Alla inlägg den 15 januari 2015

Av Patrik - 15 januari 2015 20:35

Idag upp slita
kaffe att lita
sjunga och läsa
utan att väsa
hem att plita

köttbullar stuvade makaroner
älskar mina fasoner
gura att spira
inom mig fira
musik och toner

Sverige och Elfenbenskusten
stjärnlaget mot förlusten
Roden och målet
svenska laget rena stålet
seger de pusten

Modo och Färjestad
hittar knappt blad
under med noll ett
fallet vi sett
Brashear hundrafempannor grad

vitt helt klart
tänker lite svart
zoner och grånyanser
oklart vi stanser
livet fått fart

Livet kan va spännande erfarenhet
ger en trygghet och en säkrare balans,
Då är det inte svårt att leva. Godernatt








Av Patrik - 15 januari 2015 17:21

Det finns olika sätt att hantera sitt agerande, När jag var yngre så kunde jag bli arg och uttrycka mig elakt. Även om jag var konstruktiv och fick fram vad jag ville ha sagt så kunde jag såra andra och det var väl inte det bästa med åren och halvår tillbaks så går jag inte in alla ggr utan tyst lyssnar.
Känner väl komfortabel med det och kanske sen säger något. I stället för att irritera på saker så tar jag kaffekoppen och går min väg får lugn och ro. Men det är lätt att göra bort sig och överreagera och kanske kapa förtoendet med ilska. Egentligen så skadar man sig själv och kanske bränner sina skepp. Då spelar det ingen roll om man är duktig eller bra på sitt jobb för då inträffar en annan sak man är obekväm och elak basterd. I regel finns det risk att man är en uppviglare och då blir man ett slagverk för sina arbetskamrater man går före och söndra. Får man stöd nej knappast och fortsätter det då har man sparken och då har man förvärvat sina chanser. Men mår man bra inombords så hittar man nya vägar där man hittar sitt inre och ett lugn. Stressen minskar man sortera om känslan och skapar en plats som är bra för mig. Men i yngre år så gjorde jag naturligtvis bra saker också men skillnaden i dag att jag tar fighten när det behövs och ödsla inte energi på något onödigt utan försöker vara bara lugn och softa. Vi har alla våra strategier och hantera känslor på olika sätt ena kan vara bra eller dåligt. Vi får alltid börja med oss själva och utgå därifrån. Jag menar inte att mitt sätt är bra eller dåligt utan vi har alla våra egenskaper som gör oss speciella och vi är alla värda någonting positivt som individ, frågan är vad vi gör med den. Alla vill bli älskade för den de är och få respekt utan något krav. Världen är nog så kravfull och skulle den respekten och värmen finnas då hade de inte varit krig.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards