Alla inlägg den 10 januari 2015

Av Patrik - 10 januari 2015 23:02

Känsla kan alltid finnas om man vill, någonstans inom mig hatar jag känslokalla människor. Ganska starkt ord hata men jag gillar det inte kanske bättre ordval. Men under åren så har det lärt mig en sak att viktigast att utgå från sig själv och vad jag gör oavsett om andra är känslokall. Men i livet så ser man saker vad man har varit med om och känslor för många är svårt att prata om och det är en av viktigaste komponenten i mitt liv, för det har en avgörande betydelse i allt vad man företar sig och vara känslomässigt involverad visar man med hela sitt jag vad man vill. Då ser man betydelsen och hur viktigt det är, att gå halvhjärtad i saker , föreningar , jobb och människor då blir det varken hackat eller malet och då blir det känslokallt och blir ett avstånd kanske inte bildligt sett men mentalt sett är man inte med och det är med ord också man kan säga saker men inte mena det. Uttrycker man sig och visar med kropp då är det ärligt. Kroppsspråket visar mer än vad man tror som och det klassiska ordet jag älskar dig många ggr slänger man ut orden utan att tänka vilken betydelse det har och det kan skapa förvirring . Relationer är aldrig lätt utan man får jobba hela tiden med kärleken. Insett under åren att man skulle behövt en prao tid på relation. Det borde finnas ett cv på det att man är godkänd haha kunde inte låta bli. Peace and love.

Av Patrik - 10 januari 2015 21:39

Fundera och gruva
Som att ruva
lägga på hög
inget som dög
gömma under luva

Alla mina tankar
vandrar och bankar
fixar och donar
när jag moonar
ingen som klankar

spik och slå
garderob att nå
lucka som föll
tog emot och höll
skruvar allt på

tid är ingeting
klarar det med sting
ideer som snurra
inom mig hurra
allt är omkring

av och på knapp
hjärnan den slapp
tid för vila
aktivitet och kila
allt annat än rapp


hjärnan den rusar i 150km/h,
känns som bilder bara kommer
och går men det är väl tur det. Godernatt









Av Patrik - 10 januari 2015 18:13

Emellanåt så finns det saker att göra som skulle ha gjorts för länge sen, men man drar
ut på det. Varför? den stående frågan i alla fall för mig så är jag bekväm och sen kommer rycket och då händer flera saker samtidigt och en sån dag var det idag men
det är härligt när det blir gjort, känns bra inom en. Men känns som man har fått luft under vingarna men så är livet up side down. Jag är en funderare hjärnan är näsran aldrig still och både på gott och ont.
Kan fundera vilket läge som helst så ibland så, hör jag inte eller bara koppla bort. Likadant var det i skolan när jag var yngre.
Men värst är när man ska sova så kan jag tänka på något som hänt under dagen eller veckan. Väldigt irriterande när man ska sova. Ibland släpper det inte, det kan dröja veckor innan det landat. Men när det landat då är det glömt förhoppningsvis. Tamkar och tankar ut.

Av Patrik - 10 januari 2015 12:59

Det här den roligaste formen av skidåkning,
tour de ski . Personligen tycker jag det är roligare än os och vm det händer mycket mer i skidåkningen. Herrarna är ju otroligt jämt mellan de 4 . Nortug, Halfvarsson, Sundby och Belov vilken vinner svprt att sia om det.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards