Alla inlägg den 13 januari 2015

Av Patrik - 13 januari 2015 19:52

Viktiga nya beslut
jag min trut
tänker mig olika sett
som livet gett
erfarenhet att lut

Tar min ryggsäck
som har gäck
lämnar den här
lättnaden den lär
tyngden dess skräck

Färgar mig mer
inspiration det ger
allt sin tjusning
behövs ingen rusning
inom mig ser

Kraft och ork
tårar att tork
för varje ärr
satt en spärr
stängd som kork

nyanser som löst
livet rätt generöst
hittar min svar
stjärna så klar
ej direkt pompöst


Härliga liv vakna ,se möjliheter till glädje
då kommer saker att ske. Godernatt













Av Patrik - 13 januari 2015 16:45

Vissa beslut kan vara obekväma att ta eller
rent sagt jobbiga. Men när väl beslutet är taget då lättas bördan och man kan börja leva även om genomslaget inte kommer direkt. Emellanåt känns det som ett stort cyklop där riktning är åt ett håll neråt där det svarta och mörka ta över. Man kan inte se själen är som förmörkad och att överhuvudtaget kunna simma uppåt är svårt även om man ser ljuset brytas mot vattnet och reflektera så är känslan det går ej. Men när man dykt och hittat sitt jag och kan se ljusningen då när man når ytan får man en chans till nyvunnen luft och kan simma till land och stappla sig upp på stranden som en hel människa och finna svaret till vägen som leder mot bättre tider.
Jag har många ggr förundrats hur det mörka och negativa kan förgöra en räcker med att se bakåt och ta steg framåt och lyfta huvudet och säga jag är bra och det vanligaste man gör att klanka ner på sig själv och förringa sin egen bild. Vad händer jo det blir sju resor värre och utstrålningen förlorar sin glans och det skapar vakuum som är svår att komma ifrån. Men vi män ska alltid vara starka och känslomässigt är det svårt att se en man gråta, men ärligt och jag har skrivit det tidigare känslor är viktig och tårar sin styrka och vi växer med det och att jobba med sina svagheter för det har vi alla och faca sig själv är svårt men det går. Jag kanske personligen gillar känslolivet mer än det hårda och karga. Men är långt ifrån perfekt och livet är mer än så. Men beslut som vi ta, kan förändra
mycket inom oss och ge en skjuts framåt.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards