Alla inlägg den 26 januari 2015

Av Patrik - 26 januari 2015 22:19

Grupp känsla noll
En del ingen koll
Skada och göra illa
gör deras själ stilla
spelar ut sin roll

ligger en hund begraven
jag ställer kraven
reda ut och rätta till
om alla vill
ledsen och fy valen

Man pratar om rätt och fel
inget gör mig hel
sanningen den kuvad
jag känner mig luvad
tilliten helt skel

stå upp och var rak
dra rätt spak
den som pratar mest
borde bli dess rest
på ett flak

Lögn och svek
är ingen lek
väntar på det rätta
kanske själen lätta
allt i mig blek

Ja det var ordet. Godernatt






Av Patrik - 26 januari 2015 21:21

Jag har pratat om respekt och tillit till varandra men idag har jag sett andra sidan
och det gör mig ledsen och förbannad. Men insett att grupp känslan är lika med noll och vill man sälja sin själ då har man lyckats.
Övertrevligheten är fantastiskt bra och undran om de älskar sig själv mer än andra att de kan gå så djupt i ravinen och köpa sig fri och skada andra ja det är möjligt mer än möjligt. Klart att man tystnar och de förvånas över att jag har ändrat inställning och det är så de vill ha så ,de kan snacka sig fri själv och min förundran är stor. Förvånad
sen skylla på andra saker ja stå upp för sig själv och vara rakryggad och konfrontera på ett positivt sätt finns inte men själen är nog mer befläckad än man tror så man kränker alla gränser till mänsklig värdighet. Jag önskar att det tar slut och vad vill man få ut? kanske prata klartext kommer man lita på någon nej finns inte längre om det inte reds ut.
jag är inte rädd utan har varit med så pass länge och erfarenheten säger mig att sanningen är den bästa.

Av Patrik - 26 januari 2015 19:25

Vi människor ska vara inom ramarna för att det är tryggt; sticker någon ut från ramarna då är det jobbigt man kallar dem de mesta underliga, konstiga , kufar eller rent av ufo.
Att tycka och tänka eller gå emot mångas åsikter och tankar eller ideer. Inser att saker
är omöjligt man kan inte förändra utan som sagt tidigare får man utgå från sig själv och skapa förutsättningar och trivas med det. Ramar kan vara bra och tryggt men det är risk för instutition och balansen kan vara hårfin. Jag har jobbat i vården över 20 år och inser när jag började så var städet number one och vården i andra skede. För att det var viktigare att städa fast det fanns inte just något damm. Än att gå ut med de boende eller bara umgås och prata. Det behövs inte mycket men vi försvårar i regel på grund av rutiner och även vid hemtjänst likadant man prioterar städ, handling för att visa att man gjort något och åstadkom resultat och ska det vara kvanitets tid eller kvalitets tid, jag föredrar det senare för många äldre gillar att prata och ha konversation där tankar och ideer utbyts med varandra. Helst så ska allt vara som det varit i alla tider . Klart att städ är viktigt ,
men behövs det vara varenda vecka eller går det att släppa saker i vården och ute sluta någon vecka och fokusera kvalitetstid inom vården eller hemtjänst. Minns för över 20 år sen när jag började och städet var absolut det viktigaste. Man kan ta nöd städ om det ser skitigt ut just för tillfället. Men det har förändrats inom vården något men inte mycket. Vi följer med strömmen och vågar oftast inte ifråga sätta för då är obekvämhetsfaktorn ett faktum man ställer ett ultimatum och en förändring i situationen och kanske komplicera utgångspunkten och för dig själv.
Men över hela Sverige kanske man ska mer kvalitetstid med de boende och ha mer samkväm som gör att de trivs. en liten fundering som nog pratas på alla jobb inom vården.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards