryck till frihet och den känslan finns i oss alla indvider. Men det är svårt att förstå att alla människor inte har det utan förföljelse på grund av religioner, barnarbete, krig, invandring och åsikter som är politiska riktade. Det här bara en liten del av problematiken i Världen och Sverige. Föreutsättningar finns där men många ggr så är pengarna problemet till maktmissbruk och man stjälper en hel nation på grund av värderingar av människor allt kan köpas för pengar. Man tappar hjärtat och producerar ännu hårdare värdet av individen förminskas och urholkas. Jagar livet ur själen och sedemera är människan i botten.
Det är en kamp för överlevnad i detta stressiga samhället i alla världens hörn.
När vi tittar oss i spegeln och ser oss kan vi associera saker med oss själva och ha en själsligbild av vårt innersta rum. Man kan tänka hur de se ut för de människor som lever i krig . Ständig rädsla att bli dödade, torterade eller knappade och hotade. Vi kan inte ens föreställa dessa känslor , inte jag i alla fall dessa rädslor måste vara fruktansvärd och den frihetskänslan som finns i Sverige är fantastiskt och det bara finns där hur många gånger tänker vi på det alldelse för sällan för min egen del och barnen det är så givet att leksaker ska finnas där och få allt. För de vet inte bättre utan vi föräldrar skapar någon form av eufori och blev glad att läsa vecko brev från dagis man pratar om normer och värderingar, hur barn kan reagera på de som inte blir bjudna på kalas enkelt men solklart. Vi kanske skulle se från barnas värld för där är alla lika och ingen bättre än någon annan.

Av Patrik - 18 januari 2015 21:33

En god natt
lyfter min hatt
trött snart jag sov
känns som en tov
sängen jag gatt

En riktig kort en, säger bara godernatt

Av Patrik - 17 januari 2015 22:47

Tider kommer och går
får vad man sår
tittar i backspegel
alltid en regel
kommer en kall kår

Fasen med sitt hjärta
det kan svärta
själen den bearbeta
saker bakåt leta
livet som ärta

En början till liv
ingen direkt giv
saker som betytt
orsaker har flytt
allt annat än driv

skapar en form
min egen norm
vandrar min egen stig
där jag tig
tittar mot min storm

lösning och svar
allt inre har
pusslet och bitar
sanningen jag litar
allt jag har kvar


Livets resa ges olika perspektiv,
möjligheter som ger balans.
själen söker sin sanning och ett djup
som ger positiv anda till en möjlighet
om framtiden. Godernatt








Av Patrik - 17 januari 2015 12:01

Man funderar vad modo tänkt och byte av tränare gick ej, Brashear ? . Vad har Modo ledningen tänkt att sänka sig själv bättre att låta Brashear gå,han hänger ju inte med. För mycket enmams shower där man försöker vandra upp med pucken och om det råder osäkerhet på passningar. Desperationen lyser med sin frånvaro, även om Brashear var inne en och halv minut och åstadkom en utvisning. Men han tar bara upp en plats i laget . Bättre att ha un en junior som har glädjen och vill spela hockey i stället för en avdankad spelare. Man blir lite besviken pä ledningen funderar varför de gör så här skulle de själv ha accepterat om en avdankad spelare tog upp deras plats när de var på topp. Bättre att erkänna sitt misstag och göra något bra av säsongen som är kvar.Släpp fram juniorer och räkna med kvalspel då kanske Modo överraskar och gör något fantastisk.

Av Patrik - 17 januari 2015 10:41

Kaffe måste vara en paradgren, vet inte hur mycket jag konsumerar årligen . Men det är gott och ett måste, vissa får huvudvärk om man inte får kaff och koffeinet gör nog sitt Dett är vanebildande men smaker och arom är väldigt olika på vilken sort man dricker en del är väldigt uddlöst men ska vara snäll. Alla har väl sitt favorit kaffe och när man blir äldre så har en del svårt att sova och slutat att dricka vid kvällningen och även magen tar stryk för vissa. Egentligen fundera jag om det är bra men det är gott om det är mörkrostad och stark smak.
Godmorgon i för sig har morgonen varit ett tag men en kaffefundering kan aldrig vara fel.

Av Patrik - 16 januari 2015 21:30

Träna gå fort
naturen så stort
inandas och se
finns inget ve
bilder och kort

backe upp och ner
stegen blir fler
känning och flås
svett och blås
allt jag ger

tar lite käk
energi det läk
gitarr en strof
falskt vilken katastrof
vilket enda mjäk

tar min tvätt
gud va fett
tvättstuga jag filosofera
lite av meditera
alla olika sätt

lite softa och slappa
tevedosa att knappa
film och va
skönt att ha
käften den rappa


kväll och bara va utan någon tanke. Godernatt

















Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards