Alla inlägg den 6 januari 2015

Av Patrik - 6 januari 2015 21:37

Vara sitt jag
efter ditt behag
sin egen känsla
där ingen gränsla
behövs inga förslag

hittar din stig
utan något intrig
kan var snåriga
ögonvrån så tåriga
ditt hjärta tig

svaren en handa gåta
ropen skall och låta
själen den skrika
sanningen går inte flika
inom dig måste förlåta

vägen sin stjärna
ledsagar dig gärna
komma rätt i livet
inget är för givet
börjar som en kärna

gror upp på nytt
allt som förbytt
hittar din karma
lyser och charma
som ett knytt


Många frågor finns i ens liv,
många svar blir där till,
men endast du har nyckeln
och då kommer svaret i från själen när du öppnar din port. Godernatt










Av Patrik - 6 januari 2015 19:08

Att söka något det tror jag alla människor gör. Sen är det frågan vilken omfattning det
görs. Har själv blivit uppfostrad i tron när jag var i tonåren och det var spännande samtidigt träffade man andra lika sinnade i ungdomsåren man var på läger , det var bibelstudium och sång. Man åkte slalom och busade. Många ggr är det fördomar om religioner man på visar att det är svaga människor som söker. Men jag tror faktiskt att när världen är så osäker det händer saker i familjer , nära ,kära och runt omkring oss så är vi sårbara och vill hitta något att ty oss till som ett stöd och hjälp i svåra frågor. Vad är rätt och tro? Jag säger så här det är upp till var och en . Religion är så laddat ord och skapar rädslor för många religioner skapar krig. Men om det är religionens fel kanske eller inte, för bakom denna tro finns människor som får ta sitt ansvar och det är inte rätt att döda i guds namn. Kristendom eller frälst som man pratar i pingstkyrkan som jag levt i yngre år.
klagar inte utan det har lärt mig otroligt mycket även om jag inte går i kyrkan i dag.
Min kyrka är i skogen där kan jag vandra i tysthet ,höra susen från vinden eller fågelkvittret där får mina tankar uttrymme och lugnet i min själ där trivs jag bäst och en del tycker att man behöver möta andra och dela sina tankar få gemenskap med andra och det är säkert bra men vi har alla våra platser och ingen är bättre än någon annan. Viktigast vad vi tror invärtes och det avgör vi själva . Det finns många religioner i denna värld som Kristendom, mormoner, Jehovas vittnen, new age , muslimer katoliker,ortodoxa, buddhismen hur många som helst . För mig känns min tro bra och bara att va är härligt som många säger att
man måste vara på ett speciellt sätt eller vissa regler måste följas och det tycker jag är fel. Vi måste alla följa Sveriges lagar och det är en grund inte märkvärdigare än att tro på något. Tanke i mitt liv

Av Patrik - 6 januari 2015 15:42

Anders Forsberg fick sparken till slut, vet inte om det var lösningen. Utan Modo har många yngre spelare och det är positivt men de kanske inte kan bära upp laget. De behövs målskyttar och det saknar laget. Även försvaret darrar betänkligt och enda som håller är målvakterna . Första kedjan känns ok men det räcker inte. Men naturligtvis måste Modo göra någonting.
Men varför sparkar man tränare hela tiden.
Jo för det blir billigast så men skulle vara kul om en hel femma sparkades för dåligt spel . I regel sitter det inte i tränaren utan i spelmaterialet, som när man slängde in 40 åringen som inte gav en effekt utan en mer desperat åtgärd för en nödlösning. Jag tycker de som coacha laget måste se vad som behövs , målskyttar har ju saknats hela säsongen. De lever på första kedjan. Jag hoppas Perra Johnson men är tveksam till att det blir bättre men hoppas och tror.
Leda lag är inte lätt utan blicken går mot tränaren och blir det fel resultat , knorras det och klagas. Kanske vissa tränare vill ha effektiva och bra träningar som gör att en del inte orka med tempo och då blir det tränarens fel men dagens hockey går fort.
Det ser man Skellefteå som i princip har tempo i sllt de gör och man förstår varför många lag har de svårt ,kondition och styrka är a och o.Men det är synd för någonstans sitter det i spelarmaterialet
i Modo. En tanke och sparka ut någon för resultaten inte går vägen men i Skellefteå den där gruvan som han surrar om och när Anders Forsberg blev sparkad trots bra resultat som Anders gjorde, hockey är
parodi ibland som kräver tränarens avgång
undrar jag om man ärkompetent nog och se hockey. Kanske Generalmanagers som styr upp måste ta ansvaret, för de har sett vilka spelare de behöver från början och ciacha in laget. Hoppas att Modo vinner för Perra Johnson skull annars kanske han blir sparkad också.

Av Patrik - 6 januari 2015 14:53

Sundby, Northug,Halfvarsson, pellegrini,Belov och Chernusov.
halfvarsson helt slut och blir sexa men bra åkt.
pellegrini vann före Northug och trea blir Sundby ser ut som bra chans att vinna touren men det är ändå mer öppet än på dam sidan.

Av Patrik - 6 januari 2015 14:39

Björgen klar vinnare som sagt tour de vinnaren i år. Weng 2:a ,Östberg 3:a och Stina Nilsson gjorde bra även om staven gick av och blev god 4:a.

Av Patrik - 6 januari 2015 14:32

Jönsson ingen form, Sundby , pellegrini klar till final troligtvis northug . Även kalle Halfvarsson vidare tillsammans med Belov.
Otroligt bra gjort av Kalle.

Av Patrik - 6 januari 2015 14:14

Synd att Stina Nilsson inte ska vara med mer i touren hon går till tillsammans med
Björgen i Final fantastisk bra gjort.

Av Patrik - 6 januari 2015 11:19

När man var i tonåren sprang man och tränade dygnet runt då fanns ingen gräns,
men man är imte direkt 20. Men träna älskar jag att göra och oavsett ålder är det bra att hålla kroppen i trim. Men man kan kanske inte köra sönder sig och tro att man är still young forever. Men det är skönt att få bränna av sig så man blir totalt slut.
Jag är litr lat emellan varven men tycker det är bra att rusha av sig melkan varven men har blivit bättre med åren och vara mer flexibel. Men som det har hänt någon gång att man över värderar sig själv att man fastnat någonstans på vägen och tron att mab är i hyfsad form och det är förödande för då inser man att träna är en färskvara och det går fort att tappa form. Men att hålla igång förbättrar det mesta i kroppen och man håller sig friskare . Framför allt man orkar mycket mer. Klassiska efter att komma hem från jobbet gör en trött och sliten. Man slänger ihop lite käk och lägger sig på soffan och bara softa. Men vi kan alltid förändra vårt beteende och ge oss själva chansen att må bra för det är grunden när man motionerar och känslan i kroppen att det känns lättare i livet. Allt går hand i hand och det är bara vi som kan sätra mått stocken hur vi vill ha ingen annan och man behöver faktiskt inte träna ihjäl sig utan röra på sin kropp och bara gå.
Bara att känna dofterna ute och friska luften
gör en piggare.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards